AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #21 Del Skrevet 19. juni 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvor kommer disse rare bryllupsreglene fra? Har aldri vært borti dette annet enn her på KG. Skulle jeg som brud ha bestemt hva gjestene skulle ha på seg? Kunne ikke brydd meg mindre. Se på kongelige bryllup foreksempel. Pippa Middleton var forlover for en fremtidig dronning, og hadde lang hvit kjole. Dronning Sonja har flere ganger brukt rødt. Victoria Beckham svart... Nei, det blir for dumt. Anonymkode: eed22...7ec Disse rare bryllupsreglere kalles kleskode. Det er egne kleskoder for bryllup. Akkurat som det er for gallamiddag eller et cocktail party. Du avslører bare deg selv som lite verdensvant. Søk på internett etter kleskode eller dress code for å lære. Anonymkode: 704ab...c99 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #22 Del Skrevet 19. juni 2024 I utgangspunktet tenker jeg at man skal være rimelig blind for å ikke gjenkjenne bruden, og heller ikke vite hvem brudgommen er (som forøvrig nesten alltid et kledd likt som de fleste andre menn). Men kjolen virket veldig hverdagslig synes jeg Anonymkode: e5858...8be 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #23 Del Skrevet 19. juni 2024 Hvorfor høre på andre meninger når bruden har gitt uttrykk for at den ikke er helt innafor? Brudens mening er det eneste som betyr noe. Anonymkode: a2504...bea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #24 Del Skrevet 19. juni 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvor kommer disse rare bryllupsreglene fra? Har aldri vært borti dette annet enn her på KG. Skulle jeg som brud ha bestemt hva gjestene skulle ha på seg? Kunne ikke brydd meg mindre. Se på kongelige bryllup foreksempel. Pippa Middleton var forlover for en fremtidig dronning, og hadde lang hvit kjole. Dronning Sonja har flere ganger brukt rødt. Victoria Beckham svart... Nei, det blir for dumt. Anonymkode: eed22...7ec Du får lese deg litt opp på bryllupsregler da hvis du har gått glipp av flere. Anonymkode: edf25...526 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #25 Del Skrevet 19. juni 2024 Her er endel tips til dere som ikke har hørt om regler eller skikk og bruk i bryllup https://www.bryllupsmagasinet.no/skikk-og-bruk-bryllup/ Anonymkode: edf25...526 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 19. juni 2024 #26 Del Skrevet 19. juni 2024 Så lenge bruden mener den er for hvit, burde du finne deg en annen kjole. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #27 Del Skrevet 19. juni 2024 Snerosa skrev (12 timer siden): Skal i bryllup i helga, og jeg tror bruden synes kjolen min er for hvit.. det er en nokså kort linkjole med blomsterprint fra Missmaya. Du kan se den her: https://missmayanorway.com/products/johanna-mini-dress-rose-linen hva synes dere?? Må bytte den innen fredag, evt. returnere den før torsdag. Jeg bare elsker kjolen selv, og gleder meg til å bruke den senere i sommer.. Der har du svaret ditt. Det er dems bryllup. Finn en annen kjole. Anonymkode: 57443...927 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonyme-meg Skrevet 19. juni 2024 #28 Del Skrevet 19. juni 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Er det virkelig sånn at bruden skal godkjenne antrekket til gjestene? Aldri vært borti selv om jeg har vært i ganske mange bryllup. Anonymkode: 298ff...250 Bruder trenger ikke å godkjenne alle kjoler. Men hvis du har vært i mange bryllup vet du vel at man følger dress code og at enkelte farger bruker man ikke som gjest. Men det går an å spørre bruden, men da følger man det svaret man får. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #29 Del Skrevet 19. juni 2024 Kjolen er hvit. Litt blomsterprint forandrer ikke det. Viss litt respekt for bruden på hennes store dag. Det er tross alt brudeparet som skal feires, det er derfor du er invitert. Anonymkode: 1fcc6...74d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 19. juni 2024 #30 Del Skrevet 19. juni 2024 Synes den både er for hvit og for kort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anim92 Skrevet 19. juni 2024 #31 Del Skrevet 19. juni 2024 Som brud ville jeg ikke brydd meg. Men som gjest ville jeg hørt med bruden (om vedkommende var nær nok til at det føltes naturlig). Og når bruden har hintet til at den er for hvit, da ER den det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #32 Del Skrevet 19. juni 2024 For hvit og for casual. Anonymkode: 93123...848 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #33 Del Skrevet 19. juni 2024 15 hours ago, AnonymBruker said: Er det virkelig sånn at bruden skal godkjenne antrekket til gjestene? Aldri vært borti selv om jeg har vært i ganske mange bryllup. Anonymkode: 298ff...250 Ja, akkurat når det gjelder hvite kjoler så er det slik. Noen bruder synes det går fint at gjestene bruker hvitt, andre synes ikke det. Man må respektere bruden. Anonymkode: bfb7d...b07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #34 Del Skrevet 19. juni 2024 Hadde aldri gått i en så kort kjole i et bryllup! Denne passer best på stranden. Anonymkode: 375a6...349 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #35 Del Skrevet 19. juni 2024 14 hours ago, AnonymBruker said: Hvor kommer disse rare bryllupsreglene fra? Har aldri vært borti dette annet enn her på KG. Skulle jeg som brud ha bestemt hva gjestene skulle ha på seg? Kunne ikke brydd meg mindre. Se på kongelige bryllup foreksempel. Pippa Middleton var forlover for en fremtidig dronning, og hadde lang hvit kjole. Dronning Sonja har flere ganger brukt rødt. Victoria Beckham svart... Nei, det blir for dumt. Anonymkode: eed22...7ec Pippa var forlover og var garantert enig med bruden i valg av kjole. Det vil si at hvis bruden godkjenner at du går med hvit kjole, så er det greit. Men om hun ikke ønsker det, så er det faktisk skikk og bruk å ikke gå med hvit kjole i bryllup. Det er nesten uhørt, faktisk. Det med rød kjole, tror jeg er litt utdatert nå. Sort ville jeg heller ikke brukt, men mest fordi det oppleves som en litt tung farge på sommeren, og de fleste bryllup er på sommeren. Tradisjonelt sett ser du de kongelige kun i sort når det er sorg, altså i begravelse eller lignende arrangementer. At Victoria Beckham har gått i sort i bryllup en gang forandrer ikke på det faktum. Anonymkode: bfb7d...b07 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #36 Del Skrevet 19. juni 2024 Jeg ville gått med den om jeg var deg. Bruder som skal detaljstyre gjester har jeg dessverre liten sympati for. Da vi giftet oss fokuserte vi mer på å få en flott dag sammen med venner og familie- og jeg håper alle gjester kom i den klesdrakten dem føler seg best i. Anonymkode: 0f360...988 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #37 Del Skrevet 19. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg ville gått med den om jeg var deg. Bruder som skal detaljstyre gjester har jeg dessverre liten sympati for. Da vi giftet oss fokuserte vi mer på å få en flott dag sammen med venner og familie- og jeg håper alle gjester kom i den klesdrakten dem føler seg best i. Anonymkode: 0f360...988 Det er jo ikke å detaljstyre, det er allmenn skikk at kun bruden går i hvitt. Anonymkode: 93123...848 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #38 Del Skrevet 19. juni 2024 Det er lov å gå kjole som viser brystvorter i bryllup, men DENNE er ikke lov. Verden har blitt gal. Anonymkode: a48e9...f5f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 19. juni 2024 #39 Del Skrevet 19. juni 2024 Jeg synes den er for kort og for hvit, og for lite pyntet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #40 Del Skrevet 19. juni 2024 Hadde aldri forvekslet deg med bruden om su hadde den kjolen. Fin kjole Anonymkode: 5da50...eeb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå