AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #1 Skrevet 19. juni 2024 Vet ikke helt hvordan min kusine kjenner det på kropp og sjel med dette, jeg har ikke turt å ta kontakt. Det er ikke det at jeg føler/tror jeg vil bli utfryst fra hele slekta, men jeg føler på et behov for å forsvare meg og min kusines relativt korte forhold.. Er det mulig? Eller synes man det bare er naturlig at vi er dømt til å stå i gapestokk overfor familien for resten av livet? Anonymkode: aefd0...c23
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #2 Skrevet 19. juni 2024 Gjort er gjort. Det er heller ikke ulovlig. Hvorfor henger familien seg opp i fortiden på den måten? Anonymkode: 71c8b...750
Mayer Skrevet 19. juni 2024 #3 Skrevet 19. juni 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Vet ikke helt hvordan min kusine kjenner det på kropp og sjel med dette, jeg har ikke turt å ta kontakt. Det er ikke det at jeg føler/tror jeg vil bli utfryst fra hele slekta, men jeg føler på et behov for å forsvare meg og min kusines relativt korte forhold.. Er det mulig? Eller synes man det bare er naturlig at vi er dømt til å stå i gapestokk overfor familien for resten av livet? Anonymkode: aefd0...c23 Dette er fullt lovlig og ingen har noe med det. Jeg forstår at enkelte synes det er litt rart, men det er faktisk kun deres business.
Irak Skrevet 19. juni 2024 #4 Skrevet 19. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vet ikke helt hvordan min kusine kjenner det på kropp og sjel med dette, jeg har ikke turt å ta kontakt. Det er ikke det at jeg føler/tror jeg vil bli utfryst fra hele slekta, men jeg føler på et behov for å forsvare meg og min kusines relativt korte forhold.. Er det mulig? Eller synes man det bare er naturlig at vi er dømt til å stå i gapestokk overfor familien for resten av livet? Anonymkode: aefd0...c23 Hvorfor tør du ikke å ta kontakt med henne? Forstår ikke helt grunnen til at du føler du må forsvare dette? Er vel ingen andre som har noe med det? Vil tro at dette er mellom deg og din kusine, og ingen andre uansett hvor mye dem måtte prøve. Andre kan jo mene mye om mangt. Er jo ikke ulovlig heller. Eller velger man hvem man blir forelsket i? Jeg vet ikke med deg, men jeg kan ikke velge hvem jeg faller for. Det bare skjer av seg selv naturlig.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #5 Skrevet 19. juni 2024 Jeg kan skjønne det hvis det er deres foreldre som reagerer, jeg hadde nok blitt fysisk kvalm hvis min datter hadde innledet et forhold til min brors sønn, det blir rett og slett altfor nær slekt. Trøst deg med at det meste går over med tiden, snart er det noe nytt innad i familien som prates om. Anonymkode: 7abe7...3b7 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #7 Skrevet 20. juni 2024 Irak skrev (12 timer siden): Hvorfor tør du ikke å ta kontakt med henne? Forstår ikke helt grunnen til at du føler du må forsvare dette? Er vel ingen andre som har noe med det? Vil tro at dette er mellom deg og din kusine, og ingen andre uansett hvor mye dem måtte prøve. Andre kan jo mene mye om mangt. Er jo ikke ulovlig heller. Eller velger man hvem man blir forelsket i? Jeg vet ikke med deg, men jeg kan ikke velge hvem jeg faller for. Det bare skjer av seg selv naturlig. Man velger ikke forelskelsen nei.. synes/tror ikke det jeg heller. Det var nok heller en litt forbudt spenning i det vi gjorde og at vi fant hverandre ganske attraktive. Dette med litt forbudt spenning er det nok noen av de i familien som blir litt provosert av. Og de har sikkert denne klassiske norske mentaliteten; "hva skal alle andre si om vår familie nå?" Vet at hennes far er passe forbannet. Men hennes mor tror jeg forstod det helt fra starten av. Smilte litt lurt til og med. Mine foreldre derimot er dypt konservative og fnyser av meg som sønn.. De synes dette er moralsk forkastelig. Hvordan kan man overbevise mine konservative foreldre liksom. Skulle jeg likt å vite i denne saken.. Anonymkode: aefd0...c23
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #8 Skrevet 20. juni 2024 Hva slags forhold og hvor lenge? Anonymkode: 34866...d2e
Irak Skrevet 20. juni 2024 #9 Skrevet 20. juni 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Man velger ikke forelskelsen nei.. synes/tror ikke det jeg heller. Det var nok heller en litt forbudt spenning i det vi gjorde og at vi fant hverandre ganske attraktive. Dette med litt forbudt spenning er det nok noen av de i familien som blir litt provosert av. Og de har sikkert denne klassiske norske mentaliteten; "hva skal alle andre si om vår familie nå?" Vet at hennes far er passe forbannet. Men hennes mor tror jeg forstod det helt fra starten av. Smilte litt lurt til og med. Mine foreldre derimot er dypt konservative og fnyser av meg som sønn.. De synes dette er moralsk forkastelig. Hvordan kan man overbevise mine konservative foreldre liksom. Skulle jeg likt å vite i denne saken.. Anonymkode: aefd0...c23 Hvorfor føler du at du trenger å overbevise noen? Hvis de er så konservative som du gir uttrykk for, så trenger de nok lang tid på å fordøye dette her. Så da er det vel best å gi de tid. Er vel ikke foreldrene dine som skal leve ditt liv? Hvis det er slik at du elsker henne så si det til dem. At hun er den viktigste personen for deg i verden osv. Noe mer enn det går vel ikke an å gjøre vil jeg tro... Trist å høre at dem fnyser av deg på grunn av dette. Vil jo tro det finnes verre ting å henge seg opp i enn kusinen sin....🙄.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå