Gå til innhold

Legge om kosthold uten å kutte kalorier


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ganske overvektig, har BMI på 37 så har mange kilo å ta av.

På grunn av at jeg ammer en baby på 9mnd så ønsker jeg ikke å gå raskt ned i vekt, på grunn av miljøgifter og alt det der. Jeg kan da heller ikke ta de grepene som har fungert for meg før (faste, streng lavkarbo, mv.).

Men det jeg tenker jeg kan begynne med er å legge om kostholdet noe, bare uten å kutte for mye i kalorier. Vet bare ikke helt hvor jeg bør legge meg?

Anonymkode: 712fa...046

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor lang og hvor høy er du? :) jeg Klarer ikke regne kcal på bmi.
Siden du også ammer, så tenker jeg at du burde absolutt ikke gå under 2500kcal :)

Anonymkode: f090f...80c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor lang og hvor høy er du? :) jeg Klarer ikke regne kcal på bmi.
Siden du også ammer, så tenker jeg at du burde absolutt ikke gå under 2500kcal :)

Anonymkode: f090f...80c

Er 163cm og 98-99kg, vil jeg tro. Det er den ammingen som kompliserer det hele, føler jeg. Tenker at hvis jeg kan få bukt med søtsug og forandrer på kostholdet nå så blir det enklere når jeg får avsluttet ammingen og kan begynne å kutte mer.

2500kcal er jo egentlig en del, man får mye grønnsaker og proteiner for det. Så hvis jeg greier det så blir jeg neppe gående sulten.🤞

Anonymkode: 712fa...046

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at du er bevisst på miljøgifter i morsmelken ved råslanking. Et halvt kilo i uken ned er anbefalt. Det klarer du fint ved å bare spise 20% mindre til hvert måltid. Om noen få måneder når du har avvent baby så kan du gå tilbake til det som har fungert for deg før.

Anonymkode: e6446...5ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Godt at du er bevisst på miljøgifter i morsmelken ved råslanking. Et halvt kilo i uken ned er anbefalt. Det klarer du fint ved å bare spise 20% mindre til hvert måltid. Om noen få måneder når du har avvent baby så kan du gå tilbake til det som har fungert for deg før.

Anonymkode: e6446...5ac

0,5kg i uka er jo ganske sakte, men kanskje det er realistisk å få til i alle fall. 

Får se om det lar seg gjøre å avvenne ved 1 år eller om vi fortsetter lenger. Starter i barnehagen i desember og vet at noen mener det er en fordel å amme gjennom den tiden, men det betyr jo kanskje enda flere måneder hvor jeg er for tung.

Anonymkode: 712fa...046

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

0,5kg i uka er jo ganske sakte, men kanskje det er realistisk å få til i alle fall. 

Får se om det lar seg gjøre å avvenne ved 1 år eller om vi fortsetter lenger. Starter i barnehagen i desember og vet at noen mener det er en fordel å amme gjennom den tiden, men det betyr jo kanskje enda flere måneder hvor jeg er for tung.

Anonymkode: 712fa...046

0,5 kg - 1 kg i uken er jo det som anbefales ved en vanlig vektnedgang for at man ikke skal gå ned for raskt.

Anonymkode: e38dc...b26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...