Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært sykemeldt i snart 1 år og jobbet 20% siden april. Han er student men har sommerjobb hvor han står opp 6 og starter 7. 

Jeg hadde bestilt et par sko til han, og noe annet til meg og fikk melding på sms om at pakkene var kommet. Han var på trening etter jobb, og jeg hadde allerede vært ute av huset og trent og handlet, og spurte om han kunne hente de to pakkene. Han sa ikke nei, men han nølte og sa han ikke hadde plass i sekken og hendene hans var fulle. Til slutt sa jeg at jeg går og henter de selv.

Når han kom hjem var jeg litt irritert fordi jeg føler jeg gjør alt. Jeg lager nesten alltid middag til han etter han er ferdig på jobb, vasker og rydder. Vi kranglet litt og han bruker alltid at jeg har latet meg i sofaen i ett år, og at jeg burde hente pakken selv siden jeg har fri og han er på jobb og er sliten. 

det er ikke sånn det skal være? Jeg skal slutte å gjøre ting for han og fokusere på meg selv. Vi er begge 26.

Anonymkode: e0f51...795

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ikke sunt ut. Partnere som ikke behandler deg med respekt, respekterer deg ikke. Det blir ikke bedre. Det er ikke sånn det skal være. Sykdom er ikke latskap, men folkeskikk er gratis, og det har han likevel ikke gidda å laste inn i hodet sitt. Dét er latskap.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kan alltids bli en eks-kjærste.

Anonymkode: 5a354...687

AnonymBruker
Skrevet

Dere må jo ikke være sammen. Forholdet høres ikke fruktbart ut, når du mener at han gjør lite i hjemmet og i nå skal hevne det på han ved å aldri mer gjøre noe for han og bare fokusere på deg selv. 

Anonymkode: 323f8...60a

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dere må jo ikke være sammen. Forholdet høres ikke fruktbart ut, når du mener at han gjør lite i hjemmet og i nå skal hevne det på han ved å aldri mer gjøre noe for han og bare fokusere på deg selv. 

Anonymkode: 323f8...60a

Problemet er at han gjør ikke så mye for meg. Han er der for meg, snill osv, men det er ikke nok? Jeg gjør mer for oss enn det han gjør for oss

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Som feks i vinter bestile JEG vinterjakke til OSS. Jeg fant en fin jakke til han og meg og bestilte det. De kom frem i en postboks som er ute, og jeg gikk i vinterstormen og hentet de sånn at vi kunne få bruke det med engang siden vi ikke hadde varme jakker. Han gidder ikke engang å gå en kort omvei i dette fine været for å hente noen pakker til meg. Sykt egentlig

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt frivillig å være sammen med en sånn kjip fyr.

Anonymkode: 3ecd1...704

• Nyttig 1
Gjest Blåmonster
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg har vært sykemeldt i snart 1 år og jobbet 20% siden april. Han er student men har sommerjobb hvor han står opp 6 og starter 7. 

Jeg hadde bestilt et par sko til han, og noe annet til meg og fikk melding på sms om at pakkene var kommet. Han var på trening etter jobb, og jeg hadde allerede vært ute av huset og trent og handlet, og spurte om han kunne hente de to pakkene. Han sa ikke nei, men han nølte og sa han ikke hadde plass i sekken og hendene hans var fulle. Til slutt sa jeg at jeg går og henter de selv.

Når han kom hjem var jeg litt irritert fordi jeg føler jeg gjør alt. Jeg lager nesten alltid middag til han etter han er ferdig på jobb, vasker og rydder. Vi kranglet litt og han bruker alltid at jeg har latet meg i sofaen i ett år, og at jeg burde hente pakken selv siden jeg har fri og han er på jobb og er sliten. 

det er ikke sånn det skal være? Jeg skal slutte å gjøre ting for han og fokusere på meg selv. Vi er begge 26.

Du er jo hjemme … han var på trening da blir man sliten, maset du med han når han kom hjem? Selv orker jeg ikke å stikke mere ut etter arbeid og trening, du har jo vært hjemme hele dagen, kunne ikke du hentet det en dag? Så får du en aktivitet også 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Helt frivillig å være sammen med en sånn kjip fyr.

Anonymkode: 3ecd1...704

Han er ikke kjip. Helt legitimt å si nei til dette etter jobb OG trening. Det hastet vel ikke så med den pakken?

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ok, den er grei.

Du virker ikke enkel du heller.

Anonymkode: b9cd1...80a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Mayer skrev (2 minutter siden):

Han er ikke kjip. Helt legitimt å si nei til dette etter jobb OG trening. Det hastet vel ikke så med den pakken?

Det handler ikke om kun den pakken. Han gjør ingenting for meg. I løpet av forholdet vårt på 2 år har han tatt meg med ute på middag maks 3-4 gang. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det handler ikke om kun den pakken. Han gjør ingenting for meg. I løpet av forholdet vårt på 2 år har han tatt meg med ute på middag maks 3-4 gang. 

Ok, da har vi litt mer kontekst. Men du sa at "han er snill osv, men det er ikke nok". Jeg tror dette dreier seg om bagateller. Trenger man å gå ut og spise så ofte? Det er jo dyrt, og ikke alle har den interessen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Som feks i vinter bestile JEG vinterjakke til OSS. Jeg fant en fin jakke til han og meg og bestilte det. De kom frem i en postboks som er ute, og jeg gikk i vinterstormen og hentet de sånn at vi kunne få bruke det med engang siden vi ikke hadde varme jakker. Han gidder ikke engang å gå en kort omvei i dette fine været for å hente noen pakker til meg. Sykt egentlig

Slutt å kjøp klær til voksne menn. La de fikse det selv.

Men altså, å avslutte forholdet er faktisk er mulighet. Du velger selv om du ønsker å fortsette eller ei.

Anonymkode: 5a354...687

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Mayer skrev (Akkurat nå):

Ok, da har vi litt mer kontekst. Men du sa at "han er snill osv, men det er ikke nok". Jeg tror dette dreier seg om bagateller. Trenger man å gå ut og spise så ofte? Det er jo dyrt, og ikke alle har den interessen.

Jeg kjeder meg fryktelig mye

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Gå på jobb.

Anonymkode: 8a00a...150

• Liker 1
  • Nyttig 2
Gjest Blåmonster
Skrevet
Mayer skrev (8 minutter siden):

Ja, hjemme hos oss får jeg også en time å lande litt etter trening, jeg hadde ikke orket å være med en som går hjemme og så forventer masse når man kommer hjem. Ts kunne hentet selv, om hun er sliten så henter hun en annen dag.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er leit å høre. Men - vær så snill - prøv å ikke legg dette ansvaret for mye over på kjæresten din. Han skal være en støtte for deg, men du må også stå på egne bein. Kjeder du deg? Prøv å dyrke en ny (eller gammel) hobby. Tren oftere (hvis du har helse). Vær mer ute i naturen. Se på gode serier. Snakk gjerne med typen din om dette, men prøv å ordne mest opp i det selv- det kommer dere begge til gode!

Endret av Mayer
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest Blåmonster
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvor ofte tar du han ut på middag ?

Skrevet
Blåmonster skrev (Akkurat nå):

Ja, hjemme hos oss får jeg også en time å lande litt etter trening, jeg hadde ikke orket å være med en som går hjemme og så forventer masse når man kommer hjem. Ts kunne hentet selv, om hun er sliten så henter hun en annen dag.

Enig med deg, for det dreier seg vel om at begge er slitne, og det må det være gjensidig forståelse for.

AnonymBruker
Skrevet
Blåmonster skrev (2 minutter siden):

Hvor ofte tar du han ut på middag ?

Eh? Hvorfor skal jeg som jente ta han med ut på middag? Vil ikke føle meg mer maskulin enn det jeg er?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...