Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor ganske sentralt og når familien min dvs søsken, foreldre osv kommer med toget inn til byen så forventes det at jeg henter dem på toget og kjører dem der det trenges. Som en slektning som er i byen for fysio 2 ganger i måneden. Syntes det er koselig å hilse på familien, og får bruke litt tid med dem her og der. De betaler ikke bensin men parkering hvis vi må betale. Men i det siste kjenner jeg at jeg blir litt frustrert. Har skjedd at jeg skal kjøre dem en plass men så skal de innom her og der så det går fort 2-3 timer, dette får jeg ikke beskjed om på forhånd. Når jeg sier noe er det ja men jeg skal være rask, går fort, er bare en ting. I går toppa det seg for meg sønnen min skal ha eksamen fest med utdeling av vitnemål, når jeg ble spurt om å hente så sa jeg beklager går ikke, skal ha eksamen fest kl 17, men ja de mente at på 1 Time skal jeg kjøre dem som tar ca 30 min, komme meg hjem, hjelpe familien med finstasen og pynte meg selv, kjøre til skolen og finne parkering  og løpe inn i lokalet. Sa at det ble litt stress men at de evt kunne komme med et tidligere eller senere tog. Men nei det passet ikke. Så fikk jeg sms senere at vi kunne jo gjøre oss klar tidligere og ta med ungene i bilen.. kjenner jeg blir lettere oppgitt. Det som skulle være litt hjelp av og til har blitt til en du skal hente meg her og der, sånn og slikt. Enten du liker det eller ikke. Føler meg utnyttet. Hvordan kan jeg si i fra på en fin måte til folk som ikke hører etter? 

Anonymkode: e9cf4...7f4

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

"Beklager, det passer ikke i dag".

"Hvorfor ikke? Det går jo fort, jeg skal bare..."

"Beklager, det passer ikke i dag"

"Du klarer vel det? Er jo bare en liten halvtime"

"Beklager, det passer ikke i dag."

Anonymkode: f0fd9...511

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De har blitt bortskjemt og du må bare sette grenser. Det siste du beskriver med eksamensfest osv. Er direkte frekt. Du er ikke privatsjåfør. De får vise litt selvstendighet. Skal de til medisinsk behandling og har behov for transport, er vel pasienttransport rette instans. 

Anonymkode: 6400a...822

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette fortsetter jo fordi du fortsetter å kjøre.

Hvilke andre tips vil du han enn at du må svare at det ikke passer, og holde på det uansett argumenter. 

Anonymkode: d7eb5...15c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...