delripu Skrevet 19. juni 2024 #1 Skrevet 19. juni 2024 Nevøen min har nettopp hatt avslutning i barnehagen. Jeg ser på alle videoer og bilder at alle barna er pent kledd - utenom han som har joggebukse og en altfor stor T-skjorte. Han begynner å gråte fordi han ikke har pyntet seg, og sier dette til personalet i barnehagen så det er hørbart i video. Jeg har ikke egne barn og lurer derfor på hva som er vanlig? Han har mye «penklær», både som han har fått av familie og som mor vanligvis kler han i. Det kan jo være det egentlig var for mye folk rundt han og han gråt av dette istedet. Så det er sagt så er moren hans en fantastisk mor, men min bror (som ikke er sammen med barnemor) har noe av samme spørsmål som meg, og vet ikke hva som er «vanlig» å ikle barn på slike ting. Han skilte seg jo ut, og tilsynelatende merket han det selv. Det kan hende nevøen min absolutt ville ha på disse klærne - det er jo snakk om barn og er ikke ute etter å stille mor i dårlig lys eller lignende, men synes det var så leit at han selv tok det opp og ble lei seg for det når det skulle være en koselig dag.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #2 Skrevet 19. juni 2024 Vi pynter barna til alle avslutninger, første:siste dag før/etter ferier. De får ikke nekte. Etikette knyttet til klær må læres. Joggebukser til sin tid, penklær til dager det fotograferes. Anonymkode: ce493...8a4 8 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #3 Skrevet 19. juni 2024 Spiller vel ingen rolle om det "er vanlig". For han ble det feil. Men det tyder jo på at han har en over gjennomsnittlig sans for å følge etikk og kleskode, til gutt på fem år å være. Faren får ta på gutten de penklærne han ønsker neste gang (som blir første skoledag). Anonymkode: 25471...8ba 6
Gjest Luksusbia Skrevet 19. juni 2024 #4 Skrevet 19. juni 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Vi pynter barna til alle avslutninger, første:siste dag før/etter ferier. De får ikke nekte. Etikette knyttet til klær må læres. Joggebukser til sin tid, penklær til dager det fotograferes. Anonymkode: ce493...8a4 Du så at det var bhg eller? Ikke slottsball lissom. Barn er ikke alltid glad i stramme penklær.
Anononyma Skrevet 19. juni 2024 #5 Skrevet 19. juni 2024 Luksusbia skrev (18 minutter siden): Du så at det var bhg eller? Ikke slottsball lissom. Barn er ikke alltid glad i stramme penklær. Penklær trenger ikke være stramt. Min sønn skal ha på seg en litt penere body og en selebukse på sommeravslutningen i bhg. Like comfy som alt annet han har, men litt penere enn de vanlige bhg klærne hans 4
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #6 Skrevet 19. juni 2024 Jeg har alltid pynter min sønn til anledninger som er litt ekstra. Minimum ville vært en kortermet skjorte og litt penere bukse eller shorts til sommer avslutning Nå har min blitt ungdom og setter pris på både dress, slips og tørkle i brystlommen😅 Klær etter vær og anledning. Nå har jo dette allerede skjedd, så får ikke gjort noe med det. Men ved lignende anledninger i fremtiden vil det nok være bedre å kle barnet litt for pent fremfor joggebukse og t-skjorte. Anonymkode: 59266...d7e 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #7 Skrevet 20. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vi pynter barna til alle avslutninger, første:siste dag før/etter ferier. De får ikke nekte. Etikette knyttet til klær må læres. Joggebukser til sin tid, penklær til dager det fotograferes. Anonymkode: ce493...8a4 Samme hee, hadde aldri sendt barnet i joggebukse på avslutning Anonymkode: 46a22...5f2 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #8 Skrevet 20. juni 2024 nei la de pynte seg selv Anonymkode: 2c56c...cf4
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #9 Skrevet 20. juni 2024 Et barnehagebarn som reagerer så sterkt på å ikke være pyntet som de andre 🤔 Da er det jo litt rart at barnet ikke hadde noen ønsker om klær i forkant. Anonymkode: a6090...fde 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #10 Skrevet 20. juni 2024 Luksusbia skrev (6 timer siden): Du så at det var bhg eller? Ikke slottsball lissom. Barn er ikke alltid glad i stramme penklær. Man pynter seg i bhg også når det er avslutning, Anonymkode: 46a22...5f2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #11 Skrevet 20. juni 2024 Det var litt diverse i vår bhg på avslutningen. Dette var jo klokken 1430, altså barna hadde vært i bhg siden morgenen og jeg var imponert over at jentene hadde fine fletter og gikk med fine kjoler som enda så rene og pene ut etter en dag i bhg med utelek 😅 Vårt barn var litt penere kledd enn vanlig med ikke sånn pent-pent kledd 😆 Noen hadde joggebukse også så jeg, ingen som reagerte på det som jeg vet. Tror barn oftere reagerer om noen kommenterer ulikheten.. Anonymkode: 78667...8d8 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #12 Skrevet 20. juni 2024 7 hours ago, AnonymBruker said: Vi pynter barna til alle avslutninger, første:siste dag før/etter ferier. De får ikke nekte. Etikette knyttet til klær må læres. Joggebukser til sin tid, penklær til dager det fotograferes. Anonymkode: ce493...8a4 Etikette når det gjelder klær, faktisk. Anonymkode: aa4c4...406 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #13 Skrevet 20. juni 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Etikette når det gjelder klær, faktisk. Anonymkode: aa4c4...406 Eh ja selvsagt. Men du lar kanskhe barnet ditt gå i joggebukse i konfirmasjon du da fordi barnet vil? Anonymkode: 46a22...5f2 3
Yodas Skrevet 20. juni 2024 #14 Skrevet 20. juni 2024 Jeg har sett litt forskjellig, både pynting og ikke pynting. Her var barnehageavslutningen kl 16, på slutten av en lang dag i barnehagen med utelek, så ungen var skitten med bustete hår. 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #15 Skrevet 20. juni 2024 Pynter oss til avslutninger. Anonymkode: 44575...f4e
Gjest Luksusbia Skrevet 20. juni 2024 #16 Skrevet 20. juni 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Eh ja selvsagt. Men du lar kanskhe barnet ditt gå i joggebukse i konfirmasjon du da fordi barnet vil? Anonymkode: 46a22...5f2 Stor forskjell på 4 og 14/15 år
Marisana Skrevet 20. juni 2024 #17 Skrevet 20. juni 2024 I barnehagen mine går i, varierer det veldig. Var på avslutning for skolestartere i starten av juni. Noen hadde tatt på seg fin skjorte og linbukser, noen brukte kjoler og skjørt mens andre igjen gikk i vanlige klær. Min datter og hennes nærmeste venninne kom i de samme buksene og trøyene de hadde brukt tidligere på dagen, for det ønsket de å ha på seg. På sommeravslutningen felles, regnet det bøttevis, så da ble det regntøy og støvler. Jeg pleier ikke å pynte mine til avslutninger i barnehagen. De leker, spiser kaker, is og mat og blir møkkete. Jeg sparer derfor penklærne til andre finere anledninger. Men rene klær før vi reiser bort - helt klart. Har inntrykk av at min måte er like vanlig som å pynte barna sine, så det er store variasjoner. 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #18 Skrevet 20. juni 2024 Vi pyntet ikke noe særlig, det var jo rett etter bhg, så var ikke så praktisk løpe rundt i penkjole hele dagen. Hun hadde på fin bukse og genser, men ikke noe finere enn vanlig. Barna som skulle begynne på skolen til høsten var pyntet da. Anonymkode: 194ba...de6
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #19 Skrevet 20. juni 2024 Luksusbia skrev (8 timer siden): Du så at det var bhg eller? Ikke slottsball lissom. Barn er ikke alltid glad i stramme penklær. «penklær» er ganske bredt. For datteren betyr det kjole, for sønnen betyr gjerne pique t-skjorte med bukse som ikke er joggebukse. (lin eller chinos) Ikke ballkjole og dress. Dette er ikke overpyntet for barnehagen. Anonymkode: ce493...8a4
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #20 Skrevet 20. juni 2024 Her var avslutningen kl 15.30, altså rett etter en full dag med utelek. Det var et fåtall av barna som hadde rene og fine klær på. Vi sendte vår gutt litt halvpyntet på morgenen (linbukse og t-skjorte med krage), men da avslutningen startet hadde han skiftet ila dagen. Anonymkode: d72d5...a93
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå