Gå til innhold

Kan jeg be naboene om det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal selge leiligheten og flytte. Er flere grunner til det. En grunn er naboene oppe. De flyttet inn for 6 måneder siden. Ett par med en 2-3 åring. Det er mye bråk. Ikke fra de voksne med barnet. Han løper nesten konstant når han er våken. Flere timer hver dag med løping og tramping. Jeg kan ikke lengre ta meg en dupp etter jobb. Eller sove litt lengere om helgene 

Så nå skal jeg selge. Men hvis gutten bråker og løper når det er visning, så skaper det problemer for salget. Kan jeg spørre om de kan passe på at han ikke løper inne akkurat når det er visning? 

Anonymkode: 37e72...98a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ordne et gavekort på Leos lekeland, en familierestaurant eller lignende og si at du gjerne håper de tar turen ut når du har visning:)

Anonymkode: 6640e...4e1

  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan spørre om det ja. Om de tar hensyn eller bryr seg er noe annet. 

Anonymkode: 67bc8...d10

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Som en struts som stikker hodet i sanden.. Og når de flytter inn så løper ungen. Nei, du skal ikke spørre de om det, jeg hadde ledd av deg. 

Anonymkode: d3176...aac

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville spurt, og spandert en middag på mac'ern eller lignende. 

Anonymkode: 1cd7e...750

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min far røyker hjemme på sitt eget kjøkken med kjøkkendøren ut til veranda litt åpen. Han bor i 1 etg. I dag var det visning i 3 etg. Da fikk han spørsmål om han kunne la være å røyke når det var visning 

Anonymkode: 37e72...98a

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klart du kan be om det!

Og merkelig at de ikke lar ungen løpe av seg energien ute istedenfor å herje inne. Du kan jo informere de med barnet at dette faktisk er årsaken til at du skal selge og flytte, så kanskje de tar det til seg. Hvis de aldri lærer barnet å ta hensyn og ikke løpe inne, så blir det ikke bedre.

Stakkars de som kjøper.

Anonymkode: 9265b...78f

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Klart du kan be om det!

Og merkelig at de ikke lar ungen løpe av seg energien ute istedenfor å herje inne. Du kan jo informere de med barnet at dette faktisk er årsaken til at du skal selge og flytte, så kanskje de tar det til seg. Hvis de aldri lærer barnet å ta hensyn og ikke løpe inne, så blir det ikke bedre.

Stakkars de som kjøper.

Anonymkode: 9265b...78f

Jeg har snakket med de. Forklarte at det er veldig lytt. Har kanskje blitt bittelitt bedre, men fortsatt mye bråk 

Anonymkode: 37e72...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søm kjøper hadde jeg satt pris på at du lot de være.

Som selger hadde jeg spandert noe de synes er gøy i akkurat det tidsrommet.

Anonymkode: 31a9f...bf9

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig strenge regler ved salg av bolig. Tviler på reglene i utgangspunktet inkluderer naboene, men om du har gått aktivt inn for å skjule en ulempe kan du muligens risikere å få problemer i etterkant.

Som sagt er ikke dette noe jeg vet, men ville absolutt undersøkt. Ulempen er tross alt så stor at du ikke vil bo der mer, da synes jeg faktisk nye eiere fortjener å få denne informasjonen.

  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg som kjøper hadde fått vite at selger hadde betalt/bestukket en nabo for å være ekstra stille under visning, så ville jeg nok tatt det videre som ett bevist forsøk på å skjule noe ved boligen.

Anonymkode: 0a72d...6dd

  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge flere tråder på KG synes konsensus å være at det er helt normalt at barn i alle aldre løper inne (hvor skal de ellers løpe?), så jeg tenker du skal la dem være som de er. 

Anonymkode: 55ef1...18e

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig vil det være såpass mye støy under visning, som prat, folk inne med sko som går, folk som åpner og lukker skapdører etc, at de ikke vil høre at et barn springer i etasjen over. 🙂

Anonymkode: d00b8...fc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje de som kjøper spiller høy musikk etter kl 19 om kvelden når ungen har lagt seg 😈

Anonymkode: 49e4c...4f2

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Mest sannsynlig vil det være såpass mye støy under visning, som prat, folk inne med sko som går, folk som åpner og lukker skapdører etc, at de ikke vil høre at et barn springer i etasjen over. 🙂

Anonymkode: d00b8...fc6

Nesten alle visninger jeg har vært på, så tar folk av seg skoene :vetikke: 
Tror ikke jeg har vært på en eneste visning hvor folk støyer med skapdører og slikt, folk går vanligvis rolig rundt, og snakker lavt sammen, og eneste man hører er egentlig megleren som snakker høyere enn alle andre. 

Har vært på mange visninger de siste månedene, hovedsakelig leiligheter i Oslo-området, og på det meste har det vært fem stykker på visning samtidig. 

Anonymkode: 0a72d...6dd

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.6.2024 den 0.15):

Klart du kan be om det!

Og merkelig at de ikke lar ungen løpe av seg energien ute istedenfor å herje inne. Du kan jo informere de med barnet at dette faktisk er årsaken til at du skal selge og flytte, så kanskje de tar det til seg. Hvis de aldri lærer barnet å ta hensyn og ikke løpe inne, så blir det ikke bedre.

Stakkars de som kjøper.

Anonymkode: 9265b...78f

Barn går ikke, de løper! Jeg leste i en løpe-bok at en fikk spørsmål om: hvorfor begynte du å løpe? Svaret var: hvorfor sluttet du å løpe? Det fikk meg til å tenke på at det er jo helt rett: små barn løper alltid, de går aldri med mindre de holder foreldre eller andre i hånden. Jeg har to (selvsagt helt perfekte) barnebarn, de løper ALLTID med mindre de blir holdt i hånden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er skikkelig dårlig gjort! Ikke å spørre naboene, men at du skal lure folk til å kjøpe katta i sekken! Husk også på at hvis de på visning spør om det er barn, dyr eller mye bråk i blokka og du svarer nei, så kan du bli erstatningspliktig når de finner ut at du løy. Sånne sleipe egoister som deg viser bare hvor viktig det er å spørre og grave om alle mulig ting på visning. Det du skulle ha gjort for lenge siden var å klage, klage, og atter klage. Sende skriftelige meldinger til dem selv og styret. Og i helt verste fall tatt igjen med samme mynt, gjerne høy musikk med bass-høytaler rett opp i taket når ungen har lagt seg for kvelden. Man er to om å danse tango! Istedet så stikker du avgårde og overlater problemet til noen andre.

Anonymkode: 970aa...64e

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo å lure naboene..., så jeg hadde ikke gjort det. 

Anonymkode: 8cd7e...cf5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Mest sannsynlig vil det være såpass mye støy under visning, som prat, folk inne med sko som går, folk som åpner og lukker skapdører etc, at de ikke vil høre at et barn springer i etasjen over. 🙂

Anonymkode: d00b8...fc6

Jo det høres. Selv om jeg bruker ørepropper så høres det. Vet ikke om det er så lytt eller om han løper med sko eller med hælene 🤭

Anonymkode: 37e72...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det synes jeg at du kan.

Når jeg solgte min leilighet, hadde jeg hatt en del bråk fra naboene nedenunder som var ekstremt religiøse og drev med helbredelse via Skype. De skrek og ropte, slo på trommer og sang ofte og forstod ikke selv at de bråkte.

Da jeg hadde visning ga jeg beskjed både skriftlig/ muntlig til de at jeg ønsket ro i huset i tidsrommet det var visning.

Jeg har vært på mange visningar, og har aldri hørt et pip fra naboer, så jeg tror det er vanlig å opplyse til naboer at man skal ha visning. 

Anonymkode: adf3d...81c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...