Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et lite mysterium... 

1. juni hadde jeg noe som kunne vært festeblødning, men "mensen" (fra 3-7 juni) kom to dager etter og jeg tenkte ikke noe mer på det. 
Jeg startet å ta eggløsningstester allerede onsdag 12 juni - de var positive 6 dager på rad! Og da leste jeg om at LH-tester kan plukke opp på hCG. Tok graviditetstest bare 8 dager menstruasjon som var positiv. Trodde ikke helt på det siden jeg ikke trodde jeg hadde hatt eggløsning den måneden enda. Så morgenen etter tok jeg en clearblue med ukesindikator som sa 2-3 uker siden unnfangelse. (altså 4-5 uker fra "siste" mens i mai). Men siden jeg fortalte legen min at min siste mens var 3-6 juni, tror hun jeg er 2 uker + 2 dager på vei. Er ikke det alt for tidlig? Spesielt siden ukesindikatoren sa 2-3 uker? 

Det som gjør meg usikker er den "mensen" i juni, varte like lenge som vanlig (6-7 dager) og jeg måtte bruke tampong. Jeg pleier dog ikke ha noe form for blødnig før mensen, så den lille blødningen kunne vært festeblødning.

Noen fler som har hatt mensenaktig blødninger selvom de var gravide?

Anonymkode: b653d...f8a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

kjenner forresten et lite trykk nederst i magen og ømme pupper så er litt symptomer også. aldri vært gravid før

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har et lite mysterium... 

1. juni hadde jeg noe som kunne vært festeblødning, men "mensen" (fra 3-7 juni) kom to dager etter og jeg tenkte ikke noe mer på det. 
Jeg startet å ta eggløsningstester allerede onsdag 12 juni - de var positive 6 dager på rad! Og da leste jeg om at LH-tester kan plukke opp på hCG. Tok graviditetstest bare 8 dager menstruasjon som var positiv. Trodde ikke helt på det siden jeg ikke trodde jeg hadde hatt eggløsning den måneden enda. Så morgenen etter tok jeg en clearblue med ukesindikator som sa 2-3 uker siden unnfangelse. (altså 4-5 uker fra "siste" mens i mai). Men siden jeg fortalte legen min at min siste mens var 3-6 juni, tror hun jeg er 2 uker + 2 dager på vei. Er ikke det alt for tidlig? Spesielt siden ukesindikatoren sa 2-3 uker? 

Det som gjør meg usikker er den "mensen" i juni, varte like lenge som vanlig (6-7 dager) og jeg måtte bruke tampong. Jeg pleier dog ikke ha noe form for blødnig før mensen, så den lille blødningen kunne vært festeblødning.

Noen fler som har hatt mensenaktig blødninger selvom de var gravide?

Altså det er jo helt umulig for oss å vite det. Frem til du får tatt en UL så må du jo nesten bare regne fra første dag i siste mens. 

2+2 blir feil ja - for det er tilsvarer rundt eggløsning, men 4+2 kan stemme.. Altså 2+2 siden befruktning. 

Anonymkode: 0663a...914

AnonymBruker
Skrevet

Blødningen din 3-6 juni var nok ikke en menstruasjon.

Anonymkode: bce9d...35d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...