Gå til innhold

Er det lov med hvit kjole med blomsterprint i bryllup? Se bilde.

Snerosa

Anbefalte innlegg

Skal i bryllup i helga, og jeg tror bruden synes kjolen min er for hvit..  det er en nokså kort linkjole med blomsterprint fra Missmaya. Du kan se den her: https://missmayanorway.com/products/johanna-mini-dress-rose-linen

hva synes dere?? Må bytte den innen fredag, evt. returnere den før torsdag. 

Jeg bare elsker kjolen selv, og gleder meg til å bruke den senere i sommer.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis bruden hinter om at den er for hvit, da har du fasit, da. 

Anonymkode: 5f5d5...371

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både for kort og for hvit synes jeg, kommer litt an på dress code da

• Liker 18
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både for kort og for hvit etter min smak til bryllup :) Men supersøt kjole til ca alt annet!

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om bruda syns den er for kvit so droppa du den. Syns egentlig ikkje den passa seg heilt til bryllup sjølv heller. 

Anonymkode: 2ccbe...76d

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hør på de andre her, den er blomstermønstret ergo er den ikke for hvit. Hadde den vært helhvit med bare noen få blomsterdetaljer, hadde jeg vært enig, men mønsteret er jo blomstrete. Ikke kan den forveksles med en brudekjole heller, i det hele tatt. 

Men spørs litt på dresscode, hvis det er veldig formelt kan det hende den blir for kort. Hvis det er type pent eller dress så er den helt innafor, spesielt nå på sommeren. 

Anonymkode: b76de...7fc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du spurt bruden?

Anonymkode: 0d189...7f3

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer ikke i bryllup  syntes jeg. Alt for hvit

Anonymkode: 37015...e8c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var den ikke litt for hverdagslig og nattkjole/chillkjole?

Anonymkode: 6c1bd...8a1

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ikke hør på de andre her, den er blomstermønstret ergo er den ikke for hvit. Hadde den vært helhvit med bare noen få blomsterdetaljer, hadde jeg vært enig, men mønsteret er jo blomstrete. Ikke kan den forveksles med en brudekjole heller, i det hele tatt. 

Men spørs litt på dresscode, hvis det er veldig formelt kan det hende den blir for kort. Hvis det er type pent eller dress så er den helt innafor, spesielt nå på sommeren. 

Anonymkode: b76de...7fc

Hun bør ikke høre på noen av oss - deg inkludert - men hun bør høre på bruden. Som nevnes i HI. 

Anonymkode: 5f5d5...371

• Liker 5
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet likner den jo overhodet ikke på en brudekjole, og du blir ikke akkurat forvekslet med bruden. Men siden hun allerede har hintet om at hun ønsker at du finner noe annet, er det veldig sært om du tar den på likevel.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er for hvit, ja, og ligner en nattkjole. Kan gjøres bedre 🙂 

Anonymkode: 28127...c1e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del, som snart er brud selv - synes jeg den er for hvit (og uformell/kort). At du tror bruden selv synes den er for hvit, burde veie tyngre enn at du vil ha den som sommerkjole.

Så jeg stemmer for å enten returnere, eller beholde den som en sommerkjole og gå i en annen kjole i bryllupet 😊

Anonymkode: e69a4...26e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den er jo ganske kort for et bryllup, men  om dresscoden er «sommerlig» burde den gå greit. Om bruden syns den er for hvit, så er den for hvit. Noen mener at hvite kjoler med print går greit, andre mener at det ikke går fint.

Anonymkode: 59720...4e3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med den over her. For uformell, kort og kjedelig til bryllup. Så mange fine lengre kjoler i butikkene nå..

Hva er dresskoden da?

Anonymkode: 8e132...fa9

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig sånn at bruden skal godkjenne antrekket til gjestene? Aldri vært borti selv om jeg har vært i ganske mange bryllup. 

Anonymkode: 298ff...250

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er jo udiskutabelt en hvit kjole, og hvit kjole er forbeholdt bruden i et bryllup. Det hjelper ikke så mye at det er noen nusselige, romantiske blomster på den. Det finnes så mange lignende fine kjoler i lyse sommerfarger som ikke er helt hvite. Gå heller for en annen fin kjole.

Og nei; bruden skal ikke godkjenne gjestene sitt antrekk som skrevet over. Men alle vet at man ikke velger hvitt i bryllup. Og når bruden i tillegg har hintet om at kjolen er hvit, så er den for hvit.

Du vil jo sikkert at folk skal synes at du er fin. Og tro meg; om du kler deg i hvit kjole i noen sitt bryllup er det ingen som legger merke til deg fordi du er fin, men for at det er upassende.

Behold kjolen til alle andre anledninger i sommer, men velg en annen kjole i bryllupet.

Anonymkode: 7685b...dab

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bruden mener den er for hvit, blir det verre… 

Jeg har litt samme problemstilling, bare at kjolen er mye mer kremfarget (nesten litt mot rosa), den er lengre, og med mange flere blomster. Og bruden har ikke sagt noe, men har heller ikke sett kjolen, da. 

Anonymkode: a3c1f...13a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den finnes jo i 2 andre farger? Hvit er forbeholdt bruden. 

Anonymkode: 704ab...c99

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kommer disse rare bryllupsreglene fra? Har aldri vært borti dette annet enn her på KG. Skulle jeg som brud ha bestemt hva gjestene skulle ha på seg? Kunne ikke brydd meg mindre.

Se på kongelige bryllup  foreksempel.  Pippa Middleton var forlover for en fremtidig dronning,  og hadde lang hvit kjole. Dronning Sonja har flere ganger brukt rødt. Victoria Beckham svart...

Nei, det blir for dumt.

Anonymkode: eed22...7ec

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...