Gå til innhold

Overskudd til sex

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Håper dette er en problematikk jeg ikke er aleine om- for jeg vet ikke helt løsningen på «problemet».

Er kronisk syk, mye sliten og ofte lite overskudd til sex. Jeg har et stort behov for sex og hadde det ikke vært for sykdom hadde hatt det hver dag, gjerne flere ganger- samme gjelder partneren min. Slik som det er nå har vi sex 1-2 ganger i uken som for mange kanskje er vel så bra i et godt voksent forhold, men kjenner det er ikke nok for meg. I perioder når jeg er dårligere blir det 1 gang i uken og det er ganske grusomt for min del. Lysten er der så voldsomt, men kroppen orker ikke. Synes det er sårt at jeg ikke orker når jeg har så lyst.. Aldri vært noe fan av onani selv med de flotteres leketøyene så er det noe helt annet å være med den man elsker. Tipper det er noen som vil foreslår partneren kan hjelpe til med enten leketøy eller gå ned på meg, men det er langt utenfor min komfortsone- det er det for han også, men mest hos meg den sitter.
Så er det noen som har innspill her?

(Han takler dette mye bedre enn meg- heldigvis..)

Anonymkode: 92b33...019

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må kanskje bare jobbe med å akseptere at ting forandrer seg? Og å legge lista litt lavere.

Hvordan dårlig blir du? Er det andre ting du kan nedprioritere for å spare energien til sex?

Og hvordan foregår det, har du en forventning til hvordan det må være for å være god sex? F.eks at du skal være den aktive part? Eller handler det rett og slett om at du ikke makter å bli opphisset når du er sliten?

Anonymkode: cc337...c96

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du må kanskje bare jobbe med å akseptere at ting forandrer seg? Og å legge lista litt lavere.

Hvordan dårlig blir du? Er det andre ting du kan nedprioritere for å spare energien til sex?

Og hvordan foregår det, har du en forventning til hvordan det må være for å være god sex? F.eks at du skal være den aktive part? Eller handler det rett og slett om at du ikke makter å bli opphisset når du er sliten?

Anonymkode: cc337...c96

Aksepterer denne endringen er nok en viktig nøkkel ja. 
Blir sliten, så i perioder har jeg ikke annet valg enn at sex kommer langt ned på prioritetslisten. 
I utgangspunktet er jeg den aktive parten og det liker jeg, å styre det som skal skjer. Men merker at er sliten/har en dårlig periode klarer jeg ikke å komme heller og dette selv om lysten absolutt er der. Nå i det siste har jeg kommet litt der at det ikke er vits å ha sex fordi jeg ikke klarer å delta på slik måte jeg ønsker, blir sliten før man nesten har begynt og gir derfor partneren min BJ. Som i seg gir meg jo stor glede, men er jo ikke det samme.

TS

Anonymkode: 92b33...019

Skrevet

I perioder er jeg også veldig sliten - så sliten at jeg ikke orker sex.

Sånn jeg ser det har jeg to valg:
1. Vente med sex
2. Justere det vi gjør til noe jeg orker (Og, ja, det kan være utenfor komfortsonen, men prøv likevel - det kan jo tenkes det havner innenfor komfortsonen etterhvert)

Uansett må jeg akseptere situasjonen og jobbe ut fra den situasjonen jeg faktisk er i og ikke den jeg skulle ønske jeg var i.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår at sykdom og sex kan være en utfordring, men sex gir meg overskudd, selv om jeg er sliten. Det blir litt som å gå en tur i skogen for å koble av.

Anonymkode: 70a7d...86b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...