Gå til innhold

Gi hund i gave, men det er ikke ønsket

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Nei jeg føler meg ganske rådvill nå. Jeg blir jo også sittende alene med denne hunden. Har lyst til å sende en melding til vennen min og si han på ta tilbake denne gaven, men jeg vil ikke virke utakknemlig heller. Uff synes dette er skikkelig leit og vanskelig.  

Anonymkode: bc4ea...1e1

Hvem gjør noe sånt? Hallo? For en nek. 
Har vennen gitt lyd fra seg? 
Hadde noen gitt meg en hund i gave hadde det blitt månelyst

• Liker 1
AnonymBruker

Du tar med hunden til politiet og gir beskjed om at den ble dumpet på trappen di, og gir beskjed hvem som dumpet den -  samtidig søker du  om besøksforbud, han er tydeligvis helt gærn. 

Anonymkode: 6727d...c0e

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker

Det er ikke gitt at det er en rasehund heller da, kanskje har han en venn som har fått uplanlagte valper og fått en (tidenes dårligste) idé om at han kan gi en i gave. "Alle" vet at man ikke gir dyr, kanskje spesielt hund, i gave så det er nesten så jeg ikke tror på historien. Jeg er en sindig person, men her tror jeg jeg hadde klikket  om han ikke hentet hunden med en gang.

Anonymkode: 039d8...150

• Liker 2

Annonse

AnonymBruker

Nei jeg føler meg ganske rådvill nå. Jeg blir jo også sittende alene med denne hunden. Har lyst til å sende en melding til vennen min og si han på ta tilbake denne gaven, men jeg vil ikke virke utakknemlig heller. Uff synes dette er skikkelig leit og vanskelig.  

Jeg synes ikke det er å virke utakknemlig. Man gir ikke et levende vesen i gave, kanskje han lærer. Håper du får vite oppdretter sitt navn å spør direkte om de kan ta den tilbake. Høres nemlig ut som at han kan ta vare på en hund heller. 

Anonymkode: dc675...d08

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker

Nei, det er ikke vanskelig. 

Lever den tilbake. Så enkelt er det. 

Anonymkode: 4f9ea...363

• Liker 2
AnonymBruker

Ikke vær så tafatt og konfliktsky. Gå på døren hans med valpen og lever den tilbake, og si det som det er; JEG har aldri ønsket meg hund. Her har du gaven din tilbake.

Anonymkode: 0ed17...6b2

• Liker 2
AnonymBruker

Husk at seriøse oppdrettere har gjenkjøpsrett på valpen!
Men veldig godt tips å kontakte veterinær og spørre om mulighet til å sjekke chip m/navn og adresse - da finner du oppdretter og kan ta kontakt. 

Meget smålig opplegg av denne såkalte "vennen", han må ha en skrue løs (beklager ordbruken, men vi snakker om et levende vesen her). 

Og for all del, IKKE la valpen bli igjen alene, da kan den risikere seperasjonsangst på livstid. ❤️, men du virker som et godt og oppegående menneske, så dette går bra. 😊

Anonymkode: f4868...706

• Liker 2
AnonymBruker

Hadde tatt taxi til denne vennen, levert valpen på døra og sagt «beklager, men jeg har aldri ønsket meg hund. Det er fryktelig dumt å kjøpe et levende dyr i gave til noen, denne må du nesten bare returnere til oppdretter eller beholde selv». 
du skal ikke ha dårlig samvittighet eller noe for at du gjør det på den måten, for her har han pent sagt bæsjet på leggen og bør skamme seg 

Anonymkode: cef67...366

• Liker 2
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Husk at seriøse oppdrettere har gjenkjøpsrett på valpen!
Men veldig godt tips å kontakte veterinær og spørre om mulighet til å sjekke chip m/navn og adresse - da finner du oppdretter og kan ta kontakt. 

Meget smålig opplegg av denne såkalte "vennen", han må ha en skrue løs (beklager ordbruken, men vi snakker om et levende vesen her). 

Og for all del, IKKE la valpen bli igjen alene, da kan den risikere seperasjonsangst på livstid. ❤️, men du virker som et godt og oppegående menneske, så dette går bra. 😊

Anonymkode: f4868...706

Unhinged er det beste ordet for å beskrive denne vennen. 

Ts, om jeg var i din situasjon, så hadde jeg ignorert å skåne min venn sine følelser, fordi min første prioritet hadde vært å passe på at valpen blir ivaretatt og situasjonen oppklart. Jeg hadde ikke gitt valpen tilbake til vennen min; ved å gi en valp i gave, har han vist at han er splitter pine gal og ikke bør stoles på til å ta vare på en valp. Jeg hadde sjekket chip hos veterinær og ringt oppdretter. Om det ikke var chip, hadde jeg skrevet et innlegg på et par lokale hundegrupper på Facebook og bedt om hjelp. Der finner man garantert noen som er villig til å ta vare på valpen, pluss en gjeng som vil hjelpe med å finne ut hvor valpen kommer fra.

Jeg hadde vært svært betenkt med å gi valpen tilbake til vennen. En gave er en gave. Han ga bort valpen, og nå kan du bestemme hva som skjer med den

Anonymkode: 42cb0...868

• Liker 2
  • Hjerte 3

Annonse

Oj! Håper det har ordnet seg nå TS, men om ikke så må du fortsette å prøve og få tak i vennen din. Dette er jo helt merkelig! Stakkars lille valp ❤️ Drit i følelsene hans, det er viktigere at valpen kommer til et godt hjem hos noen som faktisk ønsker å ha den.

• Liker 3
AnonymBruker

Hvis dette virkelig stemmer, så bør du IKKE levere tilbake valpen til den personen. Han er ikke kompetent til å ha dyr.

Du bør skaffe deg informasjon om hvem som er oppdretter. Ta også kontakt snarest med Dyrebeskyttelsen i området ditt.

Håper at du er såpass oppegående selv at du får tak i mat (og gir valpen drikke)?! Den er også garantert veldig utrygg nå, og må ikke forlates alene. Den må ha en trygg og varm plass den kan ligge, trenger mye søvn.

Anonymkode: b6b0d...851

• Liker 3
Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Sier som alle andre, at du selvsagt må levere den tilbake.

Og så fundere på hva slags dyr du kan kjøpe til hans neste bursdag 😂

Anonymkode: 7e27e...51e

Tarantell 😂

Anonymkode: 51f21...930

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 20.6.2024 den 11.12):

Unhinged er det beste ordet for å beskrive denne vennen. 

Ts, om jeg var i din situasjon, så hadde jeg ignorert å skåne min venn sine følelser, fordi min første prioritet hadde vært å passe på at valpen blir ivaretatt og situasjonen oppklart. Jeg hadde ikke gitt valpen tilbake til vennen min; ved å gi en valp i gave, har han vist at han er splitter pine gal og ikke bør stoles på til å ta vare på en valp. Jeg hadde sjekket chip hos veterinær og ringt oppdretter. Om det ikke var chip, hadde jeg skrevet et innlegg på et par lokale hundegrupper på Facebook og bedt om hjelp. Der finner man garantert noen som er villig til å ta vare på valpen, pluss en gjeng som vil hjelpe med å finne ut hvor valpen kommer fra.

Jeg hadde vært svært betenkt med å gi valpen tilbake til vennen. En gave er en gave. Han ga bort valpen, og nå kan du bestemme hva som skjer med den

Anonymkode: 42cb0...868

Dette. Valpen kommer selvsagt ikke fra en seriøs oppdretter, denne skrullingen har ikke betalt 15000+++ for årets mest idiotiske gave, 

Anonymkode: 69894...5ca

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...