Aria 22 Skrevet 19. juni 2024 #1 Skrevet 19. juni 2024 Noen med erfaringer med føde og barsel på Molde sykehus? Hvordan er personalet? Er det svært slitt der? Det bygges jo nytt sykehus og når jeg var der sist, på en annen avdeling så syntes jeg at hele stedet virket falleferdig og forlatt og trist. Men det kan jo være kjempe fint å føde der lell, men jeg ønsker egentlig å føde en annen plass, men er der jeg hører til nå.
AlternativX Skrevet 19. juni 2024 #2 Skrevet 19. juni 2024 Jeg jobber der. Vet ikke hva pasientene mener om oss, men jeg synes vi er en fin gruppe med jordmødre, barnepleiere og gynekologer. Jeg trives godt. Slitt er det (derfor vi får nytt sykehus) men fødestuene er ikke så verst, de malet der for noen år siden. De er ikke kjempestore, men duger! Et rom mellom to av fødestuene hvor badekaret er. Barselrommene er helt ok, men ikke toppmoderne. Noen rom er store og noen er små. Et rom har egen tv og bad. Vi har også et barselhotell i 2 etg med 3 pasientrom, egen stue og toalett. De fleste ser nok at det er gammelt, men synes det er bra nok🙂 Gjerne følg oss på Instagram, da får du se bilder derfra. foden.ksuogmo_hmr Velkommen til oss🙂 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #3 Skrevet 19. juni 2024 Jeg fødte der for 3 uker siden og kunne ikke hatt en bedre opplevelse. Min første fødsel var på St.Olavs og det var en mye dårligere opplevelse. Ja, fasilitetene er slitte og dårlige, men jeg følte meg sett, trygg og ivaretatt på et helt annet nivå denne gangen og det var mye viktigere for meg enn å ha et fint rom på barsel. Det var fult på barsel da vi fødte, men åpnet seg et rom etterhvert. Men det er ingen selvfølge at partner får bli med. De gjør alt de kan for det, men ingen garanti. Slitte rom, separate toaletter, men jeg hadde 10 av 10 ganger valgt Molde sykehus framfor St. Olavs pga fantastisk oppfølging av personellet der. Anonymkode: 526b1...c22 1 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #4 Skrevet 19. juni 2024 AlternativX skrev (2 timer siden): Jeg jobber der. Vet ikke hva pasientene mener om oss, men jeg synes vi er en fin gruppe med jordmødre, barnepleiere og gynekologer. Jeg trives godt. Slitt er det (derfor vi får nytt sykehus) men fødestuene er ikke så verst, de malet der for noen år siden. De er ikke kjempestore, men duger! Et rom mellom to av fødestuene hvor badekaret er. Barselrommene er helt ok, men ikke toppmoderne. Noen rom er store og noen er små. Et rom har egen tv og bad. Vi har også et barselhotell i 2 etg med 3 pasientrom, egen stue og toalett. De fleste ser nok at det er gammelt, men synes det er bra nok🙂 Gjerne følg oss på Instagram, da får du se bilder derfra. foden.ksuogmo_hmr Velkommen til oss🙂 Takk for svar. Jeg er veldig spent på hvordan det blir og føde der, jeg skal inn på en samtale for å diskutere fødselen og hvordan man kan gjøre det best mulig. Jeg fødte sist i ksu, det ble en svært dårlig opplevelse ,og det har gitt meg fødselsangst og vansker med å ha tillit til helsepersonell . Det var null respekt ovenfor meg, og de overså meg og unnlot å gi meg forsvarlig helsehjelp som resulterte i at jeg og babyen holdt på å dø. Det ble en ganske stor sak ut av det, men det er 11 år siden, men det har gitt meg fødselsangst. Skal gå inn på den siden å se😊 ts Anonymkode: 5a8ea...6fe
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #5 Skrevet 19. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg fødte der for 3 uker siden og kunne ikke hatt en bedre opplevelse. Min første fødsel var på St.Olavs og det var en mye dårligere opplevelse. Ja, fasilitetene er slitte og dårlige, men jeg følte meg sett, trygg og ivaretatt på et helt annet nivå denne gangen og det var mye viktigere for meg enn å ha et fint rom på barsel. Det var fult på barsel da vi fødte, men åpnet seg et rom etterhvert. Men det er ingen selvfølge at partner får bli med. De gjør alt de kan for det, men ingen garanti. Slitte rom, separate toaletter, men jeg hadde 10 av 10 ganger valgt Molde sykehus framfor St. Olavs pga fantastisk oppfølging av personellet der. Anonymkode: 526b1...c22 Så fint og høre😊 ts Anonymkode: 5a8ea...6fe
AlternativX Skrevet 19. juni 2024 #6 Skrevet 19. juni 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Takk for svar. Jeg er veldig spent på hvordan det blir og føde der, jeg skal inn på en samtale for å diskutere fødselen og hvordan man kan gjøre det best mulig. Jeg fødte sist i ksu, det ble en svært dårlig opplevelse ,og det har gitt meg fødselsangst og vansker med å ha tillit til helsepersonell . Det var null respekt ovenfor meg, og de overså meg og unnlot å gi meg forsvarlig helsehjelp som resulterte i at jeg og babyen holdt på å dø. Det ble en ganske stor sak ut av det, men det er 11 år siden, men det har gitt meg fødselsangst. Skal gå inn på den siden å se😊 ts Anonymkode: 5a8ea...6fe Huff da! Jeg har også jobba i Kristiansund, men ikke for 11 år siden. Trist å høre hvordan den opplevelsen ble! Godt å høre du skal inn til samtale, både legene og jordmora vår som tar sånne samtaler er dyktig! Erfaringsmessig får de fleste en mye bedre opplevelse neste gang, men det kan jo ingen garantere deg. Men vi skal gjøre det vi kan for å ta vare på deg❤️ Bare send meg melding hvis det er noe annet du lurer på!
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #7 Skrevet 19. juni 2024 Jeg har også positiv erfaring derfra, fødte der i vinter. Ble fulgt godt opp, jordmor var der under hele fødselen. Da epiduralen ikke virket skikkelig, tok de det på alvor og tilkalte anestesilege i alle fall to ganger. Følte meg godt ivaretatt! Mange flinke og hyggelige folk i personalet. Det eneste negative var at det ikke var toalett i tilknytning til fødestua, man må ut på gangen (fikk tilbud om dostol da). Heldigvis visste jeg det på forhånd. Og på barselhotellet har de ikke spyling ved doen, så ta med skylleflaske. Vi syns først det var dumt å havne på hotellet som førstegangs, men de stakk innom oss uoppfordret og vi fikk god hjelp hver gang vi ringte på dem, så det gikk helt fint. Anonymkode: 0a186...361
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #9 Skrevet 20. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Anonymkode: 68494...989 https://forum.babyverden.no/threads/molde-sjukehus.1578877/ Anonymkode: 68494...989
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #10 Skrevet 20. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): https://forum.babyverden.no/threads/molde-sjukehus.1578877/ Anonymkode: 68494...989 Takk for linken😊 i begynnelsen så virket Molde veldig bra, men lengre ut i tråden ser jeg at det går litt nedover. Forståelig siden det er blitt sammenslåing mellom ksu og Molde, men det gjorde meg litt urolig. ser noen har skrevet noe der i dag så blir spennende å se om noen har vært der nå . Ts Anonymkode: 5a8ea...6fe
Fioal Skrevet 20. juni 2024 #11 Skrevet 20. juni 2024 Fødte mitt første barn i Molde i vinter. Det var en fødsel som kunne endt fatalt. Jordmor og legene redda livet til barnet mitt. Da de skjønte at de måtte ha hjelp, trykte de på den store røde knappen, uten at jeg ble hysterisk. De gjorde en helt fantastisk jobb. Husk at de er på jobb for at du skal ha det så bra som mulig, men først og fremst for at barnet ditt skal komme trygt ut i denne verden. Barsel endte i Ålesund som var så som så grunnet omstendighetene, skulle mye heller vært på et slitt rom i Molde!
AlternativX Skrevet 20. juni 2024 #12 Skrevet 20. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk for linken😊 i begynnelsen så virket Molde veldig bra, men lengre ut i tråden ser jeg at det går litt nedover. Forståelig siden det er blitt sammenslåing mellom ksu og Molde, men det gjorde meg litt urolig. ser noen har skrevet noe der i dag så blir spennende å se om noen har vært der nå . Ts Anonymkode: 5a8ea...6fe Jeg tenker at det alltid er noen som ikke er fornøyd og noen som er veldig fornøyd. Det kan ha med at de havner hos oss i en travel periode med mange fødende/barsel og at det blir mindre tid til pasientene. Noen kan også i perioder havne på dobbeltrom. Noen har ikke kjemi med jordmora, og da blir det en negativ opplevelse. Men opplever at de fleste er fornøyde og vi tilstreber at alle får egne rom! Siden mai har vi vært veldig travle og det har vært innføring av helseplattformen. Men vi gjør vårt beste for at alle skal ha det bra🙂
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #13 Skrevet 20. juni 2024 Hadde ikke født der om det sto om livet mitt engang. Setter ikke mine ben i Molde. Drar heller til Ålesund. Anonymkode: 253bb...3b5 1 1
AlternativX Skrevet 20. juni 2024 #14 Skrevet 20. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hadde ikke født der om det sto om livet mitt engang. Setter ikke mine ben i Molde. Drar heller til Ålesund. Anonymkode: 253bb...3b5 Uff, hva skjedde?
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #15 Skrevet 20. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde ikke født der om det sto om livet mitt engang. Setter ikke mine ben i Molde. Drar heller til Ålesund. Anonymkode: 253bb...3b5 Kan du si litt mer om dette? Jeg kan føde i tr hvis jeg ønsker men det er svært lang reisevei dit. Ts Anonymkode: 5a8ea...6fe
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #16 Skrevet 20. juni 2024 AlternativX skrev (1 time siden): Jeg tenker at det alltid er noen som ikke er fornøyd og noen som er veldig fornøyd. Det kan ha med at de havner hos oss i en travel periode med mange fødende/barsel og at det blir mindre tid til pasientene. Noen kan også i perioder havne på dobbeltrom. Noen har ikke kjemi med jordmora, og da blir det en negativ opplevelse. Men opplever at de fleste er fornøyde og vi tilstreber at alle får egne rom! Siden mai har vi vært veldig travle og det har vært innføring av helseplattformen. Men vi gjør vårt beste for at alle skal ha det bra🙂 Sikkert et kjempe dumt spørsmål, men merker dere noe til at noen er negative pga feiden mellom ksu og Molde? 😅 ts Anonymkode: 5a8ea...6fe
AlternativX Skrevet 20. juni 2024 #17 Skrevet 20. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sikkert et kjempe dumt spørsmål, men merker dere noe til at noen er negative pga feiden mellom ksu og Molde? 😅 ts Anonymkode: 5a8ea...6fe Ikke dumt spm! Jeg er en av de fra Kristiansund. Jeg stortrives! Tror nok det var litt i starten, men merker ingenting nå lengre. Nå ser vi alle frem mot nytt sykehus🙂
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #18 Skrevet 20. juni 2024 AlternativX skrev (5 timer siden): Ikke dumt spm! Jeg er en av de fra Kristiansund. Jeg stortrives! Tror nok det var litt i starten, men merker ingenting nå lengre. Nå ser vi alle frem mot nytt sykehus🙂 Ja jeg og føler litt at man har kommet ditt nå, man har på en måte lagt det til side og heller fokuserer på det nye sykehuset. For det faktum er jo at det kommer et nytt sykehus og det får man ikke gjort noe med, dessuten er det ikke dere som jobber på sykehuset sin feil at det ble slik. Ts Anonymkode: 5a8ea...6fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå