Gå til innhold

Riper i tregulv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leier et hus med tregulv. Har katter-innekatter og huseier sa at det ikke var noe problem med at vi bodde her med kattene.

Nu har det seg sånn at jeg ser at det er en massa riper i tregulvet her. Vet ikke om allt kommet nu eller vært fra før...

Kattene løper jo endel frem og tilbake...

Det jeg da lurer på er- kan man gjøre noe med dette- foruten å slipe gulvet?

Og, er ikke dette en slags slitasje som huseier må stå for hvis han sagt ja till dyr, eller må jeg ev da stå for det?

Videoannonse
Annonse
Gjest LoisLane
Skrevet

Hvis huseieren har sagt ja til katter, må han jo stå for det, men rettslig sett kan det blir vanskelig hvis det er påstand mot påstand.

Jeg hadde først klippet klørne til katten min. Så hadde jeg prøvd å bløte opp de verste ripene - tre sveller noe ut når det er vått. Er det fremdeles forjævlig, må det slipes. La du ikke merke til om det var riper i det da du flyttet inn?

Skrevet

Huseier har sagt ja till katter ja og er veldig klar over at vi har katter da dem ofte spørr om kattene- hvordan dem har det osv..

Det bodde hunder her førr.

La ikke merke till ripene tidligere (da hade jeg jo visst om det var fra nu eller da..)

bla fordi det er tepper overallt på gulvene. Men, disse teppene rører jo på seg når kattene løper rundt.

Det er tynne riper og gulvet er ikke akkurat nytt så ripene blir mye lysere en selve gulvet, men mulig det bare er meg som ser disse ripene.....

Klipper klørna på begge jevnlig.

Skrevet

Klipp klørne på kattene så det ikke blir flere riper. Prøv å vokse/bone gulvet for å få fargen jevnere slik at ripene ikke synes så godt.

Skrevet
Hvordan boner man gulvet?

Det gjør man ikke på tregulv. Makan til dusteråd.
Skrevet
Huseier har sagt ja till katter ja og er veldig klar over at vi har katter da dem ofte spørr om kattene- hvordan dem har det osv..

Det bodde hunder her førr.

Vel, det blir gode spor etter hunder også. Husker godt hvordan det ble hjemme da jeg var liten etter at hunden vår spant igang med piggdekkene sine (klørne) på stuegulvet.

Skrevet

Er det riper ned i treverket? Eller sånne hvite striper på overflaten?

Skrevet

Det er sånne hvite striper på overflaten.

Skrevet

Gni over med matolje... Funka hos oss hvertfall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...