AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #1 Skrevet 19. juni 2024 Skjønner at det ikke er vanlig. Men noen må det kanskje være som ikke føler kjærlighet eller glede for barna, og kun gjør den jobben de må på grunn av en følelse av plikt og høy grad av plikttroskap. Man har en gang fått barn, og «må» jo på mange måter bare ta vare på de til de kan ta vare på seg selv. Anonymkode: dba32...e66
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #2 Skrevet 19. juni 2024 Jeg elsker selvsagt barna mine, men er masse rundt de jeg gjør fordi jeg "må' og det følger foreldreskapet. Som feks å kjøre på treninger, x antall avslutninger, kamper i øspøs regn eller snø. Jeg hater vinteren, men er jo allikevel ute i mange timer for å lære de å stå på ski, skøyter, Aker med de.. Det hører med Anonymkode: b3f03...866 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #3 Skrevet 19. juni 2024 Mener TS «blir med» på lek f.eks? Eller mener TS egentlig «blir hos» barna pga plikt? For min del blir jeg hos barna pga stort eget ønske da jeg elsker dem. Men det er ikke alltid jeg blir med på lek. 😅 Anonymkode: a48aa...211
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #4 Skrevet 19. juni 2024 Lurer du egentlig på om noen angrer eller fikk barn fordi de trodde de måtte? Anonymkode: 19e5a...035 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #5 Skrevet 19. juni 2024 Blir med hvor?? Anonymkode: 8963f...58a 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #6 Skrevet 19. juni 2024 Elsker barna mine, men å delta på kamper i øsende regn er nok mer plikt enn glede. Det samme kan vel sies om å følge i bursdagsselskap. Anonymkode: bdd87...a49
Granskudd Skrevet 19. juni 2024 #7 Skrevet 19. juni 2024 (endret) Det har vært mer og mer fokus på dette temaet i media i det siste, her er link til artikkel i den veldig annerkjente kilden "forskning.no" https://www.forskning.no/barn-og-ungdom/sa-mange-angrer-pa-at-de-fikk-barn/1894242 - denne antyder at av 2500 polske foreldre, så er det 1 av 8 som angrer på at de fikk barn. De aller fleste som sier de angrer på at de fikk barn, sier samtidig at de gjør alt de kan og må for at barnet skal ha det bra, men at det alikevell er et faktum at om de visste det de vet etter at de fikk barn hadde de aldri fått dem i utgangspunktet - https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/LlwRpJ/ingeborg-senneset-de-som-angrer-paa-aa-ha-faatt-barn Endret 19. juni 2024 av Granskudd 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #8 Skrevet 19. juni 2024 Vasker klær, lager middag, tørker og vasker huset etter aktiviteter. Lista er lang over «må’er», den er jo det. Husker jeg var overveldet av tiden man bruker på å tilrettelegge ol. for barn. Det går jo så enormt mye tid til dette, i forhold til å bare kose seg SAMMEN med barna. (Nei, ikke alle barn er like opptatt av å være med på husarbeid, matlaging osv.) Anonymkode: 476e3...a47
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #9 Skrevet 19. juni 2024 Ganske mye av det en gjør i det daglige med sine barn er av plikt. Betyr jo ikke at man er mindre glad i barna av den grunn. Velger man å få barn - så velger man også alt som hører med - selv om man ikke har den fjerneste anelse på hva det innebærer før man står i det for alle barn er ulike, har ulike behov etc. Anonymkode: 6eb48...63b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå