AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #1 Skrevet 19. juni 2024 Hei, jeg har ikke leid en bolig på åresvis, men skal nå ut på leiemarkedet etter samlivsbrudd. Har nå sett en enebolig som ser ut til å være perfekt for meg da jeg har både hund og katter. Har spurt om å få komme på visning. Men jeg ser i annonsen at det står at langtidsleie er ønsket. Litt usikker på hva de mener her, om det kan være snakk om 3 år. Synes det kan være vanskelig for meg nå å inngå kontrakt på mer enn 1 år. Men fullt mulig at jeg vil bo der mange år likevel. Hvordan er det om en ønsker å si opp før evt 3 år er gått? Kan en det? Anonymkode: f4783...4d4
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #2 Skrevet 19. juni 2024 De fleste har 3 år, med minstetid på 9-12 mnd. Etter det kan man si opp med 3 mnd oppsigelse. Men, etter loven, kan man være bundet til kontrakten utløper (f. eks. 3 år). Det kommer an på kontrakten. Men nesten ingen har en kontrakt hvor leietaker ikke kan komme ut av før alle 3 årene er gått. Og hvis det er en slik tidsbestemt kontrakt uten mulighet for oppsigelse, kan leietaker fortsatt fremleie leiligheten - og utleier kan ikke nekte om hun ikke har gyldig grunn. Anonymkode: c1898...23e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå