Gå til innhold

Hjelp!! Er blitt avhengig av wolt og foodora


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt helt avhengig av å bestille mat på wolt og foodora. Bare siste måneden har jeg brukt over 4000-5000, og dette tenker jeg ikke over engang, det bare går ut av tankene eller jeg fortrenger det. Og ikke hjelper det at man har klarna til å bruke også når man er blakk…. 
 

Jeg er bekymret over hvor økonomisk rottehodet jeg har blitt siste halv året. Før var jeg faktisk kjempe flink på å spare penger. Nå er det helt motsatt. Det samme gjelder og nett shopping…. 
 

Jeg må få orden i min økonomi før jeg flytter hjemmefra. Jeg er 19 år og må jo snart ut, men jeg er bekymret for hvordan dette skal gå når jeg bor for meg selv. Hvordan skal jeg få råd til å betale regninger når jeg sløser så mye? 

Anonymkode: 273b1...6dc

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slett appene. Du må få deg selvkontroll.

Anonymkode: 9a174...b79

  • Liker 8
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Slett appene. Du må få deg selvkontroll.

Anonymkode: 9a174...b79

Har prøvd å slette appene. Fungerer i noen uker til jeg laster det ned igjen. Skulle nesten ikke vært lov med sånne apper😫😫😫 

Anonymkode: 273b1...6dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at folk med lavt blodsukker gidder å bestille og vente på mat som tar lenger tid å bli levert enn å lage disse rettene selv.

Anonymkode: 53ee0...17e

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skjønner ikke at folk med lavt blodsukker gidder å bestille og vente på mat som tar lenger tid å bli levert enn å lage disse rettene selv.

Anonymkode: 53ee0...17e

Unødvendig å være frekk. Jeg opprettet ikke tråden for å bli dratt ned, men å få hjelp

Anonymkode: 273b1...6dc

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Unødvendig å være frekk. Jeg opprettet ikke tråden for å bli dratt ned, men å få hjelp

Anonymkode: 273b1...6dc

Skaff deg gammel ikke smart tlf.

Anonymkode: cfd57...ae7

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skaff deg gammel ikke smart tlf.

Anonymkode: cfd57...ae7

🫠🫠🫠🫠

Anonymkode: 273b1...6dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner du slutter når du ikke har råd til leien eller strømregningen lenger fordi du kjøper så mye foodora. Det går seg til .

Anonymkode: d7cbb...1aa

  • Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn å lage mat når du ikke er sulten men har fri. Jeg bruker mye helger så lager jeg store porsjoner feks: lasange, gryterett, lapskaus...ting jeg liker å spise... så deler jeg det opp i mindre porsjoner, legger en porsjon "noe" klart i kjøleskapet til neste dag og resten i fryseren. På den måten har jeg alltid rask mat når jeg er sulten til en brøkdel av prisen. For det er helst lettvindtheten du trenger, sant? 

Matprepping er svaret! Pasta, salater... er så masse du kan gjøre klart! Du kommer til å takke deg selv (pengebruken også).

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt hekta på å bruke lite på mat. Har slettet apper og handler på tilbud og Holdbart. Har lite penger men tusenvis av kroner til overs dagen før lønning 🤑

Anonymkode: 26d1d...dc5

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestem deg for at dette har du slutta med, og neste gang du får lyst på noe derfra går du på kjøkkenet og lager deg mat. Så overfører du det du ville brukt på take away til sparekonto. Kommer til å vokse fort.

Anonymkode: 4d3ec...0b7

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Skjønner ikke at folk med lavt blodsukker gidder å bestille og vente på mat som tar lenger tid å bli levert enn å lage disse rettene selv.

Anonymkode: 53ee0...17e

Her leverer de raskere enn det tar og lage maten selv , og det er ikke alltid en har ingredienser heller. 

Anonymkode: 92672...7a9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har prøvd å slette appene. Fungerer i noen uker til jeg laster det ned igjen. Skulle nesten ikke vært lov med sånne apper😫😫😫 

Anonymkode: 273b1...6dc

De appene er veldig fine de, for folk som bruker dem med fornuft. For eldre, nå kan de sitte og få bestilt mat hjem heller og betale andre for eller få andre til og handle for dem. Har blitt veldig nyttig for mine foreldre etter lårhalsbrudd og slag i vinter. Bruker det selv også , handler fra markedet om jeg har mye og gjøre og bestiller overtidsmat derfra. Veldig glad det er lov med apper som gjør livene våre enklere. 

Anonymkode: 92672...7a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

luxifine skrev (6 timer siden):

Begynn å lage mat når du ikke er sulten men har fri. Jeg bruker mye helger så lager jeg store porsjoner feks: lasange, gryterett, lapskaus...ting jeg liker å spise... så deler jeg det opp i mindre porsjoner, legger en porsjon "noe" klart i kjøleskapet til neste dag og resten i fryseren. På den måten har jeg alltid rask mat når jeg er sulten til en brøkdel av prisen. For det er helst lettvindtheten du trenger, sant? 

Matprepping er svaret! Pasta, salater... er så masse du kan gjøre klart! Du kommer til å takke deg selv (pengebruken også).

Genialt i teorien, men syns ikke «gammel» mat er like bra som ny mat 😟

Noe gammel mat kan være bra for all del, men veldig ofte så syns jeg det mister smak og holdbarhet i kjøleskap og fryser. Mye take-away her i gården eller så må jeg faktisk lage ny mat hver dag🫣😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var som deg og brukte også fastfood apper til å bestille masse mat rett og slett fordi jeg ikke orket å stå på kjøkkenet og lage mat til meg selv og ville ha lettvinte løsninger.

Det jeg gjorde i stedet var å kjøpe inn masse Fjordland retter og ha i fryseren. For meg ble det kostende mellom 2500 - 3000kr i måneden (avhengig av hvor dyre retter du kjøper). Det er også mye sunnere enn å spise burger, pizza og kebab hele tiden (som var det jeg brukte å bestille på appene). 

Anonymkode: abfce...cf8

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har aldri brukt tjenestene. Hvorfor kaste bort penger på levering og halv-varm mat?

Anonymkode: 3fe94...c0d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerangrep, latterliggjøring og svar til slettede innlegg.

Rhodiola, adm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie Maria skrev (På 20.6.2024 den 0.53):

Genialt i teorien, men syns ikke «gammel» mat er like bra som ny mat 😟

Noe gammel mat kan være bra for all del, men veldig ofte så syns jeg det mister smak og holdbarhet i kjøleskap og fryser. Mye take-away her i gården eller så må jeg faktisk lage ny mat hver dag🫣😅

Slutt å se på det som gammel mat, så går det helt fint.

Anonymkode: 247bd...089

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie Maria skrev (På 20.6.2024 den 0.53):

Genialt i teorien, men syns ikke «gammel» mat er like bra som ny mat 😟

Noe gammel mat kan være bra for all del, men veldig ofte så syns jeg det mister smak og holdbarhet i kjøleskap og fryser. Mye take-away her i gården eller så må jeg faktisk lage ny mat hver dag🫣😅

Du vet at det er vanlig å lage mat hver dag…?

Anonymkode: fd35e...43b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...