Gå til innhold

Dps hjelp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette blir et langt innlegg så beklager på forhånd.

Jeg har vært inn og ut av dps de siste 12 årene. Gått en good del av disse årene uten å være i behandling også altså men vært ut og inn.  Kun samtaler på poliklinikk. Første gang jeg kom dit fikk jeg være der en stund men så er det begrensninger på hvor lenge det er lov å gå der så da slipper de meg da. Det har også hent at behandler har flyttet og bytta jobb , jeg har flyttet osv også blir det ny utredning. Hver gang jeg har gått ferdig et halvt år så må jeg gå lit uten dps til jeg blir dårligere og lege søker meg inn dit igjen og hver gang blir det ny utredning.  Fordi dps da har utreda mange ganger har de fått flere diagnoser  Har derfor fått dignsosene: adhd, Blandet personlighetsforstyrrelse og kronisk depresjon på papiret.  Sliter og med stress og angst også. Jeg mistenker at enkelte av disse diagnosene overlapper når der gjelder symptomer og derfor har de fått ulike diagnoser og at jeg muligens er feildiagnosert/overdiasnosert..

 

Nå er jeg tilbake på dps igjen. Behandler innrømmer at hun trodde ikke hun vil klare å behandle alle mine problemer med den begrensa tiden vi har ( det er retningslinjer for hvor ofte jeg kan ha time , Max annen hver uke ikke oftere og behandlingen skal ikke gå over mer enn 6-12 måneder) . Dette er grunnen til at jeg gang på gang kommer tilbake til dps. Jeg har bedt behandler henvise til psykiater med privat praksis. Jeg har funnet ut at det finnes en poliklinikke for PF jeg ønsket henvisning til . Men alt dette måtte jeg finne ut av på egnehånd. Ikke noe av dette var behandlerens initiativ …. 

 

Nå har behandler bedt meg om å ha klart en plan for hva jeg vil med behandlingen. Noen mål. Synes det er frustrerende. Jeg har jo fortalt masse om hva jeg sliter med. Det var så mye at hun sier det ikek er mulig å behandle alt. Og jeg skjønner at jeg kanskje må velge ut noe da men jeg synes det er frustrerende. Da jeg nevnte at jeg ville jobbe med å bli frisk fra personlighetsforstyrrelse mente behandler at dette ikke var mulig, 

 

Hva ville dere gjort her?

Anonymkode: a3fe4...c4b

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...