Gå til innhold

Er dette karies?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

IMG_5868.thumb.jpeg.e7b03699c12b324219bed0d46716f8a6.jpeg

Må jeg betale fra 1000 kr pr tann for å fikse dette, eller kan man få pakkepris? Hvor er best studentpriser? Takknemmelig for svar 🌸

Anonymkode: a44c7...f07

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Opp

AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke ut som hull. Tror der er normalt. 

Anonymkode: 14b18...07d

AnonymBruker
Skrevet

Slike misfarginger behøver ikke å være hull. Du sier du er student, hvor gammel er du? 

Fra 1. juli får også de som fyller 25 og 26 rett til 75% moderasjon i den offentlige tannhelsetjenesten (21-24-åringene har allerede denne rettigheten) . Merk at dette kun gjelder når du går til en fylkeskommunal (offentlig) tannklinikk, ikke privat.

Anonymkode: b6fd1...fb1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Slike misfarginger behøver ikke å være hull. Du sier du er student, hvor gammel er du? 

Fra 1. juli får også de som fyller 25 og 26 rett til 75% moderasjon i den offentlige tannhelsetjenesten (21-24-åringene har allerede denne rettigheten) . Merk at dette kun gjelder når du går til en fylkeskommunal (offentlig) tannklinikk, ikke privat.

Fyller 25 og 26 i inneværende kalenderår, altså 2024.

AnonymBruker
Skrevet

Ser ut som misfargede fissurer (som sånne striper og groper i tennene heter) men det kan skjule seg hull under, særlig den helt bakerst øverst på bildet. Er derfor tannlege/tannpleier bruker sonde (den pirkepinnen) for å kjenne om overflaten er hard (ikke karies) eller myk (karies.)

Anonymkode: ec426...f38

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

IMG_5868.thumb.jpeg.e7b03699c12b324219bed0d46716f8a6.jpeg

Må jeg betale fra 1000 kr pr tann for å fikse dette, eller kan man få pakkepris? Hvor er best studentpriser? Takknemmelig for svar 🌸

Nei, det er syreskader/misfarging; ikke hull, og ingen ting å gjøre med.

Endret av Grüner
AnonymBruker
Skrevet

Det er misfarging, helt normalt.

Anonymkode: 5c7bd...f73

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.6.2024 den 23.52):

Det er misfarging, helt normalt.

Anonymkode: 5c7bd...f73

Hvordan fjernes det? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvordan fjernes det? 

Tannrens hos tannlege.

Anonymkode: fb34b...f24

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil på det sterkeste anbefale en tannlegesjekk. Det at du er så usikker/bekymret over denne misfargingen tyder på at det er litt lenge siden sist, og du kan jo ha karies i utvikling som du ikke ser selv. 

Anonymkode: e8ada...98d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.6.2024 den 19.02):

Jeg faller alltid utenfor den ordningen hver gang de stiger den, jeg er født i 1997 så er dessverre 27 år. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...