Gå til innhold

Honnør-kort fra NAV med dårlig håndskrift


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har nettopp blitt uføretrygdet og har i den forbindelse fått tilsendt honnørkort som gir rabatter på tog og diverse.

Men kortet ser utrolig amatøremessig ut. Det er bare en tynn papirlapp påskrevet navn og fødselsdato skrevet av en nav-ansatt med helt forferdelig håndskrift. Det er nesten umulig å tyde hva som står. Skulle tro den som har skrevet det har parkinson, så ille er det.

Kommer dette til å bli et problem for meg på tog og buss? Eller bør jeg be om å få et nytt først som sist?

Anonymkode: 7cf24...859

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal få en skikkelig kort i posten, Hvis kortet er håndskrevet så kan ikke tro det er gyldig. 

Anonymkode: 90fbe...0da

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært ufør i mange år å mitt kort er håndskrevet på tynt papir. Jeg ba om et nytt da kortet etterhvert ble fillete å tenkte at nå får jeg kanskje et ordentlig kort. Men nei, det var av samme sort . Så det er nok slik det skal være.

  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du skal få en skikkelig kort i posten, Hvis kortet er håndskrevet så kan ikke tro det er gyldig. 

Anonymkode: 90fbe...0da

Mitt kort er også håndskrevet med tusj og heller ikke laminert. Fikk tapet det selv, men skrifta er utydelig nå etter 4 år.

Anonymkode: 85e2c...b37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme jeg også.. Tenkte at denne må være litt for lett å jukse med.. For den ser skikkelig amatør - ut.. Kanskje de får bedre etterhvert, men har vært ufør nå i flere år og ikke fått noe bedre enda.. 🤷‍♀️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stemplet men navn på bruker og utsteder er med kulepenn. Blir jakken våt et par ganger så blir hele greiene uleselig og en kan bli nektet honnør..du kan påregne å måtte bestille nytt annet hvert år om ikke oftere..det er vel for å sysselsette en hel avdeling i Nav vel..å utstede nye kort hele tiden... 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men er det behov for noe mer? Jeg har aldri måttet vise mitt kort, hverken på buss eller tog.  En gang spurte jeg vekterne på bussen hvorfor de faktisk ikke etterspurte, jeg ser nemlig ikke ut som en pensjonist, da sa han bare at det var en glipp.

Anonymkode: f5a04...2c1

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du skal få en skikkelig kort i posten, Hvis kortet er håndskrevet så kan ikke tro det er gyldig. 

Anonymkode: 90fbe...0da

Mitt er også håndskrevet.

Anonymkode: 5d087...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte sjekke mitt..Fikk det for ca 10 år siden, ser det er stemplet Nav Pensjon Steinkjer. Navnet er skrevet, tydelig, med svart kulepenn. Jeg la klebeplast over da jeg fikk det. Har aldri vært bedt om å vise kortet, nå er jeg pensjonist, og ser vel sånn ut.😉   Vil tro at et som er håndskrevet ikke er gyldig.

Anonymkode: aab2c...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett et sånt kort, og kortene ser helt jævlige ute. Et simpelt papir som lett kan ødelegges. Amatørmessig de lux. Og papiret hadde akkurat som deg, TS, nær uleselig håndskrift på seg. Selv et barn på 6 år klarer å skrive bedre enn det. 

Egentlig ganske enkelt å fake.

Anonymkode: f021a...e59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster det noe å bestille nytt honnørkort?

Anonymkode: f021a...e59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt mitt kort i ca 5 år, og mens blekket kanskje har falmet litt ser det ellers greit ut. Jeg syntes det var litt rart at mitt navn og fødselsdato var skrevet på for hånd og ikke printet, men det er i det minste leselig.  Papiret (som kjennes mer ut som en bit tynn plastikk hva mitt kort angår) er solid nok for meg så lenge det oppbevares i lommebok/mobildeksel.  Jeg har det i en lomme med "vindu" så jeg slipper å håndtere det mye, og de få gangene jeg  har vist det frem har  jeg ikke trengt å ta det helt ut.

Er bare glad kortene ikke kommer i det gamle formatet fra den tiden de var store og orange.

Anonymkode: d5e06...36f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har nettopp blitt uføretrygdet og har i den forbindelse fått tilsendt honnørkort som gir rabatter på tog og diverse.

Men kortet ser utrolig amatøremessig ut. Det er bare en tynn papirlapp påskrevet navn og fødselsdato skrevet av en nav-ansatt med helt forferdelig håndskrift. Det er nesten umulig å tyde hva som står. Skulle tro den som har skrevet det har parkinson, så ille er det.

Kommer dette til å bli et problem for meg på tog og buss? Eller bør jeg be om å få et nytt først som sist?

Anonymkode: 7cf24...859

Jeg har også sånn. Blå papirlapp og håndskrevet signatur. Men det er fra 2021, usikker på om det er kommet en mer proff oppdatering siden den gang.

Anonymkode: b7fd7...4b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt to slike honnørkort, og skriften forsvinner etter et par måneder og hele greia er amatørmessig.

Har spurt om å få et skikkelig kort som er laminert, men det kunne jeg ikke få.

Jeg spurte også om de ikke hadde en app eller noe vi kan ha på mobilen og vise frem, men det har heller ikke NAV. 😬

Anonymkode: d8c1a...109

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg laminerte mitt. 

Har forøvrig aldri måtte vise det, selv om jeg bare er 40 og ikke ser syk ut. 

Anonymkode: a8194...bb0

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har hatt to slike honnørkort, og skriften forsvinner etter et par måneder og hele greia er amatørmessig.

Har spurt om å få et skikkelig kort som er laminert, men det kunne jeg ikke få.

Jeg spurte også om de ikke hadde en app eller noe vi kan ha på mobilen og vise frem, men det har heller ikke NAV. 😬

Anonymkode: d8c1a...109

Håndterer du kortet mye? Det kan i så fall være forklaringen på at skriften forsvinner (evt må kontoret som sender ut ditt kort investere i en bedre penn...).

Du kan "laminere" kortet selv med blank pakketeip.

Anonymkode: d5e06...36f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Håndterer du kortet mye? Det kan i så fall være forklaringen på at skriften forsvinner (evt må kontoret som sender ut ditt kort investere i en bedre penn...).

Du kan "laminere" kortet selv med blank pakketeip.

Anonymkode: d5e06...36f

Det ligger i lommeboken min og jeg tar det opp kanskje 10 ganger i året

Anonymkode: d8c1a...109

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt er like «fint» etter snart 8 år. Blått håndskrevet papirkort. Jeg viser det med halvjevne mellomrom på kollektiven og har det alltid i lommeboka.
Jeg har også bilde av det på mobilen slik just in case. Det er ikke gyldig egentlig men det er bedre enn ingenting tenker jeg om det skulle være en gang jeg ikke har med kortet.

Anonymkode: 39d0d...542

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du skal få en skikkelig kort i posten, Hvis kortet er håndskrevet så kan ikke tro det er gyldig. 

Anonymkode: 90fbe...0da

Det tyder på at kortet ts har fått er skikkelig, for de er fylt ut for hånd og ikke laminert. Laminering må man gjøre selv.

Anonymkode: 13968...346

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg har hatt to slike honnørkort, og skriften forsvinner etter et par måneder og hele greia er amatørmessig.

Har spurt om å få et skikkelig kort som er laminert, men det kunne jeg ikke få.

Jeg spurte også om de ikke hadde en app eller noe vi kan ha på mobilen og vise frem, men det har heller ikke NAV. 😬

Anonymkode: d8c1a...109

Du kan laminere det selv da!

Anonymkode: 13968...346

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...