AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #1 Skrevet 19. juni 2024 Har noen plater freia sjokolade, men de har passert best før dato sommeren 2023. Fortsatt trygt å spise? Anonymkode: 6816c...9ab
Daisy-love Skrevet 19. juni 2024 #2 Skrevet 19. juni 2024 Ja går helt sikkert fint. Fettet kan harskne, men det vil du kjenne. Selvsagt er det si Fruktnøtt så kan frukten mugne, men skal litt til det også. Er den delvis hvit har den bare vært igjennom temperatursvingninger og likevel fin å spise. Her spiser jeg på sjokolade fra i fjor jeg fant i en skuff. Ingen problem 😊
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #3 Skrevet 19. juni 2024 Om det er (forholdsvis) ren sjokolade ville jeg ikke vært redd for å smake og eventuelt spise det, nei. Melkesjokolade med kvikklunsj slamner når det blir gammelt. Ikke farlig, men ikke godt, heller. Tror det skal veldig mye til for at frukttilsetninger i sjokolade blir muggen. Anonymkode: cf92c...ae9
Gjest Dutullernå? Skrevet 20. juni 2024 #4 Skrevet 20. juni 2024 (endret) Ja, det er trygt ellers hadde det stått siste forbruksdag. Kvalitet er sikkert ikke helt som nylaget, men det gjør det ikke utrygt å spise. Endret 20. juni 2024 av Dutullernå?
applestories Skrevet 22. juni 2024 #5 Skrevet 22. juni 2024 Om det var farlig hadde jeg ikke vært mer. Borte for lengst. Men som andre skriver - det er ikke alt som er like godt. Noe smaker det samme, men andre ting smaker annerledes. Har lært å ikke kjøpe altfor mye Kvikk Lunsj til påskepriser, for kjeksen blir myk og hele sjokoladen foeandree smak et par måneder før utløpsdato. Mokkabønner til julepriser holder seg bedre, men det forandrer seg også. Men farlig er det ikke 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå