AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #1 Del Skrevet 19. juni 2024 Jeg har vært syk, og måtte hatt litt hjelp av hjemmesykepleien her i kommunen. Dette har jeg hatt i nå i ca et år. For en mnd. siden fikk jeg høre det via en annen en som fortalte at den hadde fått det med seg at jeg hadde vært syk. Dette er en jeg kjenner som i nobolaget.Og vedkommende gikk rett på sak og spurt om det ene og det andre. Jeg må innrømme at jeg ble svar syldig. Så begynte jeg å tenkte etter om det var noen i nær famile som hadde ikke sagt noe, og det var det ikke. Dette var noe som har holdt hemmelig pga jeg har ikke årket å få tlf om du føler deg vel og en hel del andre spørsmål osv. Dette er for å spare meg selv og ikke minst de nærmeste. I tillegg så har jeg ikke fortalt om dette til noen. Etter en stund gikk opp det opp for meg at det er hjemmesykepleien som har fortalt litt for mye til folk i nabolaget. Så da er mitt spørsmål: Hva skal en gjøre med dette? Er det noen en kan nå frem i systemet og si at dette var ikke greit? Hva vil skje med vedkommende dersom det jeg tror er rett og vedkommende blir for "huka"? Hva tenker du rundt denne saken. Jeg tenkte å ta opp dette her anomynt før jeg gjør noe mer med dette. For at noe form for reaksjon må jeg gjøre for de kan ikke holde på i hjemmesykepleien.... Anonymkode: e2a3c...7f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #2 Del Skrevet 19. juni 2024 Du tror det hjemmesykepleien? Det virker jo som at det bare er noe du antar. Det er jo lett å oppdage at en person i nabolaget har bistand fra hjemmesykepleien, om man er hjemme i tidsrommet hjemmesykepleien kommer til deg. Anonymkode: a6af4...fef 16 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #3 Del Skrevet 19. juni 2024 Naboen har vel sett hjemmesykepleien da. Er ikke så vanskelig for naboer å få med seg. Anonymkode: 62bdf...2bb 14 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #4 Del Skrevet 19. juni 2024 Du skriver det er en fra nabolaget. Er det ikke en mulighet at det har stått en kommunal bil utenfor der du bor og personen har sett folk den vet jobber i hjemmesykepleien gå inn til deg? Anonymkode: 1a7cc...769 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogstrolle Skrevet 19. juni 2024 #5 Del Skrevet 19. juni 2024 Her jeg bor, så kjører hjemmesykepleien rundt med biler som det står kommunenavnet på. I tillegg er det ikke vanskelig å se at feks naboen får besøk av hjemmesykepleien siden dem har uniform på seg. 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #6 Del Skrevet 19. juni 2024 Hvis naboen ikke visste noe annet enn at du har hjemmesykepleie, så er det jo ikke noe rart med dette. De bilene har jo tydelige logoer, og er lett å se. Anonymkode: ee42b...fd0 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #7 Del Skrevet 19. juni 2024 Tror nok du legger for mye i det, hjemmesykepleien er rimelig lett å se. De du kjenner i nabolaget har kanskje blitt bekymret siden du ikke har sagt noe om at du har vært syk over ett år. Anonymkode: a2d81...85c 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #8 Del Skrevet 19. juni 2024 De er ikke akkurat usynlige, denne hjemmesykepleien. De har vel biler med kommunenavn på, og de har uniformer på seg. Anonymkode: 67910...b85 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #9 Del Skrevet 19. juni 2024 I kommunen jeg jobber står det Hjemmetjenster og kommunenavn på bilene, vi har uniform og det står Hjemmetjenster på jakkene våre på ryggen. Så vi er svært synlige, lett for naboer å se hvem vi er hos. Har du i tillegg nøkkelboks, et det enda mer synlig. Vil ikke anta hjemmetjenesten har brutt noen taushetsplikt. Vil tro naboen har sett hjemmetjenesten; og lagt to og to sammen med at du er mindre synlig i nabolaget mtp sykdom. Anonymkode: 7ab7b...f1e 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #10 Del Skrevet 19. juni 2024 Ts: Hvordan kan naboen se at jeg har hatt hjemmesykepleier nå den bor 1 km med skog mellom oss? Jeg antar dette ikke, men jeg vet det for vedkommede har fortalt det med uheld i bisetning uten å tenke seg om.. Anonymkode: e2a3c...7f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #11 Del Skrevet 19. juni 2024 Vet naboen noe mer enn at hjemmesykepleien har vært hos deg? Vet han noe om hvorfor? Hvis han har sett bilen flere ganger og dere bor i skog med ikke mange andre så har han nok regnet ut at de skulle til deg, selv om dere ikke bor vegg i vegg. Anonymkode: e8d8d...b5a 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #12 Del Skrevet 19. juni 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ts: Hvordan kan naboen se at jeg har hatt hjemmesykepleier nå den bor 1 km med skog mellom oss? Jeg antar dette ikke, men jeg vet det for vedkommede har fortalt det med uheld i bisetning uten å tenke seg om.. Anonymkode: e2a3c...7f4 Hvorfor skriver du først nabolag da? Er ikke akkurat et nabolag om det er masse skog i mellom. Og du skrev at der gikk opp for deg at det var hjemmespl, og så plutselig vet du det fordi vedkommende sa det. Hvorfor måtte du da først tenke over om familien kunne sagt noe? Det du sier holder ikke vann. Tror ikke du skal beskylde hjemmespl før du selv klarer å holde deg til sannhet. Anonymkode: eafa2...3f3 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #13 Del Skrevet 19. juni 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ts: Hvordan kan naboen se at jeg har hatt hjemmesykepleier nå den bor 1 km med skog mellom oss? Jeg antar dette ikke, men jeg vet det for vedkommede har fortalt det med uheld i bisetning uten å tenke seg om.. Anonymkode: e2a3c...7f4 Kan vel være at naboen eller en annen har kjørt forbi og sett bilen f.eks? Anonymkode: 67910...b85 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #14 Del Skrevet 19. juni 2024 15 minutter siden, AnonymBruker said: Ts: Hvordan kan naboen se at jeg har hatt hjemmesykepleier nå den bor 1 km med skog mellom oss? Jeg antar dette ikke, men jeg vet det for vedkommede har fortalt det med uheld i bisetning uten å tenke seg om.. Anonymkode: e2a3c...7f4 Hva var bosetningen? Jeg vet at den gamle mannen som bor i enden av veien her har hjemmehjelp. Kjenner igjen den hvite bilen som kjører daglig dit Anonymkode: 71626...90b 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #15 Del Skrevet 19. juni 2024 Kanskje TS heller bør være glad for at en nabo bryr seg? Det er en million måter naboen kan ha fått det med seg uten at hjemmesykepleien har plapret. Anonymkode: 00417...6eb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 19. juni 2024 #16 Del Skrevet 19. juni 2024 Som du selvsagt vet går hjemmesykepleien i uniform, hvilken som helst nabo kan se at hjemmesykepleien kommer til deg. Naboen har ikke taushetsplikt og jeg tviler sterkt på at hjemmesykepleien ønsker å risikere å miste jobben sin ved å bryte taushetsplikten. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #17 Del Skrevet 19. juni 2024 Her er det typiske eksempel på at folk skal være venner med alle og ikke si noe i mot… falsk folk lenge leve!!! Det TS sier er at vedkommende sykepleier har fortalt dette til andre på bygda…og sånt er brudd på taushetsplikten… Det er alvorlig!! Anonymkode: e2a3c...7f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #18 Del Skrevet 19. juni 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Her er det typiske eksempel på at folk skal være venner med alle og ikke si noe i mot… falsk folk lenge leve!!! Det TS sier er at vedkommende sykepleier har fortalt dette til andre på bygda…og sånt er brudd på taushetsplikten… Det er alvorlig!! Anonymkode: e2a3c...7f4 Du er jo TS……. ny på KG? Anonymkode: 64f8d...48c 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå