Gå til innhold

Et sunt forhold stresser meg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har møtt en veldig koselig og jordnær fyr. Har datet nå i 5 mnd. Han er ganske avslappet av seg og rolig. 
Har ikke merket noen røde flagg enda. 

Det som stresser meg er at jeg er så vant til at jeg blir overøset av komplimenter og kontakt hele tiden. At de skal gå fort fram. Så plutselig møter jeg en mann som tar seg god tid og er åpen med meg om hva han ønsker. 
Avtaler gode dater. Toppturer, kaffe dater, middag, kino, båtturer osv. 

Han holder meg i hånden offentlig og virker veldig avslappet. 

Han lå over til meg og ønsket ikke sex. Da ble jeg stressa over å bli avvist. Vi har hatt sex før og da sa han at han ikke bare var ute etter sex. Men oppriktig ville bli godt kjent med meg. 

men så får jeg den magefølelsen på at nå snart så går han lei av meg. Jeg hater å måtte gå rundt sånn. Å måtte trenge bekreftelse hele tiden. Blir redd og nervøs hele tiden. Jeg hater det. Selv om jeg ikke burde være det. 
Er nok det at vi nærmer oss den 6 mnd kneika. Er bare så vant til at jeg blir dumpet innen da. 

Vi har begge barn. Han ønsket nå at jeg skulle møte barna hans. Han sa at jeg er første dama han har datet som har møtt ungene hans. 

Er det at et sunt forhold faktisk stresser meg? At jeg er så vant til toxice menn at når jeg møter en som faktisk er god så er det så ukjent at jeg blir redd. 

Har vært i voldelige forhold og har vært så ødelagt i mange år. Brukt mye tid på å heale og faktisk slippe noen innpå megselv igjen. 

Anonymkode: e3df7...964

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det ukjente er alltid skremmende. Selv er jeg vant til menn som behandler meg som luft i forhold og bare ønsker kroppen min, så nå som jeg for første gang er på vei i et forhold med en som ser, er glad i og setter pris på meg har jeg mye angst og gråter en del fordi det er vanskelig å takle at han er glad i meg og ikke bare kroppen min. Jeg håper du velger å stå i det selv om du syns det er skremmende og at det gir deg mye nerver ❤️ Har dere fremdeles ikke hatt sex?

Jeg tror også at det vil gå seg til når du over tid har blitt vant med dette og omprogrammert hjernen litt slik at dette nye blir kjent. Er lov å kommunisere med han også om hva du føler, er han glad i deg så vil han trygge deg på det. 

Anonymkode: 65f0b...b09

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Slik er det å date en god mann. Er jo dette som forundrer så voldsomt. Hvor blir det av alle de gode mennene? Dere takler dem ikke. Dere fortsetter å tråkke i samme spor om og om igjen. Definisjon av galskap er å gjøre det samme om og om igjen, og forvente et annet resultat. Det kjente er ofte det tryggeste, men det kjente for mange er nettopp det destruktive. Er du klar for en bra mann? 

Anonymkode: 34b30...04c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Slik er det å date en god mann. Er jo dette som forundrer så voldsomt. Hvor blir det av alle de gode mennene? Dere takler dem ikke. Dere fortsetter å tråkke i samme spor om og om igjen. Definisjon av galskap er å gjøre det samme om og om igjen, og forvente et annet resultat. Det kjente er ofte det tryggeste, men det kjente for mange er nettopp det destruktive. Er du klar for en bra mann? 

Vil også neven at du er så vant med «toxice menn», du er jo toxic selv?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Har møtt en veldig koselig og jordnær fyr. Har datet nå i 5 mnd. Han er ganske avslappet av seg og rolig. 

Det som stresser meg er at jeg er så vant til at jeg blir overøset av komplimenter og kontakt hele tiden. At de skal gå fort fram. Så plutselig møter jeg en mann som tar seg god tid og er åpen med meg om hva han ønsker. 

Han lå over til meg og ønsket ikke sex. Da ble jeg stressa over å bli avvist. Vi har hatt sex før og da sa han at han ikke bare var ute etter sex. Men oppriktig ville bli godt kjent med meg. 

men så får jeg den magefølelsen på at nå snart så går han lei av meg. Jeg hater å måtte gå rundt sånn. Å måtte trenge bekreftelse hele tiden. Blir redd og nervøs hele tiden. Jeg hater det. Selv om jeg ikke burde være det. 
Er nok det at vi nærmer oss den 6 mnd kneika. Er bare så vant til at jeg blir dumpet innen da. 

Vi har begge barn. Han ønsket nå at jeg skulle møte barna hans. Han sa at jeg er første dama han har datet som har møtt ungene hans. 

Er det at et sunt forhold faktisk stresser meg? At jeg er så vant til toxice menn at når jeg møter en som faktisk er god så er det så ukjent at jeg blir redd. 

Har vært i voldelige forhold og har vært så ødelagt i mange år. Brukt mye tid på å heale og faktisk slippe noen innpå megselv igjen. 

Her virker det som at du virkelig har funnet deg en fantastisk god og snill mann🥰. Da burde du også være trygg på at det er trygt å være åpen og sårbar med han. 

Fortell han hvordan du har det og hva du trenger av bekreftelser for å være trygg i forholdet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
43 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå prøver jo ts faktisk da, hun har jo ikke stukket av. Men sier litt hvor mange giftige menn som finnes når man blir forskrekket over å møte en som behandler en bra 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, er du vant til turbulens kan fredelige forhold oppleves truende. Samme som når en med angst prøver å slappe av, nervesystemet fyrer fordi det ikke oppleves trygt å senke forsvaret. 

Endret av klarinetta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nå prøver jo ts faktisk da, hun har jo ikke stukket av. Men sier litt hvor mange giftige menn som finnes når man blir forskrekket over å møte en som behandler en bra 

Det er jo dette som er problemet her. Fokuset er feil og man legger alt ansvar over på andre mennesker, her er det nok en gang toxice menn som får skylden og rettferdiggjør at man selv er toxic. 
Det at hun er i stand til å se alt det gode denne mannen er og gjør, men fortsatt savner den toxice bekreftelsen hun har fått fra alle tidligere partnere, som alle har vært toxice menn, uten å se at hun selv er en del av problemet her (slik veldig mange kvinner holder på med), viser at hun selv er toxic og ikke klar for en god mann. Håper virkelig at hun klarer å snu tankesettet sitt raskt nok til at hun ikke forlater han fordi han er for kjedelig, for ordentlig, for ditt og datt som ikke minner om alle eksene hun har hatt. Og dette mener jeg, alle fortjener ekte og sunn kjærlighet, men selv om man ønsker det så er det overraskende få som er villig til å gi slipp på det som dyrker egoet

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
remix2020 skrev (48 minutter siden):

Her virker det som at du virkelig har funnet deg en fantastisk god og snill mann🥰. Da burde du også være trygg på at det er trygt å være åpen og sårbar med han. 

Fortell han hvordan du har det og hva du trenger av bekreftelser for å være trygg i forholdet.

Jeg ringte han i går. Snakket med han om hvordan jeg følte det. Han trygget meg med at han ikke skulle noen steder og at han sier ifra om det er noe i veien. 
Han sa at han ønsket å fortsette relasjonen vår og at han håpet å få tilbringe sommerferien med meg og ungene. 

Neste helg har vi begge barnefri og han sa at han hadde planlagt noe helt spesielt. Så er veldig spent på hva vi skal. ❤️ 

Han beklaget seg også for at han har vært stille på meldinger og kanskje ikke kommunisert like mye som jeg føler jeg trenger. Han tenkte rett og slett ikke over det sa han. Får god morgen meldinger og god natt meldinger. Får snaps ila dagen også. Men jeg er bare vant til lange samtaler og overøsende komplementer. Han sier han liker best å snakke face to face. Folk er forskjellige selvsagt. 

ts

• Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det her er som å lese om meg selv. Må ta meg selv i nakken for å ikke lete etter røde flagg som ikke er der. Har konkludert med at det er en forsvarsmekanisme som prøver å hindre meg i å bli såret ved å finne "feilen" før den finnes og derfor slippe å bli såret noe som såklart ikke funker.. Tror det kan være godt å reflektere litt over dette inni seg. Lykke til! Han virker jo veldig fin og glad i deg ❤️ 

Anonymkode: a978f...872

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er ikke vant med toxic menn. Men jeg er fight and flight mht menn. Aldri sluppet noen inn i hjertet på et dypt nivå. Hatt fine forhold, men jeg endte opp med å gå. Mye fordi de ikke var rett i lengden, men også fordi jeg ikke slapp dem inn.

Så møtte jeg kjæresten min og alt endret seg. Han her bare snor seg inn i hjertet, sjel og hvert fiber i kroppen min. 

Panikk much?🫣😅

Men med han var jeg totalt åpen om det. Han er verdt å risikere alt for. Så jeg sa at innimellom så skriker stemmene inni meg at jeg har det bedre alene og jeg kan bli litt stille og lukke meg inn(mht mld og ringe han) 

Han tok det med en klype salt og sa at det var helt forståelig med min barndom. Og han har hatt det sånn før. Han har vært flink å lytte når de periodene kom og jeg var alltid åpen når det skjedde.

Nå er jeg helt trygg på oss. Vi er dypt involvert følelsesmessig og vi planlegger fremtiden sammen, barna er introdusert og alle har blitt glad i hverandre.

Men innimellom kommer stemmen. Som da han ikke skrev mld eller svarte på noe som ikke var noe å svare på og jeg ikke hørte noe langt utover dagen.

Den rasjonelle delen av meg visste han hadde det travelt på kvelden og at det skjedde mye med jobb/barn etc. Og at det jeg skrev ikke var viktig eller noe å svare på. Dagen etter visste jeg han har det travelt på morgenen og skulle rett i masse møter. Og jeg vet han ALLTID svarer om jeg spør om noe viktig.

Den andre delen skriker at han driter i meg og nå er det over🙄🤪 

Heldigvis har jeg lært å bare la siste biten flyte. Og ikke ta den seriøst, men det har ikke vært en enkel prosess når en hele livet har latt den biten styre.

Han ringte selvfølgelig på ettermiddagen bare fordi han trengte å høre stemmen min. Og jeg fikk bekreftet den rasjonelle biten om fullstendig kaos. 

Nøkkelen har vært at vi begge er så åpen og ærlig om hva vi tenker og føler. Så mitt beste råd er å prate og fortelle om hvordan en tenker og føler. Er han ikke med og lytter og ønsker å jobbe med forholdet så er han ikke investert nok i dere.

Anonymkode: ac08e...01b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jepp. Det er akkurat sånn.

Jeg vil sitere charter svein. Nå syntes jeg ikke han kommer med så inmari fornuftig.

Men han snakket om.alkoholproblemene han har hatt. At han sa noe sånt som, jeg vokste opp og visste ikke at verden var annerledes enn jævlig. Noen glemte å lære meg hva normal hygge er.

Så jeg tenker, jobb litt med her istedenfor for imot.  Med instilling går det galt så går det galt, da har du det iallefall veldig bra akkurat nå.

Også må du bare lære at fyren din er en bra fyr

Anonymkode: 102e6...065

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vil også neven at du er så vant med «toxice menn», du er jo toxic selv?

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det er jo dette som er problemet her. Fokuset er feil og man legger alt ansvar over på andre mennesker, her er det nok en gang toxice menn som får skylden og rettferdiggjør at man selv er toxic. 
Det at hun er i stand til å se alt det gode denne mannen er og gjør, men fortsatt savner den toxice bekreftelsen hun har fått fra alle tidligere partnere, som alle har vært toxice menn, uten å se at hun selv er en del av problemet her (slik veldig mange kvinner holder på med), viser at hun selv er toxic og ikke klar for en god mann. Håper virkelig at hun klarer å snu tankesettet sitt raskt nok til at hun ikke forlater han fordi han er for kjedelig, for ordentlig, for ditt og datt som ikke minner om alle eksene hun har hatt. Og dette mener jeg, alle fortjener ekte og sunn kjærlighet, men selv om man ønsker det så er det overraskende få som er villig til å gi slipp på det som dyrker egoet

Finnes det ikke et ord for det på norsk? 

Anonymkode: 145f3...e13

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Luksusbia

Jeg ringte han i går. Snakket med han om hvordan jeg følte det. Han trygget meg med at han ikke skulle noen steder og at han sier ifra om det er noe i veien. 
Han sa at han ønsket å fortsette relasjonen vår og at han håpet å få tilbringe sommerferien med meg og ungene. 

Neste helg har vi begge barnefri og han sa at han hadde planlagt noe helt spesielt. Så er veldig spent på hva vi skal. ❤️ 

Han beklaget seg også for at han har vært stille på meldinger og kanskje ikke kommunisert like mye som jeg føler jeg trenger. Han tenkte rett og slett ikke over det sa han. Får god morgen meldinger og god natt meldinger. Får snaps ila dagen også. Men jeg er bare vant til lange samtaler og overøsende komplementer. Han sier han liker best å snakke face to face. Folk er forskjellige selvsagt. 

ts

Håper du orker å satse, selv om jeg ikke kjenner deg eller han, så tyder det du skriver på at han er en hyggelig og snill mann. Fokuser på det du liker/ elsker med han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jepp. Det er akkurat sånn.

Jeg vil sitere charter svein. Nå syntes jeg ikke han kommer med så inmari fornuftig.

Men han snakket om.alkoholproblemene han har hatt. At han sa noe sånt som, jeg vokste opp og visste ikke at verden var annerledes enn jævlig. Noen glemte å lære meg hva normal hygge er.

Så jeg tenker, jobb litt med her istedenfor for imot.  Med instilling går det galt så går det galt, da har du det iallefall veldig bra akkurat nå.

Også må du bare lære at fyren din er en bra fyr

Anonymkode: 102e6...065

Faren til ungene mine overøset meg med gaver og oppmerksomhet i begynnelsen. Da falt jeg hodestups. Vi flyttet fort sammen og fikk førstemann tidlig i forholdet. Da han begynte med den psykiske volden så ville jeg forlate han. Da fridde han og sjarmerte meg igjen for å huke meg inn igjen. Så ble jeg gravid igjen. Fikk sistemann da. Da begynte den fysiske volden. Jeg ville beskytte barna mine og tok meg lang tid å forlate han. Måtte få hjelp av krisesenter og familien. 

Har hatt et par forhold etter han. Hvor jeg kun har blitt brukt for sex eller som husmor. Interessen deres har dabbet av etter 6-7 mnd. Stoler ikke på noen mer. 

Så det er så skummelt og fremmed med en mann som faktisk har et normalt forhold til dating. En som tar seg god tid. En som ikke fokuserer på sex. 

Har alltid trodd at hvis jeg ikke gir sex så blir de ikke interessert i meg. Noe jeg må snu på selvsagt. 

Han her sender ikke ekle bilder. Spør heller ikke om å få bilder. Han koser og holder i hånden min. Bruker god tid på meg. Snakker til langt ut på natten og har felles interesser. 
Det er så grønne flagg at jeg blir skremt 🤭

Vandt med menn som blir sur hvis de ikke får sex… 

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Anbefaler deg å gå til terapi før du selvsaborterer muligheter for gode relasjoner❤️

Anonymkode: e56f9...6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 20.6.2024 den 14.13):

Anbefaler deg å gå til terapi før du selvsaborterer muligheter for gode relasjoner❤️

Anonymkode: e56f9...6d4

Har gått lenge i terapi etter partnervolden. Men skepsisen min ligger i bakgrunnen likevel. Har kommet langt iforhold til hvordan jeg hadde det engang ❤️ 

tøffe år med barnevern og rettssak. Før jeg kom meg på beina igjen ❤️ besøksforbud og fikk eksen min dømt. 

Jobbet masse med meg selv. Har fortsatt en del å jobbe med. Må bare tørre å stole på noen igjen og slippe de innpå meg. ❤️

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 måneder senere...
AnonymBruker
klarinetta skrev (På 19.6.2024 den 18.58):

Ja, er du vant til turbulens kan fredelige forhold oppleves truende. Samme som når en med angst prøver å slappe av, nervesystemet fyrer fordi det ikke oppleves trygt å senke forsvaret. 

Dette var godt beskrevet 

Anonymkode: f6ae8...80e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han høres ut som en sunn og fin fyr, vær oppmerksom på om du faktisk liker ham, eller om du bare er tiltrukket av en som endelig ikke gir kaos. Jeg har hatt det på samme måte. Vært i voldelige forhold, og har lav kapasitet for godhet, stabilitet, jeg har denne følelsen av "waiting for the other shoe to drop". Det beste jeg har gjort for parforholdet jeg er i nå, med en fantastisk mann er å gjøre litt IFS med meg selv ved hjelp av blant annet boken "You are the one you have been waiting for" av Richard Schwartz. 

Jeg vil absolutt ikke kaste bort et fantastisk forhold fordi jeg ser troll på høylys dag fordi jeg er så skadet av fortiden. Du fortjener å ha det godt. Og kapasiteten til å ha det godt er noe vi må øve opp. ❤️ 

Anonymkode: dac19...85b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.6.2024 den 17.42):

Du merker jo om dette er en sunn  relasjon,og da må du bare være åpen om fortiden  og redsler, vil han ha hele deg vil han da støtte deg å trygge deg når du får disse tankene. Slik er min kjæreste 🥰 Vært i svært skadelige forhold, er ganske ødelagt  å stoler ikke på menn. Spesielt  i starten av vårt forhold, litt der du er nå før 6 mnd kunne jeg få helt panikk. Et par ganger "dumpet" jeg han også kun av frykt for at "han dumper meg tør ikke mer". Istedenfor  å sette spørsmål  med min destruktive  atferd sto han med åpne armer å bare holdt  meg fast  kysset min panne. 2 år senere gjør han fremdeles  det om jeg får redsler  og tanker. Ekte kjærlighet. En mann som virkelig  ser deg støtter deg,forstår din fortid.😍

Lykke til.

Anonymkode: 88e73...0fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...