Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Kkk

Endret av Libelbe
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ringe i steden for meldinger?

• Liker 2
Skrevet

Du får jobbe med angsten din. Angst er ikke farlig, bare ubehagelig. Lær deg å stå i den så vil den oppleves mindre skummel over tid. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Libelbe skrev (3 minutter siden):

Jeg er på en 3 ukers reise på andre siden av kloden for første gang. Kvinne (22.) Og jeg har en mor som nesten ikke svarer på meldinger og kan gå mangen timer uten å svare meg.. dette har gitt meg et skikkelig panikkangst nå mens jeg bare er et par dager inni ferien. Hun passer hunden min og vet hvor viktig det er for meg at hun hører fra seg så jeg vet at hun og resten av familien og hunden har det bra for at jeg skal kunne slappe av på ferien. Føltes ut som jeg snart skal ha hjertestopp da jeg sendte melding til min mor på morningen i norsk tid og nå er sent på kvelden ennå uten noe livstegn.  Jeg får totalt panikk hjelp!

Var litt vanskelig å skjønne, er det slik at hun ikke svarer på meldinger i det hele tatt, og evt svarer sent på dem hun svarer på, eller mener du at hun svarer, men svarer sent?

Pleier hun å bruke lang tid på å svare?

Stoler du på henne ang hunden?

Tror du ikke hun, eller andre, hadde gitt deg beskjed innen rimelig tid om noe hadde skjedd?

Bor du alene, altså har du flyttet hjemmefra?

Hvor mye kontakt pleier dere å ha i hverdagen?

Og til slutt, pleier du å være engstelig og redd for at noe skal skje? Har du et behov for å føle at du alltid har kontroll og oversikt over alt?

Anonymkode: f6601...d21

AnonymBruker
Skrevet

Dette er angsten som snakker. Du tør å reise halve jorda rundt men scenarier tankene lager om en antatt fullstendig trygg situasjon hjemme. Angst er ikke rasjonell, du må roe ned responsene dine, ikke oppdra andre til å synge etter din angstdirigent. 

Anonymkode: 9ce26...a18

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Finn en annen til å passe hunden din neste gang og få et system for når de skal høre fra seg. F.eks en gang på morgenen og en gang på kveldstid innen et visst klokkeslett. 

Anonymkode: 6d71d...58a

AnonymBruker
Skrevet

Da har du noe å jobbe med mens du er på tur, nemlig angsten din. 

Tror du ikke du ville fått beskjed om det var noe galt?

Skulle jeg passet et dyr og eieren hadde kontaktet meg så ofte for å høre hvordan det går, hadde det vært siste gang jeg passer.. Hadde nok drøyt med å svare til slutt selv.. 

Anonymkode: 4f5ec...5b3

• Liker 2
Skrevet
Libelbe skrev (3 timer siden):

Jeg er på en 3 ukers reise på andre siden av kloden for første gang. Kvinne (22.) Og jeg har en mor som nesten ikke svarer på meldinger og kan gå mangen timer uten å svare meg.. dette har gitt meg et skikkelig panikkangst nå mens jeg bare er et par dager inni ferien. Hun passer hunden min og vet hvor viktig det er for meg at hun hører fra seg så jeg vet at hun og resten av familien og hunden har det bra for at jeg skal kunne slappe av på ferien. Føltes ut som jeg snart skal ha hjertestopp da jeg sendte melding til min mor på morningen i norsk tid og nå er sent på kvelden ennå uten noe livstegn.  Jeg får totalt panikk hjelp!

Du er nødt til å ringe moren din slik at du får svar nå. 

Så må du forklare for henne hvordan angsten din fungerer og gjøre en fast avtale med henne. F.eks. hun sender deg en melding en eller to ganger om dagen og forteller hvordan det går der hjemme. Det er din angst som er ditt problem, ikke hennes - du kan ikke forvente at hun går med telefonen på seg hele tiden for å svare deg når hun ikke vet når du sender meldinger.

AnonymBruker
Skrevet

Ring din mors nabo på dagtid og spør om alt ser ut til å være iorden.

Anonymkode: a4f97...b54

AnonymBruker
Skrevet

Dette er 100% kun angsten din.

Dersom noe virkelig hadde skjedd så er det uansett ingenting du kan gjøre med det. Hvis moren din havner på sykehus så vil politiet sørge for at hunden din plasseres hos noen som tar hånd om den frem til du kommer tilbake. Du vil bli kontaktet av både sykehus og politi så slapp helt av og nyt ferien. 

Anonymkode: fa860...9d4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er da helt normalt å ikke svare på meldinger umiddelbart?

Er det noe som haster, går jeg ut i fra at folk ringer meg.

Er det noen grunn til at det ikke skal gå bra med hunden din hjemme? Er den gammel og syk? 
Og hva tenker du at du uansett skal få gjort om noe har skjedd med den når du befinner deg på andre siden av jordkloden? 

Tipper du overlot den til din mor fordi du tenker at der hadde den det bra? 

Anonymkode: 1ba6e...1e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...