AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #1 Skrevet 19. juni 2024 K29 Jeg er kalvbeint, og har alltid slitt med selvbildet pga dette. Sliter ikke med knesmerter e.l., men har konstant vond rygg og hatt en del isjasliknende plager, hele livet. Har gått til fysioterapeut og kiropraktor, som er uenige om hva de tror er grunnen til div smerter, og hvorvidt kalvbeinthet er årsak eller ikke. Jeg regner ikke med å få eventuell behandling/operasjon dekket, men ønsker å se på hvilke alternativer og muligheter som finnes for å rette opp tilstanden. Lurer derfor på om noen her gjennomgår/har gjennomgått behandling for å fikse kalvbeinthet i voksen alder, og hva slags behandling? Hvor effektivt, smertefullt og dyrt har det vært? Anonymkode: ac2d2...259
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #2 Skrevet 19. juni 2024 Jeg har ingen erfaring, men er kalvbeint. Det var snakk om operasjon da jeg var liten. Heldigvis takket mine foreldre nei. De så vel at jeg løp raskere enn alle ungene i gata. Nå i voksen alder er jeg veldig takknemlig for at jeg ikke ble operert. Det er virkelig ingen garanti. Det kan til og med bli verre, altså at du får problemer du ikke hadde før. Vi har en tendens til å ha klokketro på at bare vi får en operasjon så blir vi kvitt plager i skuldre, rygg, bein osv. Nå er jeg oppi åra og har forstått at ethvert inngrep også innebærer en risiko. Mitt råd er derfor: Ikke la deg skjære i hvis du ikke må. Anonymkode: 82d27...e9f 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #3 Skrevet 19. juni 2024 Tja, en venninne som er kirurg pleier si at det er ingenting i kroppen som er så ille at ikke en operasjon kan gjøre det mye verre. Er det verdt å risikere komplikasjoner for dette? Anonymkode: 40515...0e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå