Gå til innhold

Gi hund i gave, men det er ikke ønsket


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har bursdag i dag og en venn har snakket lenge og stort om bursdagsgaven han skulle gi meg. Han har nevnt den i flere måneder. og Jeg har så klart vært spent og ganske nysgjerrig på hva den kunne være. Vell i dag kom han på døra med en hund.

Jeg ønsker meg ikke en hun på noen som helst måte. Skulle jeg hatt et dyr ville det vært en katt i så fall. Så nå sitter jeg her da med en valp jeg ikke ønsker. Jeg ble så pass når han stod der så jeg bare tok imot den. Han måtte plukke opp barna i barnehagen så ha leverte den bare kjapt. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Hvem er det som gir hund i gave og i tillegg til noen som aldri har ytret noen ønsker om en hund?

Anonymkode: bc4ea...1e1

  • Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette har jeg også fått. Da av kjæreste som ønsket seg hund, mens jeg (som hadde hundeerfaring han manglet) hadde argumentert veldig mot at hund passet i vårt liv på det tidspunktet. Så kom han likevel med hund som gave til meg. 

Endte også med at hunden måtte omplasseres. 

Dyr gir man bare ikke i gave uten at dette er nøye avtalt!!!!!

Anonymkode: fc9b4...0fd

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette har jeg også fått. Da av kjæreste som ønsket seg hund, mens jeg (som hadde hundeerfaring han manglet) hadde argumentert veldig mot at hund passet i vårt liv på det tidspunktet. Så kom han likevel med hund som gave til meg. 

Endte også med at hunden måtte omplasseres. 

Dyr gir man bare ikke i gave uten at dette er nøye avtalt!!!!!

Anonymkode: fc9b4...0fd

Nei jeg føler meg ganske rådvill nå. Jeg blir jo også sittende alene med denne hunden. Har lyst til å sende en melding til vennen min og si han på ta tilbake denne gaven, men jeg vil ikke virke utakknemlig heller. Uff synes dette er skikkelig leit og vanskelig.  

Anonymkode: bc4ea...1e1

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig sier du st han må ta den tilbake. Ditt behov for å unngå å virke utakknemlig er langt mindre viktig enn at hunden kommer til et hjem som kan og vil ta vare på den. 

Anonymkode: 81391...a38

  • Liker 31
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, si du ikke kan ta den imot - man gik ikke noen et dyr uten å ha spurt om de vil ha det! Særlig ikke en valp som jo faktisk binder deg til huset de neste månedene! Er han mindre intelligent?

Anonymkode: 49152...033

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne valpen skal tilbake til oppdretter. Om ikke de er ekstremt useriøse selv.  Å returnere den skal du overhodet ikke ha dårlig samvittighet for. Dette er ikke en snill eller omtenksom gave. Alt annet enn omtenksomt, ekstremt korttenkt faktisk. Hva skal man gjøre når man får en 8 uker gammel valp helt uforberedt? Jeg regner med du jobber, og valper kan ikke nødvendigvis være alene en time engang når de er så små. At det går ann...

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gi tilbake til oppdretter. Så fort som mulig. Betalingen må din venn og oppdretteren gjøre opp seg imellom. 

Ekstremt kortsynt, trangsynt og isiotisk å gi bort en valp i gave, regner med denne vennen kjenner deg nok til å vite at du ikke ønsker deg en. 

Anonymkode: 7d9ff...a56

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi den tilbake til han å si den er veldig søt, men du ønsker ikke å være låst fast til en hund . Man skal da aldri gi et levende vesen i gave til noen 

Anonymkode: dc675...d08

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har så klart helt rett, Jeg aner ikke hva han har tenkt på. Vi har aldri gitt hverandre spesielt dyre gaver heller. Jeg sitter her helt som et stort spørsmålstegn 🤔 Har prøvd å ringe han men han svarer selvfølgelig ikke. Men har sendt han en emlding at ha må komme å hente valpen. Så håper han svarer i løpet av kvelden. Skulle helst bare lever den på døra hans, men jeg har ikke bil og han bor for langt unna å gå å gå dit.

Anonymkode: bc4ea...1e1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for en fullstendig idiotisk ting å gjøre! Håper du oppdaterer, TS, når du får tak i kompisen og valpen er levert. Lurer på hva faen han tenkte med!? Man gir ikke noe dyr i gave, ikke pinnedyr en gang…

Anonymkode: 2a1b9...0dd

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars stakkars valp. Plutselig borte fra den trygge mammaen sin, og blir levert fra hjem til hjem hos fremmende. Hvem gjør slikt?!

Kan ikke være vel bevart han vennen din.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få navnet til personen han kjøpte valpen fra. Forklar oppdretter om situasjonen og be de hente valpen.

En god oppdretter vil ta tilbake den valpen fort som fy. 

Anonymkode: 42cb0...868

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir oppdatering når jeg får svar! ja han har virkelig noen skruer løs nå. Jeg begynner å bli skikkelig sint og irritert over hele greia. Aner ikke hva jeg skal gjøre med valpen, hvis den ikke blir hentet i kveld. Jeg må på jobb i morgen og valpen kan ikke vær alene hjemme. Mulig jeg kan ta den med meg? jobber på kontor så det kan kanskje være en løsning for i morgen. 
-ts

Anonymkode: bc4ea...1e1

  • Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Gir oppdatering når jeg får svar! ja han har virkelig noen skruer løs nå. Jeg begynner å bli skikkelig sint og irritert over hele greia. Aner ikke hva jeg skal gjøre med valpen, hvis den ikke blir hentet i kveld. Jeg må på jobb i morgen og valpen kan ikke vær alene hjemme. Mulig jeg kan ta den med meg? jobber på kontor så det kan kanskje være en løsning for i morgen. 
-ts

Anonymkode: bc4ea...1e1

Plis ikke la den være alene. En så liten valp kan bli ødelagt av å bli forlatt alene i mange timer. 

Sjekk finn for valpeannonser for rasen. Kanskje du finner oppdretter der? 

Søk også opp lokale hundegrupper på Facebook og be om hjelp der. Kanskje det er oppdrettere eller andre hundevante som kan ta vare på valpen frem til dere finner ut hvor valpen kom fra? Dette tror jeg faktisk er den beste nødløsningen, for vennen din høres ikke skikket ut for å ta vare på en valp. 

Om han kjøpte valpen, burde den ha chip. Vanligvis når man kjøper en valp, blir det gjort et eierskifte. Hvem står som eier på valpen, tro? Har han i det hele tatt kjøpt den? Jeg så en sak om en mann som knabbet en svært ung valp rett fra en valpebinge på en veranda for noen uker siden. Usikker på om de fant valpen igjen, men det er jo ikke umulig at han kan ha gjort noe lignende. Valper koster jo mange tusen kroner.

Anonymkode: 42cb0...868

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ting ikke har ordnet seg innen morgendagen, så tar du valpen med på jobb, så drar du til en veterinær og sjekker hundens chip for å finne oppdretter. Om du ikke hører noe fra din "venn" i dag, så ville jeg heller forsøkt å finne oppdretteren.
Hva med raseklubber? Har du sjekket ut facebookgrupper for den rasen den er?
Om du ikke vil lage noe drama med din "venn", så kanskje kontakte en av de som virker ok på en side for den rasen valpen er? Kanskje noen der kan hjelpe? Ofte er det mange i hundemiljø innenfor samme rase som kjenner til hvem som har valper nå osv, så da kan man finne ut litt den veien.
Lykke til TS!

Anonymkode: 9a9c7...cf2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gi dyr i gave er en særdeles dårlig ide 👎 Uansett grunn 🤔

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva slags rase er det?

Vet ikke om jeg hadde stolt på en med så dårlig dømmekraft at han kan håndtere valpen rett hvis han får den tilbake. Så hadde lagt ut annonse på finn og omplassert/solgt den for en symbolsk sum. Er det en ettertraktet rase kommer det mange henvendelser umiddelbart og jeg kunne selv valgt en god eier. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Gir oppdatering når jeg får svar! ja han har virkelig noen skruer løs nå. Jeg begynner å bli skikkelig sint og irritert over hele greia. Aner ikke hva jeg skal gjøre med valpen, hvis den ikke blir hentet i kveld. Jeg må på jobb i morgen og valpen kan ikke vær alene hjemme. Mulig jeg kan ta den med meg? jobber på kontor så det kan kanskje være en løsning for i morgen. 
-ts

Anonymkode: bc4ea...1e1

Håper det løser seg. Ikke bli for glad i den lille tassen, nå da... ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Nei jeg føler meg ganske rådvill nå. Jeg blir jo også sittende alene med denne hunden. Har lyst til å sende en melding til vennen min og si han på ta tilbake denne gaven, men jeg vil ikke virke utakknemlig heller. Uff synes dette er skikkelig leit og vanskelig.  

Anonymkode: bc4ea...1e1

Du må si at han må ta den tilbake til oppdretter. I dag. Punktum. 

Anonymkode: fb8e9...8d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags venn er det du har? Han høres jo rimelig spesiell ut, korttenkt og veldig ureflektert. Nesten så jeg er litt overrasket over at han har barn som han har omsorgen for. 

Og hvilken oppdretter har solgt hunden til han? Han har kanskje lurt oppdretter, men om ikke er jo oppdretter også klandreverdig her. 

Om du ikke hører noe fra han, kan du prøve å ringe den lokale dyrebeskyttelsen for å høre hva du kan gjøre. Som du skriver, så kan jo ikke denne valpen være hjemme alene i morgen💔 Kjenner jeg får helt vondt av denne valpen, og jeg blir så forbannet på sånne idioter av mennesker som din kompis, som finner på å gjøre sånne ting mot dyr! Og hva med mat og utstyr som du trenger nå mens valpen er hos deg, tok han med det til valpen?

Anonymkode: 19385...a64

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...