Gjest Gamle Alex Skrevet 20. februar 2006 #61 Skrevet 20. februar 2006 Vi synes det er en god løsning, og det har aldri streifet meg at de er annenrangs gjester! ← Men kanskje de føler det sånn?
Susan Sto Helit Skrevet 20. februar 2006 Forfatter #62 Skrevet 20. februar 2006 Men kanskje de føler det sånn? ← Eller kanskje ikke tanken har sterifet dem heller?
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 20. februar 2006 #63 Skrevet 20. februar 2006 (endret) Eller kanskje ikke tanken har sterifet dem heller? ← Hva er de gode grunnene til å ikke invitere alle til middag, om vi ser bort ifra ökonomi? Endret 20. februar 2006 av ¤Humlen¤
Susan Sto Helit Skrevet 20. februar 2006 Forfatter #64 Skrevet 20. februar 2006 Hva er de gode grunnene til å ikke invitere alle til middag, om vi ser bort ifra ökonomi? ← At det fort kan gjør middagen mer formell og langdryg? Mindre intim? Mer ett pliktløp enn en fest? Hvordan kan vi forresten se bort ifra økonomien? De færreste oss får hele bryllupet betalt av noen andre! (Da hadde vi jo sikkert ville invitert alle vi kjente, og hatt heildundrande fest i tre dager til ende! Leid et sted på landet der alle gjestene kunne overnatte, og hvor det ikke var noen andre enn oss, og hatt en fantastisk brudesuite til brudeparet, med boblebad, champagne og frokost på sengen!)
Floja Felíz Skrevet 20. februar 2006 #65 Skrevet 20. februar 2006 Enig med sensommerbruden. Vi vil ikke ha en middag som varer i flere timer, og jo flere gjester til middag, desto flere taler og mer tid går med. Vi gleder oss mer til at festen kommer igang og vi kan mingle med gjestene og feire sammen med dem.
Gjest Gamle Alex Skrevet 20. februar 2006 #66 Skrevet 20. februar 2006 Vi hadde 65 gjester. Betalte selv ,alle invitert. Gitt beskjed om at vi ikke ville ha for mange taler, spiste middagen på 3 1/2 time med 6 taler og 2 sanger. Helt perfekt for oss og vi fikk danset , minglet med alle i mange timer også. Hvis grunnen er at middagen blir for lang så er jo det hva man legger opp til selv.
Susan Sto Helit Skrevet 20. februar 2006 Forfatter #67 Skrevet 20. februar 2006 Vi hadde 65 gjester. Betalte selv ,alle invitert. Gitt beskjed om at vi ikke ville ha for mange taler, spiste middagen på 3 1/2 time med 6 taler og 2 sanger. Helt perfekt for oss og vi fikk danset , minglet med alle i mange timer også. Hvis grunnen er at middagen blir for lang så er jo det hva man legger opp til selv. ← Hyggelig for dere! Så mange hadde ikke vi hatt råd til/tatt oss råd til å invitere. Må jo ha igjen litt penger til boligkjøp snart også. (Og prisene i Oslo går jo ikke akkurat nedover.)
Gjest Gamle Alex Skrevet 20. februar 2006 #68 Skrevet 20. februar 2006 Ok glem poenget med penger, men du nevnte lengen på middagen, den legger du opp til selv
Susan Sto Helit Skrevet 20. februar 2006 Forfatter #69 Skrevet 20. februar 2006 Ok glem poenget med penger, men du nevnte lengen på middagen, den legger du opp til selv ← Var ikke ondskapsfullt ment altså! Er forøvrig kjempeimponert over at dere klarer å komme gjennom full middag med 65 gjester, 6 taler og 2 sanger på 3 1/2 time. Håper vi også får begrenset middagen vår litt så ikke alt etterpå blir så sent! De fleste slike middager blir jo så lange at folk hverken orker eller rekker å ha det ordentlig hyggelig etterpå. All honnør til dere for å ha klart å legge opp et kjempeløp!
Gjest Gamle Alex Skrevet 20. februar 2006 #70 Skrevet 20. februar 2006 Var ikke ondskapsfullt ment altså! Er forøvrig kjempeimponert over at dere klarer å komme gjennom full middag med 65 gjester, 6 taler og 2 sanger på 3 1/2 time. Håper vi også får begrenset middagen vår litt så ikke alt etterpå blir så sent! De fleste slike middager blir jo så lange at folk hverken orker eller rekker å ha det ordentlig hyggelig etterpå. All honnør til dere for å ha klart å legge opp et kjempeløp! ← Takk , det var noe vi begge var veldig opptatt av etter og ha sittet mange timer i andres bryllup. Jeg skjønner at lange taler med alle mulige detaljer kan være koselig for brudeparet men det er gørr kjedelig for alle andre. Vi regnet hvor mange vi trodde skulle holde tale, sa jeg ikke ville ha sanger, fikk allikevel to og nevnte i mange anledinger før bryllupet at vi ikke ville ha mange taler Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2006 #71 Skrevet 20. februar 2006 Jeg har vært kaffegjest noen ganger og følt meg som både førsterangs og annenrangs. I det ene bryllupet hadde brudeparet middag med den aller nærmeste familien. Alle vennene med unntak av forlovere var invitert til et kaffeselskap som var godt planlagt. Et annet bryllup jeg var i var det invitert nesten 100 til middag og så var vi 15 kaffegjester utenom. Da var venneflokken delt. De fleste til middag og noen av oss til kaffe. Vi var invitert til klokka 22 om kvelden. Da vi kom ble vi henvist til å vente på gangen fordi middagen ikke var ferdig. Etter nesten en times venting var de ferdig og vi som var kaffegjester ble knapt sett.
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 20. februar 2006 #72 Skrevet 20. februar 2006 Og mere lettvint eller billigere blir det ikke nei, for de som kommer til kaffen får mat senere på kvelden sammen med alle andre. Det er ikke for å få det mere lettvint eller billig vi gjør det heller. Det er rett og slett fordi det er slik vi vil ha det, og er det noen som ikke kommer fordi de ikke får en bit kjøtt må de bare være hjemme for min del. Da ønsker heg heller ikke ha dem der, for da ser de ikke på meg som verdt å feire. Ergo ikke mine venner... Her er det en som ikke tenker på ökonomien iallefall
Gjest Sexy Sadie Skrevet 20. februar 2006 #73 Skrevet 20. februar 2006 Personlig så synes jeg det er greit å slippe de lange brylluppsmiddagene og heller komme til kaffe & kaker og festen. Så lenge brudeparet tar i mot kaffegjestene på en skikkelig måte så ser jeg ikke problemet.
Ciara Skrevet 20. februar 2006 #74 Skrevet 20. februar 2006 Jeg ville heller ikke hatt kaffegjester. Vi skal ha et veldig lite bryllup (ca ti personer) nettopp fordi jeg heller vil begrense antall gjester og behandle alle likt (vi har ikke råd til å gjøre det med så mange fler uten å ta opp lån).
Gjest Leya Skrevet 20. februar 2006 #75 Skrevet 20. februar 2006 Men hva forventer dere at kaffegjestene skal finne på mellom vielsen og middagen. Det er mange " grufulle" bryllupsmiddager som varer i 5- 6 timer, hva skal kaffegjestene gjøre i mellomtiden ← Jeg vil bare påpeke at vi giftet oss hos sorenskriveren og kun foreldre og forlovere deltok der. Så ingen gjester ventet sånn sett.
Gjest Gamle Alex Skrevet 20. februar 2006 #76 Skrevet 20. februar 2006 Vi hadde også kun vielse med de foreldre og forlovere men synes det er litt uhøfflig og forvente at folk skal ha lyst til å gå et sted og drikke kaffe kl 2200 for min skyld
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2006 #77 Skrevet 20. februar 2006 Jeg ville heller ikke hatt kaffegjester. Vi skal ha et veldig lite bryllup (ca ti personer) nettopp fordi jeg heller vil begrense antall gjester og behandle alle likt (vi har ikke råd til å gjøre det med så mange fler uten å ta opp lån). ← Her vil jeg gi deg en applaus. Finnes nok av de her som av økonomihensyn begrenser middagsgjestene, for så å pøse på med kaffegjester, mens de skriver ønskeliste for gaver så langt som et vondt år.
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2006 #78 Skrevet 20. februar 2006 Mener folk her at gjestene går i bryllup for sin egen del? De fleste går da for brudeparets del. Man bruker penger på klær og presang, og tid som sikekrt kunne vært brukt på noe annet. Skal vi bukke og skrape for å få lov til å delta i bryllup? Eller bør kanskje brudeparet være litt ydmyke og takknemlige fordi gjestene bruker tid og penger på å feire dem. Kaffegjester er og blir en uting. Men for å få stort gavebord er det kanskje en forutsetning å gjøre det sånn.
Gjest Leya Skrevet 20. februar 2006 #79 Skrevet 20. februar 2006 Vi hadde også kun vielse med de foreldre og forlovere men synes det er litt uhøfflig og forvente at folk skal ha lyst til å gå et sted og drikke kaffe kl 2200 for min skyld ← Våre festgjester kom klokken sju omkvelden. Er ikkdet ganske normalt tidspunkt for å gå på fest da? Vi giftet oss kl 13 og tok det andre tidlig, fordi vi ønsket å ta hensyn til nesten 50 % av gjestene våre. Mange kommenterte til og med at det var en fin løsning. Sånn funket det best for oss, alle er ulike. Jeg bare forteller hvordan vi gjorde det.
Gjest Gjest_Linda_* Skrevet 20. februar 2006 #80 Skrevet 20. februar 2006 Mener folk her at gjestene går i bryllup for sin egen del? De fleste går da for brudeparets del. Man bruker penger på klær og presang, og tid som sikekrt kunne vært brukt på noe annet. Skal vi bukke og skrape for å få lov til å delta i bryllup? Eller bør kanskje brudeparet være litt ydmyke og takknemlige fordi gjestene bruker tid og penger på å feire dem. Kaffegjester er og blir en uting. Men for å få stort gavebord er det kanskje en forutsetning å gjøre det sånn. ← Bare såvidt jeg tør, men jeg skriver under på denne
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå