Gå til innhold

Kjærlighetssorg: byttet ut med en tidligere flamme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan komme fort over? Hvordan forstå situasjonen?

Jeg (K 39), datet en mann (45). Ikke lenge, bare i 1.5 måneder, men vi chattet i en måned før vi traff hverandre. Vi hadde det fint sammen, endelig trodde jeg fant en jordnær, smart, høyt utdannet og interessant kar med livet og økonomi i orden. (Skalla og ikke kjekk men det bryr jeg meg ikke om)

For 2 uker siden planla vi neste dates, jeg overnattet hos ham (har brukt flere fine helger sammen). Men så ble han fraværende og jeg spurte om alt er bra og han trenger tid (vet han har en venn som er veldig syk han støtter). Men, fikk melding om at en kvinne han har vært forelsket i men det ikke har blitt noe forhold tidligere (jeg vet ikke når, trodde det var en stund siden han var i forhold ) ville ta opp tråden og han skal møte henne.

Men at han liker meg godt og er glad i meg, men han må gi den dama en sjans. Jeg svarte overrasket, men ikke sint. Og deretter har det vært null kommunikasjon fra ham.

Jeg har aldri opplevd at på det stadiet sender man en SMS og ikke møter og forteller. Noe gutter gjør, ikke Menn. Synspunkter og erfaringer? Kanskje fra de som gjør sånt selv - hva skjer?

Jeg kan få mange dates om jeg vil, men klarer ikke å motivere meg. Er ganske hyperfokusert på ham og det påvirker hverdagen veldig. Hvordan kan jeg komme over? Trenger en oppskrift 🥹. 

Anonymkode: 6ed9b...978

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du høres bitter ut... Så det første du skal gjøre er å gå inn i deg selv for å tørre å føle på akkurat hva det er du føler. Føler du at du var for bra for han til å bli dumpa? Føler du at du ikke er bra nok fordi du ble dumpa? Cluet til å komme over det fort ligger i denne type spørsmålen, så lenge du klarer å være helt ærlig med deg selv.

For øvrig synes jeg det høres ut som om han håndterte det på en voksen og rysddig måte jeg..? Ved å være åpen og ærlig, og så kutte kontakten med deg - det er jo det som er mest riktig. Hvis han hadde fortsatt å skrive med deg, hadde det vlitt respektløst mot både deg og henne, tenker jeg.

Og etter så lite som 1.5 mnd med dating hadde jeg ikke reagert noe på å få beskjed over SMS. Jeg hadde nok foretrukket det. Jeg hadde nok også valgt det selv..

Anonymkode: b1b13...7ac

  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var i det minste ærlig. Og du vil alltid være nr 2 i forhold til HENNE! 
 

Hadde slettet og blokket og aldri sett meg tilbake.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Du høres bitter ut... Så det første du skal gjøre er å gå inn i deg selv for å tørre å føle på akkurat hva det er du føler. Føler du at du var for bra for han til å bli dumpa? Føler du at du ikke er bra nok fordi du ble dumpa? Cluet til å komme over det fort ligger i denne type spørsmålen, så lenge du klarer å være helt ærlig med deg selv.

For øvrig synes jeg det høres ut som om han håndterte det på en voksen og rysddig måte jeg..? Ved å være åpen og ærlig, og så kutte kontakten med deg - det er jo det som er mest riktig. Hvis han hadde fortsatt å skrive med deg, hadde det vlitt respektløst mot både deg og henne, tenker jeg.

Og etter så lite som 1.5 mnd med dating hadde jeg ikke reagert noe på å få beskjed over SMS. Jeg hadde nok foretrukket det. Jeg hadde nok også valgt det selv..

Anonymkode: b1b13...7ac

Jeg er ikke bitter, men det er sikkert nyttig å tenke litt hva jeg føler, takk. Ja, jeg føler nok ar jeg var for bra og hadde gjort innsats, som han satt pris på, for å bli dumpet sånn for en som dukker opp fra fortiden. Men jeg satt jo veldig pris på han og ble glad i han.

Når vi har brukt flere helger sammen, vært ganske fortrolige og romantiske med hverandre med mange fine ord og dates, da sender man ikke SMS. I hvert fall ikke i min voksen-verden. Men ser at det kanskje er dagens standard selv for velfungerende voksne?

Anonymkode: 6ed9b...978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes han gjorde dette ganske ryddig. Han kunne fortsatt med deg til han plutselig var sammen med henne. Og dere var jo veldig tidlig i datingfasen. 

Anonymkode: ede0f...1c0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

 

Hvordan komme fort over? Hvordan forstå situasjonen?

Jeg (K 39), datet en mann (45). Ikke lenge, bare i 1.5 måneder, men vi chattet i en måned før vi traff hverandre. Vi hadde det fint sammen, endelig trodde jeg fant en jordnær, smart, høyt utdannet og interessant kar med livet og økonomi i orden. (Skalla og ikke kjekk men det bryr jeg meg ikke om)

For 2 uker siden planla vi neste dates, jeg overnattet hos ham (har brukt flere fine helger sammen). Men så ble han fraværende og jeg spurte om alt er bra og han trenger tid (vet han har en venn som er veldig syk han støtter). Men, fikk melding om at en kvinne han har vært forelsket i men det ikke har blitt noe forhold tidligere (jeg vet ikke når, trodde det var en stund siden han var i forhold ) ville ta opp tråden og han skal møte henne.

Men at han liker meg godt og er glad i meg, men han må gi den dama en sjans. Jeg svarte overrasket, men ikke sint. Og deretter har det vært null kommunikasjon fra ham.

Jeg har aldri opplevd at på det stadiet sender man en SMS og ikke møter og forteller. Noe gutter gjør, ikke Menn. Synspunkter og erfaringer? Kanskje fra de som gjør sånt selv - hva skjer?

Jeg kan få mange dates om jeg vil, men klarer ikke å motivere meg. Er ganske hyperfokusert på ham og det påvirker hverdagen veldig. Hvordan kan jeg komme over? Trenger en oppskrift 🥹. 

Anonymkode: 6ed9b...978

Jeg tror dette er bare noe du må vende deg til. Jeg er en person som liker å ta ting ansikt til ansikt, men i dagens kultur så er mange så forskjellige og digital kommunikasjon har blitt veldig fremtredende for mange. 

Jeg skjønner godt at du er fokusert på han. Jeg blir sånn selv, for jeg fokuserer på en mann og når det blir slutt så trenger jeg tid til å slippe følelsene før jeg kaster meg utpå igjen. Ofte har jeg trengt 3-4 måneder. Det er veldig vondt å bli dumpet. Jeg har selv følt meg bitter i perioder når jeg har lagt inn innsats og krefter, for så å bli dumpet når noen andre dukker opp, og det gjør jo vondt når han var mitt førstevalg og jeg ikke var hans. 

Det positive her er i hvert fall at du har fått et klart svar og fått en avslutning på relasjonen. Han har vært ærlig med deg og det ville jeg satt stor pris på. Det er veldig sjeldent i dagens samfunn når det kommer til datinglivet. 

Anonymkode: 0b220...81c

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er ikke bitter, men det er sikkert nyttig å tenke litt hva jeg føler, takk. Ja, jeg føler nok ar jeg var for bra og hadde gjort innsats, som han satt pris på, for å bli dumpet sånn for en som dukker opp fra fortiden. Men jeg satt jo veldig pris på han og ble glad i han.

Når vi har brukt flere helger sammen, vært ganske fortrolige og romantiske med hverandre med mange fine ord og dates, da sender man ikke SMS. I hvert fall ikke i min voksen-verden. Men ser at det kanskje er dagens standard selv for velfungerende voksne?

Anonymkode: 6ed9b...978

Min erfaring er at å ta det ansikt til ansikt er det veldig få som gjør. De fleste tekster. 

Anonymkode: 0b220...81c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tror dette er bare noe du må vende deg til. Jeg er en person som liker å ta ting ansikt til ansikt, men i dagens kultur så er mange så forskjellige og digital kommunikasjon har blitt veldig fremtredende for mange. 

Jeg skjønner godt at du er fokusert på han. Jeg blir sånn selv, for jeg fokuserer på en mann og når det blir slutt så trenger jeg tid til å slippe følelsene før jeg kaster meg utpå igjen. Ofte har jeg trengt 3-4 måneder. Det er veldig vondt å bli dumpet. Jeg har selv følt meg bitter i perioder når jeg har lagt inn innsats og krefter, for så å bli dumpet når noen andre dukker opp, og det gjør jo vondt når han var mitt førstevalg og jeg ikke var hans. 

Det positive her er i hvert fall at du har fått et klart svar og fått en avslutning på relasjonen. Han har vært ærlig med deg og det ville jeg satt stor pris på. Det er veldig sjeldent i dagens samfunn når det kommer til datinglivet. 

Anonymkode: 0b220...81c

Mye klokt du skriver. Takk. Skal gi meg selv tid, selv om det var ikke slik min sommer 2024 skulle bli! 
Jeg tror det er kanskje det at jeg ikke føler jeg har fått en avslutning når han har bare sendt en melding (etter mye fin tid og komplimenter osv.) om at han er glad i meg, men må treffe den andre. Men jeg må kanskje begynne å se det som en avslutning likevel.

Anonymkode: 6ed9b...978

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det positive her er i hvert fall at du har fått et klart svar og fått en avslutning på relasjonen. Han har vært ærlig med deg og det ville jeg satt stor pris på. Det er veldig sjeldent i dagens samfunn når det kommer til datinglivet. 

Anonymkode: 0b220...81c

Sier meg enig i denne, det er altfor mange som bare ghoster, fader ut og snakker rundt grøten.

Selvsagt gjør det vondt å bli "valgt bort" når man har begynt å få følelser, det å bli avvist er vel noe av det vondeste vi kan oppleve. Føler veldig med deg, TS! Men med en såpass ryddig avslutning står du bedre rustet til å gå videre - jeg er helt sikker på at det vil dukke opp en ny mann som gir deg sommerfugler i magen etterhvert :).

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

 

Hvordan komme fort over? Hvordan forstå situasjonen?

Jeg (K 39), datet en mann (45). Ikke lenge, bare i 1.5 måneder, men vi chattet i en måned før vi traff hverandre. Vi hadde det fint sammen, endelig trodde jeg fant en jordnær, smart, høyt utdannet og interessant kar med livet og økonomi i orden. (Skalla og ikke kjekk men det bryr jeg meg ikke om)

For 2 uker siden planla vi neste dates, jeg overnattet hos ham (har brukt flere fine helger sammen). Men så ble han fraværende og jeg spurte om alt er bra og han trenger tid (vet han har en venn som er veldig syk han støtter). Men, fikk melding om at en kvinne han har vært forelsket i men det ikke har blitt noe forhold tidligere (jeg vet ikke når, trodde det var en stund siden han var i forhold ) ville ta opp tråden og han skal møte henne.

Men at han liker meg godt og er glad i meg, men han må gi den dama en sjans. Jeg svarte overrasket, men ikke sint. Og deretter har det vært null kommunikasjon fra ham.

Jeg har aldri opplevd at på det stadiet sender man en SMS og ikke møter og forteller. Noe gutter gjør, ikke Menn. Synspunkter og erfaringer? Kanskje fra de som gjør sånt selv - hva skjer?

Jeg kan få mange dates om jeg vil, men klarer ikke å motivere meg. Er ganske hyperfokusert på ham og det påvirker hverdagen veldig. Hvordan kan jeg komme over? Trenger en oppskrift 🥹. 

Anonymkode: 6ed9b...978

Jeg er mann (51) og opplevde at kjæresten min avsluttet forholdet via SMS😳. Dagen før hadde vi hatt det fantastisk med mye kos og hygge. Ingen varsellamper lyste. Dette er nå ca. 3 år siden. Har enda ikke fått en god forklaring på hvorfor.

Slike hendelser er vonde, men det blir bedre. Man må bare ta en dag om gangen. Jeg brukte mye tid sammen med familie og venner, jobb og hobby.
 

Forhåpentligvis finner både du og jeg kjærligheten med stor K en dag og så er alt det vonde «glemt».❤️

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker said:

Mye klokt du skriver. Takk. Skal gi meg selv tid, selv om det var ikke slik min sommer 2024 skulle bli! 
Jeg tror det er kanskje det at jeg ikke føler jeg har fått en avslutning når han har bare sendt en melding (etter mye fin tid og komplimenter osv.) om at han er glad i meg, men må treffe den andre. Men jeg må kanskje begynne å se det som en avslutning likevel.

Anonymkode: 6ed9b...978

For det første: ja, dessverre er fet jo helt klart at du må se dette som en fullstendig avslutning. Du burde ikke forvente eller håpe på flere samtaler rundt dette.

Ellers vil jeg si at du tenker at det ikke er innafor å sende en melding på grunn de intime samtalene dere har delt osv , men min tanke der, er at du føler at du fortjener en "større" avslutning på grunn av forveningene du har hatt rundt deres potensiale. Selv om du har følt veldig mye rundt en situasjon og en relasjon, betyr jo ikke det at han nødvendigvis har hatt like dype håp, forventninger og følelser. Hvis han hadde hatt det, så hadde han jo ikke valgt en tidligere flamme over deg, og da hadde han jo heller ovså tatt store samtaler ansikt til ansikt. Det at han valgte å sende sms, blir jo som en bekreftelse på at han dessverre ikke følte det samme som deg.

Nå til dags er det langt mer vanlig å oppleve ghosting, løgn, og å bli "lead on". Du har fått en ærlig tilbakemelding og en veldig klar og tydelig avslutning. Det synes jeg denne fyren fortjener kred for, selv om du ønsket å få en bekreftelse på at han er glad i deg. Det at du føler på det behovet, gjør at jeg tenker at du legger for mye vekt på den eksterne valideringen - hvis du hadde bygget en stødig grunnmur rundt egen verdi, så hadde det vært mer naturlig å ikke ønske dette, men heller være glad for at han er borte, når han tross alt ikke følte det samme som deg. Men jeg har full forståelse for at en del av deg sårt skulle ønske at han var like glad i deg, da det kunne føltes som en trøst, men det hadde bare vært et falskt plaster om du skjønner?

Anonymkode: b1b13...7ac

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Men jeg må kanskje begynne å se det som en avslutning likevel. Anonymkode: 6ed9b...978

Nemlig. Hvis du nå plasserer deg i skoene til den gamle flammen: ville du syns det var ok om du skulle møte ham? Nei, ikkesant, det ville du ikke. Særlig ikke hvis han faktisk liker deg - og det er fullt mulig å like, til med elske flere.

(F**n, fyren ender sikkert opp med to damer og det syns jeg se skikkelig uuuurettferdig som småunger utrrykker det, men sånn er livet noen ganger.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, carlberner1 said:

Nemlig. Hvis du nå plasserer deg i skoene til den gamle flammen: ville du syns det var ok om du skulle møte ham? Nei, ikkesant, det ville du ikke. Særlig ikke hvis han faktisk liker deg - og det er fullt mulig å like, til med elske flere.

(F**n, fyren ender sikkert opp med to damer og det syns jeg se skikkelig uuuurettferdig som småunger utrrykker det, men sånn er livet noen ganger.)

Du har rett, det hadde ikke vært redelig ovenfor henne om han møtte med med andre hensikter enn vennlig. 

Jeg er nok irritert over at en kvinne som før ikke ville ha han da han ville ha et forhold dukket opp nå akkurat når han begynner å gå inn noe nytt. Er også skeptisk til hennes hensikter, som jeg vet jo ingenting om, men har tidligere sett nok kvinner og menn som liker å holde makt over andre. Skrur opp spillet når de har begynt å miste taket. Håper hun ikke er slik, i hvert fall.
Ts

Anonymkode: 6ed9b...978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Du har rett, det hadde ikke vært redelig ovenfor henne om han møtte med med andre hensikter enn vennlig. 

[..] har tidligere sett nok kvinner og menn som liker å holde makt over andre. Skrur opp spillet når de har begynt å miste taket.
Ts Anonymkode: 6ed9b...978

.. og du skriver at han har sagt at det er mer enn det rent vennlige her, sååh ..

Irritasjonen din kjenner og skjønner jeg, det går på å karre til seg og det er veldig lite sexy, for å bli i sjargongen. Den irritasjonen din må du faktisk rette mot HAN som blir med hun andre igjen, hvis hun vil ha ham da, denne gangen, kanskje, en stund vaffal. Det ble litt lettere å komme over ham nå, ikke sant? :)

I en annen tråd her ble det spurt om KG hadde vært til hjelp på noen måte, og ja: det å forklare andre noe kan gi egen innsikt. Man noterer..

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forståelig fra hans side og han var ærlig om det. Forståelig fra din side om du ikke vil være reserve. 

Anonymkode: f8612...e95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har så vidt begynt å bli kjent, han vet ikke engang hvem du er, så hvorfor bry seg

Anonymkode: 32642...b31

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, carlberner1 said:

.. og du skriver at han har sagt at det er mer enn det rent vennlige her, sååh ..

… Det ble litt lettere å komme over ham nå, ikke sant? :)

I en annen tråd her ble det spurt om KG hadde vært til hjelp på noen måte, og ja: det å forklare andre noe kan gi egen innsikt. Man noterer..

Mente at det hadde ikke vært redelig ovenfor henne om han møtte meg med andre hensikter. Jeg hadde gjerne hatt en fin ansikt-til-ansikt samtale (foreslo det da jeg svarte på hans SMS) med ham. 

Fyren har aldri hatt ordentlige lange forhold, bare sånn av-og-på ting (usikker hvorfor, men han er ikke særlig kjekk, er skalla, ganske sjenert, men smart da). Så jeg skjønner på en måte om det er en kvinne han virkelig har hatt troa på. Men likevel vanskelig å skjønne at han gidder igjen sånne usikre ting.

Og ja, blir lettere når man får lufte litt :).

Jeg er nok irritert også fordi jeg sa nei til flere andre dates da vi tidlig avtalte å være eksklusive 😅

Anonymkode: 6ed9b...978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Dere har så vidt begynt å bli kjent, han vet ikke engang hvem du er, så hvorfor bry seg

Anonymkode: 32642...b31

Jeg er uenig, når vi har brukt flere helger sammen, sovet sammen hos hverandre, vært på diverse aktiviteter, i kontakt omtrent daglig i 2 måneder og vet mye om hverandres liv så er vi mer enn såvidt kjent. Eller, jeg deler ikke sånt som jeg har gjort og han har gjort med tilfeldige som dukker opp…

Men ja, det var nok annerledes for ham. Og kanskje kan forklares med at han har vært stort sett singel hele livet.

Ts.

Anonymkode: 6ed9b...978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er nok irritert også fordi jeg sa nei til flere andre dates da vi tidlig avtalte å være eksklusive 😅Anonymkode: 6ed9b...978

Neste gang samler du hele horden og finner ut hvem som er best 🤠

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, carlberner1 said:

Neste gang samler du hele horden og finner ut hvem som er best 🤠

Haha. Men det er nettopp det jeg ikke gjør - jeg holder ikke på med mange. Og avklarte det tidlig med ham fyren jeg datet, første gang han overnattet hos meg etter 2 ukers dating, fordi jeg observerte at han var litt var og sjenert - ville trygge ham. Men-men, jeg burde nok ha valgt litt annerledes ja. Og hadde gjort det hadde han vært ærlig om at han fortsatt hadde følelser for en annen. Fordi jeg spurte om han er helt singel og ferdig med tidligere forhold.

Anonymkode: 6ed9b...978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...