Gå til innhold

Hjelp med hårfarge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal farge håret hjemme da jeg ikke har 3000kr å farge det hos frisør hver gang. 

(langt tykt hår).

Hvilken farge er fin og ikke gir rød/oransje/grønt skjær?

Må ikke være mørkere enn en 8'er.

Hadde 8.1(lys askeblond som jeg farget hjemme, men ikke helt fornøyd med den og måtte vaske håret 10-15ganger før alt set mørke askengreiene var utav).

Hos frisøren sist brukte de 8 (og 3 og noe de blandet. men ble oransje skjær i som jeg ikke liker og sa jeg ikke ville ha. de lovde at det ikke ble oransje..)

Ikke vært fornøyd siste gangene og det koster mye å gå til frisør så før noen sier jeg bør gjøre det og ikke hjemme så nei jeg vil farge det selv. Har alltid farget mørk farge selv men den lyse er vanskelig.

Noen tips til fine farger som IKKE blir oransje/rød?

Liker veldig godt blondt hår, gjerne noe sandblonde men finner liksom ikke riktig?

Vil poppe fram de blå øynene og ikke se gammel ut (40+) men gjerne se litt yngre ut.

Takk!

Anonymkode: 78c58...290

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er hårfargene jeg ønsker ca.Screenshot_20240618_212916_Gallery.thumb.jpg.fd1d9fb7b941e2473cd41a06b424fdf2.jpg

Screenshot_20240618_212808_Gallery.thumb.jpg.0a5c3c9f371d15daa41f7f093eb1db8c.jpg

det lyse øverst i håret og ballen.Screenshot_20240618_212658_Gallery.thumb.jpg.f827277ab0327599a0c149bd4e48b971.jpg

Det lyseste øverst i håret.

 

Screenshot_20240618_212549_Gallery.thumb.jpg.c16479a8ba90db2c6a65dcaba4c3b89d.jpg

Anonymkode: 78c58...290

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på hva du har som grunnlag, så dette kan ingen svare deg på. Gå til frisør om mislykket hår er totalkrise.

Anonymkode: 818e9...148

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kommer helt an på hva du har som grunnlag, så dette kan ingen svare deg på. Gå til frisør om mislykket hår er totalkrise.

Anonymkode: 818e9...148

Har som sagt vært hos frisør. Kaster ikke ut 3000kr på det igjen. Tar gjerne imot tips.

Anonymkode: 78c58...290

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir du ikke fornøyd hos frisør vil du hvertfall ikke bli det med hjemmefarge 

Anonymkode: 8c4b8...0cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send bilde av hårfargen din da, TS? Støtter å gjøre det hjemme selv, men ikke forvent perfekt resultat første gangen (om ikke du er heldig). Det blir litt prøving og feiling, men jeg striper håret mitt selv hjemme nå, og sparer 15-20.000 i året på det. Alt går bare man er tålmodig og gjør litt research.

Anonymkode: ca827...716

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kommer helt an på hva du har som grunnlag, så dette kan ingen svare deg på. Gå til frisør om mislykket hår er totalkrise.

Anonymkode: 818e9...148

Det er 3måneder siden jeg var hos frisør så de kan ikke ordne det no. Skal farge det selv hjemme denne gangen!

Anonymkode: 78c58...290

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har som sagt vært hos frisør. Kaster ikke ut 3000kr på det igjen. Tar gjerne imot tips.

Anonymkode: 78c58...290

Om du har blond farge selv må du velge en farge som passer den fargen du har nå. Men om du vil bli blondere må du til frisøren. Eller kan du ende meg annen farge 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Blir du ikke fornøyd hos frisør vil du hvertfall ikke bli det med hjemmefarge 

Anonymkode: 8c4b8...0cc

Har alltid farget det selv og blitt fornøyd. Men prøver å finne ut ca hvilken farge de bildene har kan være? om noen har prøvd det. Har ca nr.8 no i hårfarge no.

Anonymkode: 78c58...290

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (1 minutt siden):

Om du har blond farge selv må du velge en farge som passer den fargen du har nå. Men om du vil bli blondere må du til frisøren. Eller kan du ende meg annen farge 

Vil ikke bli mørkere enn jeg er no, gjerne litt lysere. Helst uten mye bleking.  Noen  hårfarger lysner ett hakk eller to?

Anonymkode: 78c58...290

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vil ikke bli mørkere enn jeg er no, gjerne litt lysere. Helst uten mye bleking.  Noen  hårfarger lysner ett hakk eller to?

Anonymkode: 78c58...290

Nei...om du skal ha lyser må du bleke. Men da kan du ende med feil farge. Serlig om håret ditt har grodd i 3 mnd...da vil røttene og resten av håret få forskjellige farger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vil ikke bli mørkere enn jeg er no, gjerne litt lysere. Helst uten mye bleking.  Noen  hårfarger lysner ett hakk eller to?

Anonymkode: 78c58...290

Nei, hjemmefarge lysner ikke håret. Da må du bleke 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har som sagt vært hos frisør. Kaster ikke ut 3000kr på det igjen. Tar gjerne imot tips.

Anonymkode: 78c58...290

Det er mye mindre sjanse for at det blir bra om du gjør det selv. Har du gått frisørskole? Frisører lærer faktisk en del greier, det er en egen utdanning. 

Anonymkode: 818e9...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går til lærlinger, mye billigere! 

Anonymkode: 8e578...5c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er mye mindre sjanse for at det blir bra om du gjør det selv. Har du gått frisørskole? Frisører lærer faktisk en del greier, det er en egen utdanning. 

Anonymkode: 818e9...148

Å bruke mange tusen hos frisøren hver gang med dårlig råd går ikke. Resultatet blir fort dårlig og.

Anonymkode: 78c58...290

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg går til lærlinger, mye billigere! 

Anonymkode: 8e578...5c4

Ja det har jeg prøvd, men no var det ikke så mange av de her. 

Anonymkode: 78c58...290

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Å bruke mange tusen hos frisøren hver gang med dårlig råd går ikke. Resultatet blir fort dårlig og.

Anonymkode: 78c58...290

Jaja, om du tror du er flinkere enn noen som har lært i flere år, så kjør på. Det er bare hår.

Anonymkode: 818e9...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det finnes lysfarger som både lysner og tilsetter farge. Men det er jo litt som bleking da. De funker fint de, men så klart, har du mørkebrunt hår nå bør det blekes separat for best resultat. Hvis det bare skal lysnes noen få nyanser går det helt fint å gjøre hjemme. 
 

Men husk at fargene ofte blir mørkere enn på pakken. Bildene du har lagt ut er lysere enn 8.1. Ville prøvd med 9 på skalaen, .1 er ask hvis du vil ha det. 

Anonymkode: da964...6c7

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jaja, om du tror du er flinkere enn noen som har lært i flere år, så kjør på. Det er bare hår.

Anonymkode: 818e9...148

Nei det tror jeg absolutt ikke. Det finnes flinke frisører, men har ikke vært så heldig med det de siste gangene. Har gått fast til noen før men de har flyttet. Koster å prøve seg fram og. Selv om man er frisør er man ikke dritflink alltid for det. En kokk kan lage mat som smaker lite og ikke godt eller de kan lage god mat som virkelig smaker godt. Så det gjelder jo selvsagt flere yrker.. 

No spurte jeg om hårfarge og ikke frisør,derfor jeg nevnte det i innlegget allerførst, visste at folk skrev det. Kanskje dere er frisøren selv?

Det jeg lurer på er hvilken hårfarge de (bildene jeg la ut)kan ligne som man får kjøpt på butikken. Så finner jeg ut av det selv.

Takk for svar på det jeg lurer på.

Anonymkode: 78c58...290

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, du må sende bilde av hodebunnen din før vi kan hjelpe... og det er litt vanskelig å lysne allerede farget hår, så mulig at du må vente litt.

Anonymkode: ca827...716

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...