Gå til innhold

Lei av skatteetaten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I går rant det over for meg. Solgte et AS etter et avdød familiemedlem. Fikk da en gevinst på noen 100 tusen som måtte beskattes. Fikk alle opplysninger og det som skulle skattes av på min skattemelding i april og betalte denne med en gang, over 1 mnd før tiden. Skatt på flere 100 tusen. Nå for noen dager siden fikk jeg det samme kravet i posten igjen, bare i avdødes navn, og med et passe bra beløp renter som har løpt siden opprinnelig betalingsfrist.

Ringte skatteetaten for å forklare situasjonen og ble satt over til innkrevingssentralen. Der traff jeg i tillegg på den sure og frekke personen som fortalte at det er arvinger som må passe på å sende inn skattemeldingen til avdød slik at denne blir slettet, og det med en nebbete tone, og håpet at dette gikk i orden. Spurte hva vedkommende mente med "håper", som da svarte at det bare var å vente på skatteoppgjøret etter at avdødes skattemelding er sendt inn å se. Spurte flere ganger hva vedkommende mente og bekreftet at skatten er betalt for lenge siden. Og vedkommende bare fortsatte og svare med en frekk tone.

Kan ikke huske sist jeg ble så forbanna på et fremmed menneske i tlf, og forlangte å bli satt over til noen andre. Da traff jeg på en normal person som bekreftet at alt ble slettet når avdødes skattemelding ble sendt inn.

Hvordan i alle dager er det enkelte som jobber i slike etater tror at de kan behandle andre mennesker? Skikkelig provoserende da alt var betalt og i orden, lenge før fristen. Selv trodde jeg avdødes skattemelding ikke måtte sendes inn da de selv automatisk hadde satt dette skattekravet på meg personlig i min skattemelding. Rart hvordan alt går automatisk når det er beløp staten skal ha inn, til og med dobbelt opp ved en feil. Men når det er motsatt så er det plutselig ikke automatisk lenger å stoppe det.

Måtte bare få ut litt frustrasjon. Den samtalen sitter i meg enda.

Anonymkode: cbf3b...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...