Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2006 #1 Skrevet 14. februar 2006 Er det noen som har erfaring at barna er 1mnd hos hver? Er det for lenge å være borte fra mor ,da de aldri har vært det. Faren er borte på jobb 1 mnd av gangen så det er de vant til.
~MALIN~ Skrevet 14. februar 2006 #2 Skrevet 14. februar 2006 Umiddelbart så syntes jeg ikke det hørtes noe særlig ut. Tenker da på at barnet blir så inngrodd hos den ene ettter såpass lang tid, og så skal det plutselig til den andre forelderen, bla.a. Og som Nigo-San sier, - det er jo også et element hvor nære mor og far bor hverandre. Men når barnet er vant til at far er bort en måned i slengen i jobbsammenheng syns jeg det stiller seg litt anderledes. Barn er jo også utrolig tilpasningsdyktige da! Er det slik at pappa'n skal fortsette i sin gamle jobb? Da er jo ikke dette en dum måte å gjøre det på. Han ser jo ikke barnet den mnd han er borte. Og du får ikke avlastning. Men jeg syns det er viktig at barnet vet at det har tilgang på deg selvom det er hos pappa!
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2006 #3 Skrevet 14. februar 2006 Han skal fortsette i jobben.avlasting for moren ...hun er vant med å ha barna alene ,Er mer redd for faren som aldri har hatt de alene +at han ikke får kvile/ avlastning før han skal ut igjen. Bor ikke langt fra hverandre,
Floja Felíz Skrevet 14. februar 2006 #4 Skrevet 14. februar 2006 Min samboer hadde det slik med sin datter da han jobbet på sjøen. Det gikk helt fint. Unger er som det ble sagt her utrolig tilpasningsdyktige. Bare foreldrenes manglende evne til samarbeid som skapte problemer av og til....
Gjest 2324 Skrevet 14. februar 2006 #5 Skrevet 14. februar 2006 (endret) Jeg synes det virker veldig lenge. Greit nok at barn er tilpassningsdyktige, men det er jo ikke nødvendig å "utnytte" det. edit: Men jeg har jo ikke barn, og kan vel derfor ikke uttale meg.. Endret 14. februar 2006 av Milah
Gjest Gjesta Skrevet 14. februar 2006 #6 Skrevet 14. februar 2006 Hvis dette er eneste måten å gjøre det på er vel det bedre enn å bare se faren hver fjerde helg?
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2006 #7 Skrevet 14. februar 2006 De er jo vant med at pappa er borte en hel mnd,Måtte vært bedre med 2 uker da han er hjemme da.
Gjest Gjesta Skrevet 14. februar 2006 #8 Skrevet 14. februar 2006 Han skal fortsette i jobben.avlasting for moren ...hun er vant med å ha barna alene ,Er mer redd for faren som aldri har hatt de alene +at han ikke får kvile/ avlastning før han skal ut igjen. Bor ikke langt fra hverandre, ← Mtp avlastning for faren så får han finne på en løsning slik andre aleneforeldre må. Besteforeldre og annen familie stiller gjerne opp? Ellers kommer det jo som sagt mye an på hvor foreldrene bor i forhold til skole og vennekrets om dette kan fungere.
Gjest gjesta Skrevet 14. februar 2006 #9 Skrevet 14. februar 2006 Er det noen som har erfaring at barna er 1mnd hos hver? Er det for lenge å være borte fra mor ,da de aldri har vært det. Faren er borte på jobb 1 mnd av gangen så det er de vant til. ← Synes alder på ungene og om man bor i samme nærmiljø er viktig å vite før jeg kan mene noe som helst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå