Gå til innhold

Sove på Gardermoen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal mellomlande på Gardermoen, flyet lander ca kl 23, og fly videre går 06:00. Jeg tenker at det blir litt stress og ikke minst dyrt å dra ut av flyplassen, finne seg et hotell og dra tilbake grytidlig neste morgen. Søvnen blir uansett dårlig, da kan jeg like godt overnatte inne på flyplassen?

Er dette egentlig mulig/lov? Noen som har gjort det? Er det bare å finne seg en benk eller noe, og legge seg ned? Jeg lander med innenriksfly og skal fly utenriks neste morgen.

Regner med at bagasjen ikke må hentes ut og sjekkes inn på nytt...

Anonymkode: a159b...30a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har connecting flights? Da trenger du ikke hente ut bagasje, men dobbeltsjekk dette. 
Hele flyplassen er åpen hele natten, så du bare finner deg et privat sted der du føler deg trygg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjorde jeg en gang for lenge siden og det var en opplevelse. Sove rett på gulvet,.renholdere som var små sure for du stod midt i vaskeplassen dems, ikke noe god liggeplasd. Litt kaldt var det også.

Tror vi ventet på første tog fra Gardermoen eller var det fly? Husker ikke nå. 

Må være litt bedre på innsiden av terminalen tenker jeg.

Anonymkode: ec4e7...08a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort det. Hadde svær koffert så jeg sov i kofferten. Det var ikke Gardermoen da, det var flyplass på Mallorca. Første buss fra hotellet til flyplassen fikk sånn kl 6 og vi skulle fly ved 5 tiden

Anonymkode: ae61b...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evt. få deg noen små timer på et hotell tilknyttet Gardermoen. 

Anonymkode: bb366...4b1

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må i såfall sove før sikkerhetskontrollen. Men det er en del bråk om natta da de kjører maskiner som vasker gulvene.

Innenfor sikkerhetskontrollen er det ikke tillatt å sove.

Anonymkode: bcabf...30c

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sov på Radisson som er rett over gata for gardermoen da jeg overnatta der. Enkelt og greit.

Anonymkode: 1e353...8f4

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen problem. De har, hadde iallfall det før, hvilestoler ute i ankomsthallen, men jeg så også flere som kapret kafene sine sofaer og sov der.

Anonymkode: d0580...275

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg sov på Radisson som er rett over gata for gardermoen da jeg overnatta der. Enkelt og greit.

Anonymkode: 1e353...8f4

Og dyrt 

Anonymkode: c40ec...621

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er dette egentlig mulig/lov? Noen som har gjort det? Er det bare å finne seg en benk eller noe, og legge seg ned? Jeg lander med innenriksfly og skal fly utenriks neste morgen.

Det er lov. Om du finner benk eller sover på gulvet, er opp til deg. Det er dog ikke så mange benker og slikt. Du har kun noen timer du skal være der, det går helt fint. Radisson er rett over gata, men spinndyrt.

Anonymkode: a5988...6d4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sov på gulvet der det er lekearealer. Det er det nemlig størdempende matter på gulvet. Er også noen benker like ved der du tar rulletrapp ned til toget. Begge deler i ankomsthallen om jeg husker rett.

Anonymkode: 5e0ab...72d

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg sov på gulvet der det er lekearealer. Det er det nemlig størdempende matter på gulvet. Er også noen benker like ved der du tar rulletrapp ned til toget. Begge deler i ankomsthallen om jeg husker rett.

Anonymkode: 5e0ab...72d

Skulle til å foreslå dette selv, tror det er et lekeapparat som et fly eller noe, der er det tykke matter på gulvet i tilfelle en unge faller ned. Der sov jeg og det gikk greit. 

Anonymkode: cce1e...029

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sov på en av cafeene ved annkomst for noen år siden. Det var, som en annen har skrevet, en opplevelse. Ikke noe jeg vil gjøre igjen med mindre jeg må.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alice123 skrev (1 time siden):

Jeg sov på en av cafeene ved annkomst for noen år siden. Det var, som en annen har skrevet, en opplevelse. Ikke noe jeg vil gjøre igjen med mindre jeg må.

Hva skjedde? 

Anonymkode: c40ec...621

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hva skjedde? 

Anonymkode: c40ec...621

Det skjedde ingenting. Jeg halvsov på en benk i noen timer mens vaskepersonalet bråkte med vaskemaskinene sine. Det var bare rart og ukomfortabelt  så jeg vil ikke gjøre det igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ville aldri ha reist om dette var en del av reiseplanen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skulle til å foreslå dette selv, tror det er et lekeapparat som et fly eller noe, der er det tykke matter på gulvet i tilfelle en unge faller ned. Der sov jeg og det gikk greit. 

Anonymkode: cce1e...029

Var ment å tipse om denne plassen jeg også. Ser mange ligger der og det må da være det mest komfortable. Rundt omkring på stolrekkene er det armlener for at dolk ikke skal få ligge.

Anonymkode: 584a8...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og selvfølgelig.. raddison ligger max 5 min unna i rusletempo, men om man ikke får sove med en gang og så er stresset fordi man må våkne igjen snart.. så blir det ikke kvalitetssøvn for de tusenlappene, nei😅

Anonymkode: 584a8...611

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Og selvfølgelig.. raddison ligger max 5 min unna i rusletempo, men om man ikke får sove med en gang og så er stresset fordi man må våkne igjen snart.. så blir det ikke kvalitetssøvn for de tusenlappene, nei😅

Anonymkode: 584a8...611

Ja, alle vet at det er hoteller rundtomkring der, og også i Oslo og Jessheim osv osv, med taxi osv. Men det var vel overhodet ikke spørsmålet?!

Så hva svarte du egentlig på? 🙄🤦‍♀️🤯

Anonymkode: f7d28...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville definitivt unnet meg en natt på Radisson. Det er 3 minutter å gå, jeg ville fått 5-6 timer søvn i god seng. 

Anonymkode: 6ecbb...2dc

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...