AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #1 Del Skrevet 18. juni 2024 Jeg må ta med medisiner på fly, i tilfelle kofferten ikke skulle komme helt fram (har opplevd det før..). Jeg ser at man må ha med originalpakning fra apotek på medisinene, eller resept fra legen. Holder det å logge seg inn på helsenorge og vise resepter hvis de ber om det? Man har jo ikke resepter i papirform lenger? Anonymkode: 8c45d...fd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #2 Del Skrevet 18. juni 2024 Du kan be om resept utskrift fra legekontoret ditt. Det gjør jeg hvert år. Anonymkode: c65f6...4db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 18. juni 2024 #3 Del Skrevet 18. juni 2024 Ska ligge i original pakning med ditt navn. Og apoteket og fastlege kan skrive ut lapp med hvilke medisiner en har, medisin liste 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emilie123 Skrevet 18. juni 2024 #4 Del Skrevet 18. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg må ta med medisiner på fly, i tilfelle kofferten ikke skulle komme helt fram (har opplevd det før..). Jeg ser at man må ha med originalpakning fra apotek på medisinene, eller resept fra legen. Holder det å logge seg inn på helsenorge og vise resepter hvis de ber om det? Man har jo ikke resepter i papirform lenger? Anonymkode: 8c45d...fd7 Har du b-preparater så får du et skjema på apoteket som de fyller ut. Dette hvis du skal innen EU. Husk å gå på det apoteket som har gitt ut de medisinene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #5 Del Skrevet 18. juni 2024 Kommer an på hvilke medisiner. Noen krever schengenattest. Spørs om det er a,b eller c-preparat, og hvilket land du skal til. Anonymkode: ab22e...18c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #6 Del Skrevet 18. juni 2024 Det er mange år siden jeg tok med meg resepter/originalemballasje etc. og jeg reiser med medisiner som paralginforte, Vival og sentralstimulerende. Selvsagt kan man sikkert møte på en som går helt i lås, men jeg tenker at om jeg etter så mange år plutselig skal møte på en sånn så får jeg bare finne frem resept på helsenorge Anonymkode: 1dc7b...f3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #7 Del Skrevet 18. juni 2024 Hva gjør man om man får doseposer fra apoteket? Anonymkode: 2c97a...6c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #8 Del Skrevet 18. juni 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det er mange år siden jeg tok med meg resepter/originalemballasje etc. og jeg reiser med medisiner som paralginforte, Vival og sentralstimulerende. Selvsagt kan man sikkert møte på en som går helt i lås, men jeg tenker at om jeg etter så mange år plutselig skal møte på en sånn så får jeg bare finne frem resept på helsenorge Anonymkode: 1dc7b...f3f Paralgin forte uten resept? Tviler virkelig på! Anonymkode: 26b1a...baf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #9 Del Skrevet 18. juni 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det er mange år siden jeg tok med meg resepter/originalemballasje etc. og jeg reiser med medisiner som paralginforte, Vival og sentralstimulerende. Selvsagt kan man sikkert møte på en som går helt i lås, men jeg tenker at om jeg etter så mange år plutselig skal møte på en sånn så får jeg bare finne frem resept på helsenorge Anonymkode: 1dc7b...f3f Lykke til når du blir stoppet med A-preparater (sentralstimulerende) i tollen i strenge land som ikke akkurat har norsk jovialt politi. Du risikerer ikke bare å bli tatt fra medisinene dine, men også å bli anmeldt for narkotikasmugling, for det er det det i praksis er uten riktige papirer. Det er ikke alltid det blir ordnet opp, da du har ansvar for korrekte papirer selv, men i beste fall så får du det ordnet etter at du har tilbringt første halvdel av ferien din på ei celle. Anonymkode: ab22e...18c 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JackRT Skrevet 18. juni 2024 #10 Del Skrevet 18. juni 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hva gjør man om man får doseposer fra apoteket? Anonymkode: 2c97a...6c4 Der står det jo både navn,fødselsdato og hvilke medisiner de inneholder, så det burde definitivt ikke være et problem 😊👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #11 Del Skrevet 18. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du kan be om resept utskrift fra legekontoret ditt. Det gjør jeg hvert år. Anonymkode: c65f6...4db jegerrinne skrev (1 time siden): Ska ligge i original pakning med ditt navn. Og apoteket og fastlege kan skrive ut lapp med hvilke medisiner en har, medisin liste emilie123 skrev (1 time siden): Har du b-preparater så får du et skjema på apoteket som de fyller ut. Dette hvis du skal innen EU. Husk å gå på det apoteket som har gitt ut de medisinene Jeg er litt sent ute for dette, reiser imorra🙈 Men det er bare snakk om blodtrykksmedisin, nexium, vanlig paracet, og prednisolon. Men det holder å ha med original forpakning med navn? Evt logge inn på resepter på helsenorge? Hadde egentlig pakket medisiner med uten forpakning fordi det tar mindre plass.. Anonymkode: 8c45d...fd7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #12 Del Skrevet 18. juni 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Hva gjør man om man får doseposer fra apoteket? Anonymkode: 2c97a...6c4 Medisin liste om du vil ha ekstra forsikring Anonymkode: c65f6...4db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #13 Del Skrevet 18. juni 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Lykke til når du blir stoppet med A-preparater (sentralstimulerende) i tollen i strenge land som ikke akkurat har norsk jovialt politi. Du risikerer ikke bare å bli tatt fra medisinene dine, men også å bli anmeldt for narkotikasmugling, for det er det det i praksis er uten riktige papirer. Det er ikke alltid det blir ordnet opp, da du har ansvar for korrekte papirer selv, men i beste fall så får du det ordnet etter at du har tilbringt første halvdel av ferien din på ei celle. Anonymkode: ab22e...18c Sant, men hvorfor selges slike ting uten resept i UK, for eksempel? Som paralgin forte? Anonymkode: 26b1a...baf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #14 Del Skrevet 18. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sant, men hvorfor selges slike ting uten resept i UK, for eksempel? Som paralgin forte? Anonymkode: 26b1a...baf Usikker, ulike land har ulike regler. Paralgin Forte er B-preparat, da. Sentralstimulerende er A, og klassifiseres som narkotika. Det er adskillelig verre å bli stoffet i tollen med uten riktige papirer. Anonymkode: ab22e...18c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #15 Del Skrevet 18. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Paralgin forte uten resept? Tviler virkelig på! Anonymkode: 26b1a...baf Fortell meg gjerne hva jeg tjener på å juge om det. Jeg har alltid et pillebrett liggende løst i sekken og jeg har aldri blitt stoppet. Og igjen skulle jeg blu stoppet meg så har jeg resept liggende på helsenorge. Og det at du tviler på det ødelegger ikke akkurat nattesøvnen min😉 Anonymkode: 1dc7b...f3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #16 Del Skrevet 18. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Lykke til når du blir stoppet med A-preparater (sentralstimulerende) i tollen i strenge land som ikke akkurat har norsk jovialt politi. Du risikerer ikke bare å bli tatt fra medisinene dine, men også å bli anmeldt for narkotikasmugling, for det er det det i praksis er uten riktige papirer. Det er ikke alltid det blir ordnet opp, da du har ansvar for korrekte papirer selv, men i beste fall så får du det ordnet etter at du har tilbringt første halvdel av ferien din på ei celle. Anonymkode: ab22e...18c For det første så reiser ikke jeg til slike land, for det andre så kan jeg selvsagt dokumentere at de medisinene er mine om det skulle være nødvendig. Anonymkode: 1dc7b...f3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #17 Del Skrevet 18. juni 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): For det første så reiser ikke jeg til slike land, for det andre så kan jeg selvsagt dokumentere at de medisinene er mine om det skulle være nødvendig. Anonymkode: 1dc7b...f3f Så hvorfor tror du det er så strengt lovverk rundt egen attest hva gjelder A-preparater da? Dersom man bare kan logge inn på helsenorge.no? Anonymkode: ab22e...18c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #18 Del Skrevet 18. juni 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Så hvorfor tror du det er så strengt lovverk rundt egen attest hva gjelder A-preparater da? Dersom man bare kan logge inn på helsenorge.no? Anonymkode: ab22e...18c Herregud og hissig folk skal bli for en enkelt kommentar🙄 Anonymkode: 1dc7b...f3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #19 Del Skrevet 19. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er litt sent ute for dette, reiser imorra🙈 Men det er bare snakk om blodtrykksmedisin, nexium, vanlig paracet, og prednisolon. Men det holder å ha med original forpakning med navn? Evt logge inn på resepter på helsenorge? Hadde egentlig pakket medisiner med uten forpakning fordi det tar mindre plass.. Anonymkode: 8c45d...fd7 Ha medisinen i håndbagasjen. Du bør ha alt i originalemballasje. Du trenger ikke Schengen attest når du ikke har a eller b preparater. Ta alltid med medisiner for noen dager ekstra, dvs du kan ta ut flere brett av pakningene og klemme esken flat på skrå. Du kan også klippe ut forsiden på esken med apoteketiketten og teipe den eller fange alt med strikk rundt pillebretta. Hilsen apotekansatt Anonymkode: 11b0a...381 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #20 Del Skrevet 19. juni 2024 Jeg har reist mye, og har en del medisiner, har de alltid i original forpakning. Og det går alltid bra, jeg har og blitt stoppet en del ganger, hvor de har sjekket medisinene. Anonymkode: 80df2...fae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå