Gå til innhold

Synes det er innafor å kutte ut venninner som starter med botox/filler


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg personlig synes dette ser så dumt ut, er 31år selv. Men merker at nesten alle rundt meg har gjort enten botox eller filler....dette er jo nesten "normalt" i dag. Synes dette er en katastrofe.

Tenker at man er rett og slett dum og kort mentalt når man utsetter seg for noe slikt, tror at det ser bra ut. Kommer også med frasen "ingen ser det".....joda, vi ser det.

Kom heller ikke med "jeg er jo den samme for det", nei...du er ikke den samme. Mentaliteten din er jo helt fucked når du bruker en injeksjon på denne måten. Løs heller dine mentale problemer, forholdet til ditt utseendet...

Anonymkode: ed292...8c9

  • Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg personlig synes dette ser så dumt ut, er 31år selv. Men merker at nesten alle rundt meg har gjort enten botox eller filler....dette er jo nesten "normalt" i dag. Synes dette er en katastrofe.

Tenker at man er rett og slett dum og kort mentalt når man utsetter seg for noe slikt, tror at det ser bra ut. Kommer også med frasen "ingen ser det".....joda, vi ser det.

Kom heller ikke med "jeg er jo den samme for det", nei...du er ikke den samme. Mentaliteten din er jo helt fucked når du bruker en injeksjon på denne måten. Løs heller dine mentale problemer, forholdet til ditt utseendet...

Anonymkode: ed292...8c9

Du må gå i deg selv. Dette er en bagatell. Du er ikke en venn, tror du virkelig noen velger bort noe de ønsker for å holde på vennskapet ditt?

  • Liker 27
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er faktisk litt enig med deg. Nå ville jeg ikke kutta ut noen, men hadde mistet endel respekt og tenkt mitt. 

Anonymkode: 61736...0ed

  • Liker 26
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og btw; om det vises har de en dårlig behandler.

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er enig med deg, ts.

Det er bra at venninnene dine er ærlige med deg, men jeg hadde heller ikke orket å være rundt et sånt skjønnhetspress.

Ønsker selv å eldes naturlig, er 32 år nå. Hadde mine venninner sagt til meg at de tok botox ville jeg nok tatt avstand, grunnet ulike verdier. Det er vanskelig og tøft å bli eldre, og jeg ønsker et samhold rundt det å stå i dette fra mine venninner.

Anonymkode: 80594...e03

  • Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Løs heller dine mentale problemer, forholdet til ditt utseendet...

Ditt forhold til andres utseende og fordommer knyttet til deres valg og vurderinger høres jo heller ikke helt sunt og uproblematisk ut...

Jeg synes de fleste kosmetiske inngrep og prosedyrer er latterlig og unødvendig - men jeg er også i den lykkelige situasjon at jeg har minimalt med komplekser for og usikkerhet rundt eget utseende. Hva den enkelte gjør for å føle seg best mulig får være opp til dem. Jeg kan mene mye om et samfunn som både bidrar til at mange føler behov for å endte utseendet sitt og som legger til rette for at de skal kunne gjøre det, men det handler om større ting enn at enkeltmennesker tar dumme valg.

Ikke minst er det såpass takhøyde i vennskapene mine at vi tåler å ha forskjellige meninger og prioriteringer uten at vi trekker andres mentale kapasitet i tvil av den grunn.

  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sagt at jeg syns det er trist at de har så lite tro på seg selv og så lav selvverdi. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men farge og stripe håret er ok, løse vipper og påstøpte negler likeså? 

Og kom ikke med det vissvasset om at Botox og filler er skadelig. Det er ikke verre enn kjemikaliene til frisører eller det kreftfremkallende lyset som brukes for å herde negler.

 

Anonymkode: 7044a...a5b

  • Liker 22
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke kuttet ut noen over det. Også fordi jeg vil ha neseopprasjon og vurderer botox selv en veldig sjelden gang. Det er en reise de må gjennom. 

Men har følt på at jeg ser gammel ut sammenlignet som er naturlig. Men er ikke helt for botox heller da det er mange risker med det og er det så farlig å bli eldre? Ja vi dør jo 😅 Men det gjør vi med eller uten den botoxen.

Anonymkode: 2d686...3d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man vil jo ha venner som klarer å tenke langsiktig da. Venner som har dårlig selvbilde er jo slitsom fordi de trenger ofte oppmerksomhet, bekreftelse osv. Det kan oppleves som tærende på en. Hvis de kan kompenseres med et godt hjerte så villet ikke jeg ha kuttet dem ut.  Om det er slik at det er andre faktorer som spiller inn som upålitelighet, negativitet, unødvendig klaging, dårlig stell på økonomi fordi pengene går til botox så skjønner man at du vil kutte dem ut. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig merkelig å være så ekstremt besatt av andres utseende at du vurderer å kutte ut venner over noe sånt. Har de ingen andre verdier du verdsetter? Isåfall er det kanskje like greit at de blir kvitt deg.

Anonymkode: ba8fe...8f4

  • Liker 23
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det at folk bruker botox etc sier mye om de person, så ja, jeg kunne glatt ha kuttet ut eller tatt avstand til noen slik.

Anonymkode: 3038d...d63

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke helt se for meg at du har så mange venner, så hvorfor behovet for å opprette tråd om dette og fremstille det som et reelt problem?

Anonymkode: 25ffa...99a

  • Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg personlig synes dette ser så dumt ut, er 31år selv. Men merker at nesten alle rundt meg har gjort enten botox eller filler....dette er jo nesten "normalt" i dag. Synes dette er en katastrofe.

Tenker at man er rett og slett dum og kort mentalt når man utsetter seg for noe slikt, tror at det ser bra ut. Kommer også med frasen "ingen ser det".....joda, vi ser det.

Kom heller ikke med "jeg er jo den samme for det", nei...du er ikke den samme. Mentaliteten din er jo helt fucked når du bruker en injeksjon på denne måten. Løs heller dine mentale problemer, forholdet til ditt utseendet...

Anonymkode: ed292...8c9

Altså det er jo opp til deg. 

Men det er jo like overfladisk av deg å avslutte vennskap pga slike ting, som det er for de som velger slike prosedyrer. 

Tenker folk får gjøre som de vil med sin kropp jeg, det påvirker ikke meg og min kropp. 

Anonymkode: 5279d...538

  • Liker 13
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Daria skrev (1 minutt siden):

Ditt forhold til andres utseende og fordommer knyttet til deres valg og vurderinger høres jo heller ikke helt sunt og uproblematisk ut...

Jeg synes de fleste kosmetiske inngrep og prosedyrer er latterlig og unødvendig - men jeg er også i den lykkelige situasjon at jeg har minimalt med komplekser for og usikkerhet rundt eget utseende. Hva den enkelte gjør for å føle seg best mulig får være opp til dem. Jeg kan mene mye om et samfunn som både bidrar til at mange føler behov for å endte utseendet sitt og som legger til rette for at de skal kunne gjøre det, men det handler om større ting enn at enkeltmennesker tar dumme valg.

Ikke minst er det såpass takhøyde i vennskapene mine at vi tåler å ha forskjellige meninger og prioriteringer uten at vi trekker andres mentale kapasitet i tvil av den grunn.

Helt enig. Alle har ulike utgangspunkt og det er lett å sitte på sin høye hest og ta avstand fra slike ting hvis man feks selv har kommet godt ut av det utseendemessig, kanskje er i et stabilt parforhold, er i en jobbsituasjon der fasade ikke er av betydning eller ikke har usikkerheter rundt utseendet selv.

De aller fleste av oss har dessuten noen svin på skogen, så før man går ut som moralens vokter bør man hvertfall gå noen runder med seg selv.

Selv synes jeg bruk av injeksjonsbehandlinger er en bagatell og noe jeg overhodet ikke legger meg oppi om andre bruker.

Anonymkode: 79c4c...b09

  • Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deg om det, hvordan påvirker det deg hva dine venner gjør med sin kropp? 32 er kanskje i tidligste laget, men folk eldes ulikt, og noen tenker forebygging.

Jeg har generelt holdt meg godt for mine 47 år, men tar botox i sinnarynken (de siste fem årene) fordi den er det ene jeg ikke vil ha. Tar max to ganger per år. Kanskje velger jeg å gjøre mer etter hvert, det vil i så fall være kostnaden som stopper det, ikke hva en eller annen dømmende venninne måtte mene om saken (ikke at jeg ville spurt, jeg er for gammel til å bry meg om hva andre mener 😄).

Jeg har en venninne som er tre år eldre som jeg vet vurderer div. ikkekirurgiske inngrep, og jeg kommer aldri til å være annet enn støttende. Jeg ser hun har komplekser for et par ting, men ville aldri foreslått inngrep til henne. 

Anonymkode: 6a830...332

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er lite tolerant og fordomsfull.


Hva synes du om de som tar kjønnshormoner for å skifte kjønn og etterhvert kirurgi?

Anonymkode: 7044a...a5b

  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg personlig synes dette ser så dumt ut, er 31år selv. Men merker at nesten alle rundt meg har gjort enten botox eller filler....dette er jo nesten "normalt" i dag. Synes dette er en katastrofe.

Tenker at man er rett og slett dum og kort mentalt når man utsetter seg for noe slikt, tror at det ser bra ut. Kommer også med frasen "ingen ser det".....joda, vi ser det.

Kom heller ikke med "jeg er jo den samme for det", nei...du er ikke den samme. Mentaliteten din er jo helt fucked når du bruker en injeksjon på denne måten. Løs heller dine mentale problemer, forholdet til ditt utseendet...

Anonymkode: ed292...8c9

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...