Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det å lytte for å forstå, og å lytte mer enn man snakker, det tror jeg er mitt viktigste råd! 

Hva er ditt beste råd? 

Anonymkode: dcbc6...6bc

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke heng deg opp i detaljer, se det store bildet. Og, gjør hverdagen til din partner bedre (dette siste bør være et mål og ønske fra begge i et forhold)

Anonymkode: caae3...1b8

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Du reiser eit spørsmål, og gir svar selv.  

Anonymkode: 9b2a1...b7e

AnonymBruker
Skrevet

Å finne en partner som ser hele deg, støtter deg, viser deg omsorg hver eneste dag, en du kan kommunisere med om alt ,en som gir deg en trygghet som følelse av å kunne puste ut og føle seg hjemme hver eneste dag, og selvfølgelig en som gir deg nærhet og masse glede ❤❤

Anonymkode: 32f68...b32

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker mye tid sammen, og snakker mye sammen. 

Og bry seg mer om den andre enn en selv. Min mann ville aldri funnet på å gå rett forbi en full oppvaskmaskin, for det betyr jo at han lemper oppgaven over på meg. 

Anonymkode: 149d8...27e

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Å aktivt og bevisst velge sin partner hver dag, og prøve å være den beste partneren for vedkommende selv.

Anonymkode: f0ffe...25a

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Samarbeid. Alltid. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Åpenhet, kommunikasjon, raushet og, faktisk, grensesetting. Finne en felles ramme, snakke om de store tingene, ta valg sammen. Jeg fant en som er lik meg med like verdier, og da får man mye "gratis" uten å måtte jobbe hardt for det, det kommer naturlig.

Tid sammen, tålmodighet, og å være hverandres største og viktigste støttespillere. 

Anonymkode: 05330...3f3

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg tror det å lytte for å forstå, og å lytte mer enn man snakker, det tror jeg er mitt viktigste råd! 

Hva er ditt beste råd? 

Anonymkode: dcbc6...6bc

1. Hør på hverandre. 
2. Vær innforstått å dere har forskjellige meninger om alt mulig. 
3. Ikke tilføre hverandre meninger. Spør om du lurer på/mistenker noe og bli tilfreds med svaret du får. 
4. Respekt.  Snakk med hverandre på samme måte og du snakker med en kollega du ikke har noe underliggende konflikt med. 
5. Ikke ta for gitt å du har rett. Du kan også være rasshøl. 

Anonymkode: 008c3...643

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kvalitetstid er vår  tid, ikke tid vi bruker med andre, hver for oss. Ser veldig mange vennepar som aldri går ut sammen, aldri sier nei til noe for å bare lage god mat sammen og se en film hjemme osv. Alle morsomme aktiviteter skjer utenfor hjemmet, hver for seg mens de bytter på å ha barna. Da står du igjen med hverdagens plikter og rutiner, også lurer du på hvorfor forholdet føles som "familien AS".

Vi gjør små ting for hverandre i hverdagen- ikke digre rosebuketter og fancy greier. Han kan ha tatt noe i huset som jeg hadde gruet meg til f.eks, eller vi kjøper en liten godbit på dagligvaren. Små ting som betyr mye :)

Vi vil de samme tingene av de store spørsmålene i livet ( barn, økonomi, forhold til familie, prioriteringer hjemme) og sparer da mye konflikter.

Vi ler sammen :) Godt humør er viktig! Hjem skal være et godt sted å komme til, ikke et sted du bare må forholde deg til. Er jeg nedfor for noe annet kan jeg godt være påvirket av det hjemme, men jeg sier hva det er og lar ikke frustrasjon gå utover ham. 

Tillit! Vi har begge vært uheldige tidligere, men lar det ikke styre livet nå. Ingen sjalusi får styre og vi gir hverandre frihet :)

Anonymkode: a92f0...922

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vær raus! Ikke vær så nøye på tida, og vær åpen for forandring av planer. Og gi hverandre rom for alenetid om dere trenger det. Vær særboer, det tar vekk så mange krangler om husarbeid og uviktige ting! Ikke krev full oppdatering om hva dere har gjort, stol på hverandre. Den dagen du må begynne å sjekke hvor han har vært og sjekke mobil og slik, DA kan du likesågodt gå din veg. For da har dere ikke mer som par å gjøre. 

Anonymkode: 05cba...faa

• Liker 1
Skrevet

Ikke la praktiske, materielle eller små ting få dominere forholdet og bestemme om dere skal være sammen eller ikke.

Om man går fra hverande fordi opptellingen av hvem som tar mest oppvask, legger barna oftest, har mest sove/mobiltid, hvem som har flest/mest ressurser, hvem som vil ha hvilken bil/leilighet eller hvem som kan størrelsen på ungenes klær er sannynligheten stor for at du kommer til å gå fra den neste også fordi dette ligger i vanenen dine, du vil derfor ta dem med deg, og da er det vel lite vits. 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke bruk energi på ting som er uviktig.

Anonymkode: 78f4b...019

AnonymBruker
Skrevet

Le sammen.

Vær naken sammen.

Lær/gjør noe nytt sammen minst én gang om året.

Anonymkode: 339d5...6b8

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Bli sammen med noen du virkelig ønsker å ha i livet ditt også dersom dere ikke er i forhold. 

Anonymkode: 48ded...7b2

AnonymBruker
Skrevet

Ikke gå å irriter deg over sokker som blir kasta på gulvet, livet er for kort til å gå å irritere seg over sånt. Krangle om sokker er det verdt det.

bare plukk opp sokkene selv

Anonymkode: 62380...d47

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke gå å irriter deg over sokker som blir kasta på gulvet, livet er for kort til å gå å irritere seg over sånt. Krangle om sokker er det verdt det.

bare plukk opp sokkene selv

Det er ikke et forhold jeg ville vært i, da det er respektløst ovenfor partneren. 

Om mannen hater sokker på gulvet, så gjør jeg selvfølgelig ikke det. Man ønsker jo at den man er glad i skal trives i samme hjem. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Prioriter tid og reiser sammen, fremfor utallige gutte/jenteturer.

Anonymkode: aa61c...e1a

• Nyttig 1
Skrevet

Å være rause og gode mot hverandre. Velge å tolke hverandre på best mulig måte, og gi hverandre beskjed på vennlig måte dersom noe ble dumt og feil. 

Hverdagshyggeligheten er ekstremt viktig å ivareta. Å si god morgen, ha det bra, hei, takk, se hverandre og smile med øynene til hverandre, god og hyggelig tone. Mister man hverdagshyggeligheten vil ting gradvis gå fullstendig galt på alle måter. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er ikke et forhold jeg ville vært i, da det er respektløst ovenfor partneren. 

Om mannen hater sokker på gulvet, så gjør jeg selvfølgelig ikke det. Man ønsker jo at den man er glad i skal trives i samme hjem. 

Du høres så aggressiv ut, hadde aldri hatt lyst å delt hjem med noen jeg måtte trø på eggeskall rundt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...