Gå til innhold

Flere oppringninger, "Formodet spam"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har den siste uken blitt oppringt flere ganger, av et par ulike norske nummere, hvor Samsung-telefonen min bare viser "Formodet spam" og gir ingen varsling til meg om at det ringer (vises kun på skjermen dersom jeg ser på den, og som ubesvart anrop etterpå).

Har ikke tatt telefonen noen av gangene, da jeg ikke har fått det med meg fordi jeg har vært på jobb eller rett og slett bare ikke sett på telefonen akkurat når de har ringt.

Har søkt opp numrene som har ringt, og finner så godt som ingen treff på Google. Det ene nummeret fant jeg noen vage linker til et norsk firma som sto for premien i en konkurranse jeg har meldt meg på (men jeg vant ikke), men jeg er ikke sikker på om det stemmer. Hvis det stemmer så tenker jeg uansett at det er fryktelig uprofesjonelt. Norske firmaer burde ringe fra sine kjente nummer.

Det jeg lurer på da, er - firmaene får vel med seg at nummeret deres kommer opp som "Formodet spam"? Burde de ikke sørge for at nummeret er søkbart, slik at potensielle kunder kan verifisere hvem som ringer? Noen firma kan jeg jo faktisk ha lyst til å snakke med, men jeg gidder ikke å ringe tilbake til "Formodet spam" når jeg ikke har fått sjekket hvem det er. Det er vel ikke noen form for spoofing, ettersom numrene ikke er søkbare (da bruker de vel heller kjente telefonnummer til bank, skattetaten, politiet etc)? Kommer seriøse firmaer opp som "Formodet spam"?

 

 Jeg har for lenge siden reservert meg mot telefonsalg i Brreg og pleier vanligvis veldig sjelden å bli oppringt av selgere.

Anonymkode: 07f3a...c19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...