Gå til innhold

Samboer vil ikke fjerne «flørt» fra Instagram, eller vise meg frem

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei folkens,

Lang historie kort, jeg og min samboer (vi er i starten av 30-årene), har et flott samliv, barn, og alt er, og har vært fint i forholdet vårt. Noen vanlige ups and downs, men aldri noe utroskap eller andre faktorer som har gjort at vi har villet gjøre det slutt. Vi har vært sammen i over 8 år.

Jeg, mannen, har sagt at jeg liker at hun flørter med andre, eller blir flørtet med. Jeg har kun sagt at jeg vil «være med», og at jeg må bli inkludert, gjerne være med henne fysisk i slike settinger. For noen helger var hun utenbys med noen venner, og møtte en kjekkas som hun ble kjent med. Jeg var hjemme og fikk oppdatering på sms, og ble ivrig og sa at jeg ville hun skulle kysse han, men at hun må sende bilde/venninen må ta en snap og sende til meg feks. Dette var bare morsomt, og jeg ga henne full tillit. Hun var litt usikker i starten, men gjorde det.

Spol frem og hun kommer hjem til meg og forteller om det, hvor spennende det var, og hvordan han så ut osv. jeg synes det var kult, og spennende, men det erger meg litt at jeg ikke fikk se noen bilder eller lignende, som var en del av opplegget. Jeg forstår at det også ikke er like enkelt å dra frem telefonen og ta bilder i en slik setting.

Etter dette ble hun litt flau over hva andre skulle tenke om henne, som kliner med noen andre på byen mens hun har kjæreste. Det forstår jeg. Men nå synes jeg det er ubehagelig at hun ikke vil fjerne han på instagram, da dem følger hverandre. Og hun har fjernet navnet mitt i sin instagram-bio, typ NAVN <3. Jeg kjenner dette stikker noe voldsomt, og jeg sier så tydelig at jeg blir lei meg av det. Vi trenger ikke å tenke mer på det «opplegget», og at det var bare kult, men at vi kan gå tilbake til oss 2 nå. Jeg blir så usikker, og sliter med at hun ikke vil endre Instagrammen og fjerne han når jeg sier at jeg blir veldig lei meg. Hun svarer med at det ikke betyr noe for henne, men vil ikke nødvendigvis gjøre noe med det.

Til dere som er vokst opp med sosiale medier, og forstår at det ikke betyr alt her i verden, men at det handler om hvordan man fremstår ovenfor omverden; er det jeg som er urimelig og burde akseptere dette? Jeg er så veldig usikker, setter pris på alle svar!

Anonymkode: d6fe6...778

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor leke med ilden? 
Ut i fra det du skriver så har flørten fortsatt, og dette er grunnen til at hun har fjernet deg fra bio. 
En alvorsprat må til. 

Anonymkode: 84c97...a6c

• Liker 12
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hele opplegget, virker veldig fjernt for meg. 

Men, bortsett fra det. Så synes jeg det virker som om hun har tatt et valg. Altså, hun er "singel". 

Tipper hun vil ut av forholdet, hun har bare tyv startet og du ga henne "lov". 

Nå, er dere i en kjinki situasjon. 

Anonymkode: 6fd85...2f3

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Her snakker vi å kjøre over egen fot altså. Men uansett hva jeg mener om dine fantasier så er det kun dama som har gjort noe "feil" her. Hun må legge seg paddeflat, men spør du meg har handlingene hennes allerede avslørt hvor forholdet står. 

Anonymkode: fda14...4f7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

er det jeg som er urimelig og burde akseptere dette?

Du bestemmer selv hva du vil akseptere. Og ditt valg er 100% riktig

Anonymkode: 0c3c6...3b8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Huff, fantasien kan være pirrende og spennende og hvis man følger reglene man har blitt enig om i fellesskap kan det sikkert være en berikelse også.

Har du spurt et så enkelt spørsmål som "hvorfor har du redigert profilen din og tatt bort navnet mitt? Jeg trenger et ærlig og tydelig svar på det"

Det jeg sliter litt med å skjønne er om dette egentlig var nøye planlagt av dere i fellesskap, altså at rammene var satt og konsekvenser var diskutert i forkant? 

Var meningen med det at du skal sitte hjemme, bli oppdatert og kanskje runke til bildene/fantasien? Eller skulle dere begge bli tent på hver deres kant for så å møtes hjemme og ha sex der begge var sprengkåte etter opplevelsen?

Anonymkode: 3ed56...05c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hvorfor leke med ilden? 
Ut i fra det du skriver så har flørten fortsatt, og dette er grunnen til at hun har fjernet deg fra bio. 
En alvorsprat må til. 

Anonymkode: 84c97...a6c

Ikke sikkert flørten mellom dem har fortsatt. Kanskje han har lukket profil og hun må følge han for å se bilder. 

Hun bruker nok fantasier om han når hun onanerer. Og det var vel hele poenget? At dette skulle brukes seksuelt?

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hei folkens,

Lang historie kort, jeg og min samboer (vi er i starten av 30-årene), har et flott samliv, barn, og alt er, og har vært fint i forholdet vårt. Noen vanlige ups and downs, men aldri noe utroskap eller andre faktorer som har gjort at vi har villet gjøre det slutt. Vi har vært sammen i over 8 år.

Jeg, mannen, har sagt at jeg liker at hun flørter med andre, eller blir flørtet med. Jeg har kun sagt at jeg vil «være med», og at jeg må bli inkludert, gjerne være med henne fysisk i slike settinger. For noen helger var hun utenbys med noen venner, og møtte en kjekkas som hun ble kjent med. Jeg var hjemme og fikk oppdatering på sms, og ble ivrig og sa at jeg ville hun skulle kysse han, men at hun må sende bilde/venninen må ta en snap og sende til meg feks. Dette var bare morsomt, og jeg ga henne full tillit. Hun var litt usikker i starten, men gjorde det.

Spol frem og hun kommer hjem til meg og forteller om det, hvor spennende det var, og hvordan han så ut osv. jeg synes det var kult, og spennende, men det erger meg litt at jeg ikke fikk se noen bilder eller lignende, som var en del av opplegget. Jeg forstår at det også ikke er like enkelt å dra frem telefonen og ta bilder i en slik setting.

Etter dette ble hun litt flau over hva andre skulle tenke om henne, som kliner med noen andre på byen mens hun har kjæreste. Det forstår jeg. Men nå synes jeg det er ubehagelig at hun ikke vil fjerne han på instagram, da dem følger hverandre. Og hun har fjernet navnet mitt i sin instagram-bio, typ NAVN <3. Jeg kjenner dette stikker noe voldsomt, og jeg sier så tydelig at jeg blir lei meg av det. Vi trenger ikke å tenke mer på det «opplegget», og at det var bare kult, men at vi kan gå tilbake til oss 2 nå. Jeg blir så usikker, og sliter med at hun ikke vil endre Instagrammen og fjerne han når jeg sier at jeg blir veldig lei meg. Hun svarer med at det ikke betyr noe for henne, men vil ikke nødvendigvis gjøre noe med det.

Til dere som er vokst opp med sosiale medier, og forstår at det ikke betyr alt her i verden, men at det handler om hvordan man fremstår ovenfor omverden; er det jeg som er urimelig og burde akseptere dette? Jeg er så veldig usikker, setter pris på alle svar!

Hun elsker den oppmerksomheten mer enn deg. 

Anonymkode: 21ed1...77d

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Huff, fantasien kan være pirrende og spennende og hvis man følger reglene man har blitt enig om i fellesskap kan det sikkert være en berikelse også.

Har du spurt et så enkelt spørsmål som "hvorfor har du redigert profilen din og tatt bort navnet mitt? Jeg trenger et ærlig og tydelig svar på det"

Det jeg sliter litt med å skjønne er om dette egentlig var nøye planlagt av dere i fellesskap, altså at rammene var satt og konsekvenser var diskutert i forkant? 

Var meningen med det at du skal sitte hjemme, bli oppdatert og kanskje runke til bildene/fantasien? Eller skulle dere begge bli tent på hver deres kant for så å møtes hjemme og ha sex der begge var sprengkåte etter opplevelsen?

Alle har sine fantasier ja…

Endret av Nakken1
Feil
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja det har du helt rett i. Takk for gode svar fra alle, jeg er også helt klar over at dette er å leke med ilden, men dette var ikke helt superspontant, men en slags fantasi/sex-greie som vi har lekt med mye siste mnd. Det har vist seg at vi muligens BEGGE tenner på dette, altså at hun liker at jeg hadde gjort noe med andre. Så vi har snakket MYE om dette, og jeg har alltid vært tydelig på at regelen min er at det ikke gjøres med noen vi kjenner, og at vi er ÆRLIGE med hverandre. Så har jeg også sagt at jeg vil delta/bli inkludert. Det føler jeg at jeg ikke ble nå, samtidig som jeg respekterer at det er enklere sagt enn gjort. For det var JEG som pusha på og motiverte henne masse til å gjennomføre. Men jeg har ikke tvingt henne, og hun har selv sagt at hun liker det.

Og ja, det var meningen med vill sex når hun kom hjem, og det ble det…  Men ang situasjonen på sosiale medier så sier hun at det er litt flaut å bare plutselig sette navnet mitt der igjen, så folk som var med tror hun er utro. Denne problemstillingen ser jeg noe. Men jeg skjønner ikke da hvorfor hun bare ikke kan fjerne vedkommende ihvertfall.

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Hei folkens,

Du ville hun skulle ta bilde av at hun kysset en annen??? Høres sjukt ut. 

Anonymkode: 28297...e55

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan se forbi alt, med unntak av at hun nå har endret bioen sin, og at de følger hverandre på SoMe. Hvorfor skal hun plutselig fremstå som singel? Hvorfor skal hun være venn med en tilfeldig og fremmed flørt? 

Anonymkode: 65b2e...6cf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke sikkert flørten mellom dem har fortsatt. Kanskje han har lukket profil og hun må følge han for å se bilder. 

Hun bruker nok fantasier om han når hun onanerer. Og det var vel hele poenget? At dette skulle brukes seksuelt?

Det er helt riktig. Og dette forstår jeg til en viss grad, men det er ikke eneste plassen å se bilder av vedkommende. Jeg bryr meg jo ikke om selve handlingen, jeg blir ikke sjalu av at andre vil gjøre noe fysisk med min samboer, hun er jo vanvittig flott. Hun er også menneske, og jeg forstår at hun synes andre gutter er deilige og spennende. På samme måte som jeg kan gjøre med andre jenter, dette er jo helt normalt. Men jeg elsker kun samboeren min, og har ikke behov for andre. Men når jeg Ier at jeg blir lei meg for at jeg blir gjemt bort, og valgt bort i forhold til noen andre på sosiale medier, blir jeg faktisk usikker. Og jeg vil vite om jeg reagerer feil, gjerne av andre kvinner.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er helt riktig. Og dette forstår jeg til en viss grad, men det er ikke eneste plassen å se bilder av vedkommende. Jeg bryr meg jo ikke om selve handlingen, jeg blir ikke sjalu av at andre vil gjøre noe fysisk med min samboer, hun er jo vanvittig flott. Hun er også menneske, og jeg forstår at hun synes andre gutter er deilige og spennende. På samme måte som jeg kan gjøre med andre jenter, dette er jo helt normalt. Men jeg elsker kun samboeren min, og har ikke behov for andre. Men når jeg Ier at jeg blir lei meg for at jeg blir gjemt bort, og valgt bort i forhold til noen andre på sosiale medier, blir jeg faktisk usikker. Og jeg vil vite om jeg reagerer feil, gjerne av andre kvinner.

*sier, ikke ler

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Følelser er aldri feil for den som har de. Følelser er til for å veilede oss og si noe om vi har det bra eller dårlig.  Det er tydelig at måten dere praktiserer åpent forhold på ikke er ferdig avklart siden hun endret premissene midt i. 

Innebærer avtalen deres at dere kan ha sex med andre? Onanere sammen med en annen eller bli befølt? Stopper det ved kyssing? Er det greit å følge personene i sosiale medier? Er det ok å heller onanere å bruke fantasien om den andre heller enn å ha sex med partner?

Har du vært med en annen kvinne og vist prosessen via snap/bilder? Er det egentlig praktisk gjennomførbart å bli så inkludert via bilder uten at det blir fryktelig rart?

Hvor står dere egentlig i dette?

Når det gjelder hva andre tenker og tror må man rett og slett bare svare at man elsker partneren sin men at dere har et åpent forhold når det kommer til sex/flørt. Ellers blir det fort snakk blant venner og kjente om dette foregår når dere er ute på byen med venner. 

Gledelig å høre at dere i det minste hadde fantastisk sex når hun kom hjem om natten 😇 Da var det ikke helt forgjeves. 

Jeg er kvinne, men er usikker på om jeg kunne gjennomført noe slikt som dere gjør. Hvis jeg fantaserer når jeg onanerer så fantaserer jeg om at min kjære har sex med den yngste på kontoret der han jobber. Den deiligste fantasien hadde vært om han turte å dele en fantasi med meg (som ikke innebar å ha sex med meg) og jeg kunne brukt hans fantasi. Tanken på at han tilfredsstiller seg selv og fantaserer om en annen gjør meg veldig tent. For en eller annen grunn. Men å faktisk gjennomføre det... hmmm... kanskje jeg hadde blitt sjalu, eller ikke sikkert jeg hadde sett på han på samme måte igjen.. usikker. 

Er dere normale rundt hverandre nå, eller ligger det noe å ulmer?

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Og ja, det var meningen med vill sex når hun kom hjem, og det ble det…  Men ang situasjonen på sosiale medier så sier hun at det er litt flaut å bare plutselig sette navnet mitt der igjen, så folk som var med tror hun er utro. Denne problemstillingen ser jeg noe. Men jeg skjønner ikke da hvorfor hun bare ikke kan fjerne vedkommende ihvertfall.

TS

Fordi hun føler seg litt betatt/"forelsket" og liker oppmerksomheten hun får fra han. Så enkelt. Kysset ga tydeligvis mersmak ❤️ Det er litt risikosport i dette og det gjør det ekstra spennende. Lurer på hvor lenge det går før en av vennene/venninnene kontakter deg for å fortelle at hun klinte med en annen.

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Du ville hun skulle ta bilde av at hun kysset en annen??? Høres sjukt ut. 

Anonymkode: 28297...e55

For deg ja og det respekterer jeg, men for andre kan dette være tennende og spennende.
Selve logistikken i dette forstår jeg ikke. Man kan jo ikke ta en selfie eller be en annen bekjent ta et bilde mens man kysser, i alle fall ikke uten å forklare hvorfor.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår det veldig godt, for meg signaliserer det å fjerne navnet til hverandre (om man har det), at man vil fremstå som singel. 

Anonymkode: 1d879...a37

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Men ang situasjonen på sosiale medier så sier hun at det er litt flaut å bare plutselig sette navnet mitt der igjen, så folk som var med tror hun er utro. Denne problemstillingen ser jeg noe. Men jeg skjønner ikke da hvorfor hun bare ikke kan fjerne vedkommende ihvertfall.

TS

Ved å fjerne deg og beholde ham på IG, så har hun tatt et valg. Hun ønsker kontakten med ham videre, men hun vil ikke stå for at hun fremdeles er sammen med deg.

Bare det at hun selv ikke forstår hvilke signaler hun sender med dette, men er mer opptatt av at hun kanskje kan bli flau fordi hun ikke står for det hun gjør - det er et rødt flagg.

Men jeg tror ingenting på at hun ikke er fullstendig klar over hvilket signal hun har gitt deg. For hun er mer opptatt av hva andre synes, og å holde kontakt med denne andre mannen, enn hun er av å ta vare på forholdet til deg.

Jeg er kvinne, jeg tenker at dette forholdet er over, men at hun ikke er ærlig nok til å fortelle deg det.

Anonymkode: 7a744...92e

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg kanskje for direkte her, men dette er virkelig på din egen kappe. Jeg har medfølelse for samboeren din som har blitt satt i en kinkig situasjon (ref at du pushet dette på henne selvom hun utrykket at at hun var usikker), og at du virkelig burde ha forståelse for at det ikke er særlig kult at det spres rykter om at man har vært utro, når det egentlig var mannen som pushet henne til det. 

Etter å ha lest innlegget og dine svar i kommentarfeltet høres det også ut for meg at dette i bunn og grunn var DIN fantasi, og ikke din samboer. Som du nevner selv er det å leke med ilden, og nå ble du brent. Typisk mannfolk å benekte tanken om at damer kan utvikle følelser/interesse ved sex.

Hadde samboeren min pushet meg til noe lignende hadde jeg fått helt avsmak, og sakte men sikkert fjernet meg fra forholdet. Smaken er som baken selvsagt, og jeg skjønner at andre par deler denne fantasien, men da venter man virkelig til begge to er klare for det og gjør det med likesinnede personer slik at man ikke oppfattes som en utro person. Du var nok for rask på avtrekkeren her, du fikk din fulle og usikre samboer til å tilfredsstille dine behov, men i samme slengen fikk hun smake på singellivet. 

Anonymkode: c9da3...249

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke hun har fantasien for din skyld, men at hun begynner å like han fyren. 

Anonymkode: ca8cd...1c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...