Gå til innhold

Rolle forskjell


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

HJELP MEG 

Vær så snill!
Jeg har ett ønske om å innfri ønske til vår sønn 14 år. Han ønsker å reise til Liverpool og se en kamp. Det billigste jeg finner er til 5000kr pr pers. Jeg foreslår til min mann å reise alle fire.

Jeg sier ja, men da må vi betale halvparten hver.
Han (min mann) sier at han ikke har råd.

Da forslår jeg at jeg og minn sønn kan reise bare oss to, også slapp helvete løs.

Jeg føler jeg ikke kan gjøre som jeg ønsket, men skal passe inn i en kjønnsrolle , for det er tydeligvis ingen mor som tar med sin sønn på tur…… , samt jeg ikke har myndighet i ett forhold som jeg har vært en del av de siste 17 år. Hvis min mann sier nei, vel da er det nei. Jeg tør jo ikke noe annet.

Alt jeg egentlig vil er å gi vår sønn en opplevelse som han aldri kommer til å glemme, og om det er oss 4 eller bare meg og han, kommer vi til å kose oss masse.

Men min mann sa; hvis du drar med han alene, så kunne vi like godt vært skilt……

Jeg mener; er det ok å si? 

Jeg ønsker alene tur med vår sønn, han elsker fotball. Jeg vet det er en guttesport, men vår sønn spillet fotball og det har vært en del av mitt liv de siste 8 årene. 

Når vår datter blir 14 så vil jeg ta henne med på tur også. Bare meg og henne (og dette er godtatt hjemme for mange år siden) om vi drar på shopping, håndball eller noe annet så er det ikke noe problem.

Men hjelp meg å forstå kjære dere DAMER!
Hvorfor er det feil av meg å ta med vår sønn på Liverpool kamp, når mannen ikke har midler til å bli med? Jeg har spart penger i 3
År til en bestevenn tur, men jeg har ingen venner å 
Reise sammen med.

Jeg mener de pengene ikke skal inn i felles kassen, da jeg har spart og spart alene. 

Hva mener dere?

Anonymkode: a203f...faa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ingenting feil med dine ønsker og forslag. Mannen din er på bærtur.

Anonymkode: 08511...93a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du og din sønn ville fått det mye bedre, dersom du gikk fra mannen din, som åpenbart sitter fast i 1950-tallet. 

Anonymkode: 01a4f...823

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, da er det ikke meg som er på bærtur? Setter veldig pris på deres meninger!!!!!!!!!

Anonymkode: a203f...faa

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tar du ham ikke på ordet og liksågodt skiller deg?  Det kjønnsrollemønsteret der med at Mannen bestemmer, til og med over konas egne penger, og konas tid, og overkjører konas ønsker (selv når ønsket er til gode for barna og ikke går ut over mannen), det mønsteret er skadelig for både deg, sønn og datter å leve med. 

Du bestemmer at dere drar på denne turen, og at mannen og du tar dere en tur på familievernkontoret og snakker ut om dette. Slik kan dere ikke ha det. 

Anonymkode: 1d693...d69

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...