Gå til innhold

Mannen sover hver dag etter jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber natt og har noen fridager innimellom 

Alle dagene jeg har fri så kommer mannen fra jobb og sover i 2-3 timer fra 15-18. , og jeg blir stående med alt ansvar hver eneste dag. 

Jeg kjenner jeg er litt lei av det. Fridagene mine består ofte i å ordne ting, bil til bilverksted, fikse, vaske, handle, rydde osv. 

Da blir det ikke så mye fri allikevel. Jeg som står for middagen 30 dager i måneden.

 

Hva tenker dere om soving etter jobb?

 

Anonymkode: 76a18...1d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En powernap på 30ish minutter er ofte innafor eller i alle fall noe man kan tilrettelegge for dersom behovet er der.

2-3t?! Nei.

Anonymkode: 7233d...263

  • Liker 21
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min far hadde veldig lange dager/kvelder og han hadde en time hver dag etter middag og så for han på jobb igjen.
2-3 timer blir mye. Er han syk? 

Anonymkode: bc35b...b1c

  • Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legesjekk 

Anonymkode: 2b19f...3f5

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel ikke nekte han å sove, men du kan protestere på at han ikke tar sin del av oppgavene. Du er hans partner ikke hans verge. Jeg hadde nektet. Hadde du flyttet ut hadde du fremdeles gjort alt alene, men 50% mindre av det, Si i fra om dette, så får han skjerpe seg. Hadde han oppført seg sånn om han delte bolig med en kompis også? Latt kompisen stå for alt? Det tviler jeg på.

Anonymkode: 0c440...a07

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis deprimert og/eller utbrent.

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde spurt ham om han har noen problemer han ikke har fortalt om, for det er ikke normalt at en mann må sove så mye. Det er heller ikke normalt av en oppegående, frisk mann å ta for gitt at kona skal ta alt ansvar, mens han disse dagene bare melder seg helt ut av familien disse timene.

Jeg ville foreslått at han tar seg en tur til legen og av dere går i parterapi.

Anonymkode: 4f72c...ff0

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ser jeg ikke problemet, men er det et problem for deg så ta det opp med han da. 

Jeg venter ikke med middagen til samboeren er klar/våken. Enten så spiser han når jeg spiser, eller så får han spise når han våkner eller før han sover med meg- eller lage sin egen mat. Jeg er ikke hushjelp, driver ikke restaurant og er ikke hans mor. 

Anonymkode: 16295...04d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når legger han se om kvelden/natten? Jeg kjenner folk som deler døgnet i fire (2-3 timers søvn ettermiddag/kveld og 5 timer om natten). Det er greit hvis man er singel, men ikke forenlig med et familieliv.

Anonymkode: f7321...a40

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En middagslur er påkrevet. Gud hjelpe den som rokker ved dette.

Anonymkode: 35d5e...ca3

  • Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En middagslur er påkrevet. Gud hjelpe den som rokker ved dette.

Anonymkode: 35d5e...ca3

I tre timer?

Anonymkode: 5a6a0...367

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

I tre timer?

Anonymkode: 5a6a0...367

Om det er behov, ja

Anonymkode: 32792...990

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det er helt innafor å sove etter jobb - og tenker faktisk det er innafor enkelte dager å senke forventningene. Tenker ikke nødvendigvis at sovingen er problemet, men heller at hele arbeidsbelastningen blir på deg. Hvordan er det de dagene du jobber natt? Ordner han ingenting da? 

Anonymkode: 886e2...eba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hva tenker dere om soving etter jobb?

 

Anonymkode: 76a18...1d9

Det kommer helt an på sitasjonen. Slik jeg forstår det, så er det ikke barn involvert. Stemmer det?

Jeg hadde slutta å ordne for han og hadde lagt egne planer som ikke inkluderer han.  Å bruke hele ettermiddagen på å sove framfor å ta sin del av ansvaret er ikke greit. Hva med å bli særboere og ikke få barn sammen?

Anonymkode: 95523...96a

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere barn?

Anonymkode: 304b5...794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

I tre timer?

Anonymkode: 5a6a0...367

Kommer an på, men jeg drar den sjelden over 90 min

Anonymkode: 35d5e...ca3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere ikke har barn, så ser jeg ikke problemet. Du må jo ikke ordne alt. Men han bør nok ta en helsesjekk hos legen. Noe fysisk/psykisk? Dårlig søvn om nettene? 
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Tenker det er helt innafor å sove etter jobb - og tenker faktisk det er innafor enkelte dager å senke forventningene. Tenker ikke nødvendigvis at sovingen er problemet, men heller at hele arbeidsbelastningen blir på deg. Hvordan er det de dagene du jobber natt? Ordner han ingenting da? 

Anonymkode: 886e2...eba

Jeg står opp kl 15 etter natt og har middagen klar,  henter barna...

Det han gjør er å levere de.

Anonymkode: 76a18...1d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det kommer helt an på sitasjonen. Slik jeg forstår det, så er det ikke barn involvert. Stemmer det?

Jeg hadde slutta å ordne for han og hadde lagt egne planer som ikke inkluderer han.  Å bruke hele ettermiddagen på å sove framfor å ta sin del av ansvaret er ikke greit. Hva med å bli særboere og ikke få barn sammen?

Anonymkode: 95523...96a

Ja. På 5 år og 2 år

Anonymkode: 76a18...1d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...