Gå til innhold

Bukspyttkjertel betenelse- erfaringer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har hatt bettenelse i bukspyttkjertelen som har blusset opp igjen? Gjerne fortell om hvor lang tid mellom og hva som ble gjort. Vært innlagt forrige uke for det og redd for at det skal blusser opp igjen.

Anonymkode: e88bf...f00

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

😊.

Anonymkode: e88bf...f00

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk det (pankreatitt) etter en gastroskopi. Ble lagt inn i to uker. Så skjedde det ingenting på et halvt år, da skulle jeg operere i bukspyttkjertelen, og da fikk jeg det igjen, men mildere. Var litt ut og inn av sykehus, men to uker sammenhengende da også.

Aldri hatt problemer siden, det 2.5 år siden nå.

Anonymkode: 75624...764

Skrevet

Jeg fikk akutt pankreatitt som konsekvens av gallesteinsanfall. Var da innlagt på sykehus ei uke, og erklært frisk etter det. 

2-3 uker senere fjernet jeg galleblæra, og 3 dager etter våknet jeg med så vondt at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg. 

Ny runde, mest sannsynlig noe rester etter fjerningen av galleblæra som forårsaket det. Men da ble det en helg på sykehus, og beskjed om å ta det litt rolig et par dager etterpå. Det er 5 år siden nå, og ikke hatt det siden :) Men ble oppfordret til å drikke minst mulig alkohol etter runde nummer to da. 

AnonymBruker
Skrevet

Var innlangt 1 uke etter akutt anfall. Ble erklært frisk. Har kjent symptomer i ettertid 2 ganger. Da har jeg vært veldig obs på hva jeg har spist osv. Men lever "med frykten" side det kan komme igjen.

Anonymkode: ebdad...b03

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...