Gå til innhold

Hva er å være god i senga?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter 20 års forhold så er jeg plutselig alene; og etter hvert vil det jo bli aktuelt å møte andre… Så slo det meg her etter å ha lest på KG. Unge menn ønsker eldre damer fordi er så erfarne, er gode i senga osv.

Eller voksne damer er å foretrekke da de er så trygge på seg selv og gode i senga… 

Vel, jeg ANER vel ikke om jeg er god i senga, men jeg ønsker å være det.

Så hvordan i all verden vet man det? Eller hva gjør en kvinne god i senga?

Nei, ikke runketråd, jeg oppriktig lurer, for jeg ønsker å være god i senga…Kanskje er jeg det. Jeg vet ikke🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 5d4b2...a89

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kommer milevis og lengre enn langt med entusiasme. 

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trek skrev (2 minutter siden):

Du kommer milevis og lengre enn langt med entusiasme. 

Hvordan da tenker du?

Anonymkode: 5d4b2...a89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved å vise glede og interesse. Slippe deg løs og ha det fint i øyeblikket. Vise at du nyter det. 

Det handler ikke så mye om teknikker og triks. For alle er forskjellige og legger forskjellige ting i hva det vil si og være god i senga. 

Jevnt over så er fellesnevneren for de som blir beskrevet som ikke gode i sengen at de bare ligger der og tydelig ønsker å bli ferdige.. så da er det logisk at man må være motsatt for å være god i senga. 

Tilstede og entusiastisk deltagende. 

  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvordan da tenker du?

Anonymkode: 5d4b2...a89

Vis at du er kåt. Ta initiativ. Kommuniser!

Ha det gøy! Fortell en evt ny partner hva som funker for deg, og vær åpen. Tenningsmønster og «repertoar» kan nok være ganske satt etter et langt monogamt samliv. 
Om du våger å prøve, og tør å by på deg selv, så blir alt så mye bedre. Lag lyd om det er digg. Ta initiativ og vis at du nyter. På samme måte, utforsk hva partner liker/ønsker. Dette er en ypperlig anledning til å bryte satte mønster. Du trenger ikke være totalt crazy, men prøv deg frem og vis at du liker det (om du gjør det).

 

 

Anonymkode: 4244a...b87

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trek skrev (3 timer siden):

Ved å vise glede og interesse. Slippe deg løs og ha det fint i øyeblikket. Vise at du nyter det. 

Det handler ikke så mye om teknikker og triks. For alle er forskjellige og legger forskjellige ting i hva det vil si og være god i senga. 

Jevnt over så er fellesnevneren for de som blir beskrevet som ikke gode i sengen at de bare ligger der og tydelig ønsker å bli ferdige.. så da er det logisk at man må være motsatt for å være god i senga. 

Tilstede og entusiastisk deltagende. 

Takk for utfyllende og et ordentlig svar. 

Anonymkode: 5d4b2...a89

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vis at du er kåt. Ta initiativ. Kommuniser!

Ha det gøy! Fortell en evt ny partner hva som funker for deg, og vær åpen. Tenningsmønster og «repertoar» kan nok være ganske satt etter et langt monogamt samliv. 
Om du våger å prøve, og tør å by på deg selv, så blir alt så mye bedre. Lag lyd om det er digg. Ta initiativ og vis at du nyter. På samme måte, utforsk hva partner liker/ønsker. Dette er en ypperlig anledning til å bryte satte mønster. Du trenger ikke være totalt crazy, men prøv deg frem og vis at du liker det (om du gjør det).

 

 

Anonymkode: 4244a...b87

Takk for svaret! Det er virkelig godt å lese og kanskje tørr man å prøve seg med ny sengepartner etterhvert. 

Anonymkode: 5d4b2...a89

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bedre enn de fleste i senga, ikke mange som kan sove så lenge som meg! :D

  • Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt ærlig så vet ikke jeg selv hva som gjør man god i senga, men vil tro du kommer langt med å bare være deg selv.

Tørre å vise hvem du er rett og slett. Ikke være redd for å gi uttrykk for hva du liker evt ikke liker. 

Tror du kommer langt med entusiasme, og vis ham at du begjærer han! At han får fram noe i deg, som viser ham at det er bare han du vil ha ❤️

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi kan tenke mindre på å «være god i senga» (= prestere) og mer på å nyte, utforske, være nysgjerrig, slå oss løs og glede hverandre.

Som en bonus når vi nyter, utforsker, er nysgjerrige, slår oss løs og gleder hverandre, ja, så «er vi gode i senga». 

Tror jeg.

  • Liker 4
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fokuser på å «være god i sengen», men heller ha det gøy, nyte og sørge for at den andre part også koser seg. Det kommer man langt med. Mange liker «kjedelig» sex, men har likevel et godt sexliv.

Anonymkode: 67218...8d8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fioljenta skrev (51 minutter siden):

Jeg tror vi kan tenke mindre på å «være god i senga» (= prestere) og mer på å nyte, utforske, være nysgjerrig, slå oss løs og glede hverandre.

Som en bonus når vi nyter, utforsker, er nysgjerrige, slår oss løs og gleder hverandre, ja, så «er vi gode i senga». 

Tror jeg.

Mange gode svar her. Dette med at sex ikke skal være en prestasjon er kanskje det viktigste. For meg hjelper det ikke hvor mange ting du teknisk sett ufører hvis jeg får følelsen av at det er påtatt.

Du blir god i senga når du er ekte og ærlig

  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Trek said:

Du kommer milevis og lengre enn langt med entusiasme. 

Hjelper lite med entusiasme om man ikke er fysisk attraktiv

Anonymkode: 6328e...bb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hjelper lite med entusiasme om man ikke er fysisk attraktiv

Anonymkode: 6328e...bb4

De som blir med TS i senga synes jo i utgangspunktet hun er attraktiv nok. Fysiske attributter har ingen ting med hvor god man er til sengs…

Tåpelig kommentar som ikke har rot i den virkelige verdenen. Hvis du mot formodning ligger med mennesker du ikke finner attraktive så anbefaler jeg deg å slutte med det umiddelbart. Det er faktisk kun ett deg problem.

  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått høre av alle jeg har vært med at jeg er så veldig god i senga.

Tror det handler om at jeg har høy lyst, ikke er redd for å vise at jeg har lyst og tar masse initiativ, lager lyder, får multiorgasmer og generelt er ganske (små)flørtete. Ektefølt og genuint engasjement er det viktigste!

Anonymkode: 5c90d...b21

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"God i senga" kommer helt an på hvem du skal være

13 hours ago, AnonymBruker said:

Vel, jeg ANER vel ikke om jeg er god i senga, men jeg ønsker å være det. Anonymkode: 5d4b2...a89

Jeg tror du kommer lengre og fortere fram ved å starte med hva og hvem, hvilken type eller typer du ønsker deg i eller utenfor senga. "God i senga" kommer an på hvem du skal/vil være det med. Og så må du være "deg", åpen og ærlig og den eller de andre tilsvarende tilbake.

Kunsten er å finne en som er maken en selv. Lettere sagt enn gjort, selv nærma jeg meg 50 før jeg fant ut hvordan jeg (egentlig?) var i senga. Og utenfor. (Akkurat det med utenfor senga visste jeg, men det var overraskelser i vente.)

I ettertid vet jeg hvem jeg har hatt de beste knullene med. Ikke den beste sex-en og ikke den beste kjærligheten, for å ta tre eksempel eller kategorier(?). Og jeg, den samme, har vært ganske så ulik med ulike partnere, så "best" eller "bra" blir litt rare begrep her. Finn ut hva du vil og finn noen som vil det samme. Jeg er usikker på hvilken av de to er er vanskeligst og ønsker lykke til!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uff, beklager langt og kanskje unødig svar igjen over..

Å være god i senga er å vite hva man har lyst til og vise det for rette vedkommende som vil omtrent det samme. Om det bare var så enkelt.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke hva det innebærer, men dette er ting samboeren min setter pris på:

At jeg er aktiv, altså møter hoftene hans, klemmer rundt penisen hans. 
At jeg stryker han på ryggen, klemmer han på armene, legger hånda på rumpa hans og styrer tempoet. 
At jeg tar på meg selv. 
At jeg snakker dirty med han, sier hva jeg liker, hvorfor osv. 

 

Anonymkode: ccdf3...735

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være god i sengen handler for meg ikke om teknikker og triks, for det er individuelt, men om å 
1. Fortelle hva du liker og ikke liker. Åpen, ærlig og direkte. og tørre å ta i mot
2. lytte til og ta hensyn til hva som er godt for partner. Bry seg om partners nytelse
3. slappe av ov være komfortabel i egen kropp, tørre å nyte og være med på det som skjer. Vise at man liker det 
4. ta seg god tid og tåle at det ikke blir perfekt hver gang.
5.Le og leke 

Anonymkode: ab073...ccb

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt subjektivt. Alle har forskjellige preferanser. Så god i senga er bare tull. Kommunikasjon i senga er mye viktigere.

Anonymkode: 2ba56...637

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...