Gå til innhold

Jobb i eldreomsorgen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har fått meg jobb i eldreomsorgen der de fleste som bor på hjemmet trenger mer eller mindre 100% hjelp til pleie og stell. Jeg har fått meg heltidsstilling i sommer, og ble nettopp ferdig med opplæringen. Hadde i opplæringsperioden ansvar for ei som har stomi og hun fikk lekkasje 3 ganger i løpet av vakten min. Da kjente jeg på en håpløshet. 
 

Synes det er veldig givende å jobbe der. Er dog ikke vant med lukt, synet av avføring og tørk og stell. Har fått fortalt at dette er noe man blir vant med etter hvert. Jeg elsker å jobbe med mennesker og kunne jobbe på en arbeidsplass der jeg kan utgjøre en forskjell for et annet menneske, men har nå hatt 2 dager fri i helgen, og har vakt igjen i morgen, men kjenner at jeg gruer meg veldig til å komme tilbake for å møte på og kjenne på alle disse sansene. Vurderer derfor å si opp, men samtidig så har jeg ikke lyst, da jeg er avhengig av denne inntekten i sommer. Er det noen som har erfaringer med dette som kan fortelle om det vil bli bedre? 

Anonymkode: 0b26f...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man blir vandt til det, men man må jo stå i det litt først.  Jeg pleide å fokusere veldig på jobben jeg skulle gjøre og ha fokus på at det skulle bli så bra som mulig. Da la jeg ikke merke til lukt osv.  Hadde en del pasienter med stomi i hjemmesykepleien og man ble godt kjent etter hvert og kunne tulle og tøyse med hverandre. Da ble det mer glede i det

Anonymkode: 9dc3a...6a2

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Man blir vandt til det, men man må jo stå i det litt først.  Jeg pleide å fokusere veldig på jobben jeg skulle gjøre og ha fokus på at det skulle bli så bra som mulig. Da la jeg ikke merke til lukt osv.  Hadde en del pasienter med stomi i hjemmesykepleien og man ble godt kjent etter hvert og kunne tulle og tøyse med hverandre. Da ble det mer glede i det

Anonymkode: 9dc3a...6a2

Takk for deling!

Anonymkode: 0b26f...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var akkurat på samme måte selv. Sy nes alt ble så forsterket. Men jeg lover at dette blir man vandt med, ingen problem. Det er helt normalt det du kjenner på. Slike erfaringer er viktige, du vokser på dem. Ikke gi opp, bit tenna sammen. Det blir MYE bedre. :)

Anonymkode: 7d4ae...595

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...