Gå til innhold

Når et barn kjører bil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mor til barnet legger «stolt» ut video av at barnet på 5 år sitter på fanget i en 50 sone å kjører. Hva gjør man med det? Det er ikke første gangen, så nå har jeg sikret bevis, er det politi eller barnevernet som er riktig instans? Hva gjør eventuelt politiet med slike meldinger?

Anonymkode: 5f1e0...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Politi. De vil evt kontakte barnevernet. Videoen er bevis for brudd på veitrafikkloven og selv om barnet er usikret i videoen så vil jeg si at politiet er rett instans. De vil eventuelt igjen sette inn barnevernet om det trengs. 

Anonymkode: d7877...5f6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politi varsler du. Så varsler de barnevernet. 

Anonymkode: ac2dc...770

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har varslet politiet nå, men lurer på om jeg skal sende til barnevernet også, dersom politiet ikke tar tak i det. Her er det mer omsorgssvikt generelt

Anonymkode: 5f1e0...84f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når unga her var fem styrte de traktor på jordet og de kjørte atv og liten mc på bane drev konkurranse kjøring.De drev å med skytting med rifle   der og konkurranse 

Anonymkode: 823a0...994

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har varslet politiet nå, men lurer på om jeg skal sende til barnevernet også, dersom politiet ikke tar tak i det. Her er det mer omsorgssvikt generelt

Anonymkode: 5f1e0...84f

Ingen av instansene kommer til å gi deg noen oppdatering i saken. Bare sånn, at du ikke tenker de ikke bryr seg om du ikke får rapport. 

Anonymkode: d7877...5f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Når unga her var fem styrte de traktor på jordet og de kjørte atv og liten mc på bane drev konkurranse kjøring.De drev å med skytting med rifle   der og konkurranse 

Anonymkode: 823a0...994

Vet du hva som skjer med hodet til et barn som sitter på fanget hvis airbagen utløses?, det havner langt inn i brystkassa på den personen som har barnet i fanget.

Jeg kjørte også traktor i 10-11 års alderen alene, jobbet med vedklyver og kjørte lass med ved noen hundre meter. Det er ikke dermed sagt at det er akseptabelt, dessuten så er det en viss forskjell mellom å sitte i fanget i en traktor på et jorde og sitte i fanget i en bil som kjører etter veien.

Anonymkode: a365b...3e4

  • Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet er rett instans. Deres sak å ta det videre.

 

Du har forøvrig ikke noe rett på videre informasjon om hva politiet foretar seg i saken etter du har meldt i fra. 

Anonymkode: edeaa...991

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Vet du hva som skjer med hodet til et barn som sitter på fanget hvis airbagen utløses?, det havner langt inn i brystkassa på den personen som har barnet i fanget.

Jeg kjørte også traktor i 10-11 års alderen alene, jobbet med vedklyver og kjørte lass med ved noen hundre meter. Det er ikke dermed sagt at det er akseptabelt, dessuten så er det en viss forskjell mellom å sitte i fanget i en traktor på et jorde og sitte i fanget i en bil som kjører etter veien.

Anonymkode: a365b...3e4

Er jo noe med hvor en kjører. Du sier jo selv du kjørte på jordet med traktor.

Kjørte bilen på en gårdsdrift i 15km/t, eller kjørte den på trafikkert vei. Det står det ingenting om.

Tror mange i Norges land muligens har hatt barn på fanget å latt de styre i lav fart på en gårdsvei. Men én viser det normalt ikke

Ser og her så får en kjøre rallycross bil fra 12 år på bane. Men ja innen for sikre rammer.

 

Anonymkode: 823a0...994

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette har du ingenting med, hvorfor ødelegge en familie ?

Anonymkode: 543ed...a73

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

dette har du ingenting med, hvorfor ødelegge en familie ?

Anonymkode: 543ed...a73

Selvfølgelig skal man melde fra om grov omsorgssvikt.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

dette har du ingenting med, hvorfor ødelegge en familie ?

Anonymkode: 543ed...a73

Kanskje fordi TS er faren? Eller kanskje h*n ikke ønsker at 5-åringen skal bli utsatt for en ulykke? 

5-åringer skal sitte i sete og være trygge, ikke på fanget til voksne som kjører i 50 km/t eller mer. Selv om man selv føler at man er en god sjåfør og det "har aldri skjedd noe før, så det er trygt" så finnes det nok av idioter på veien og det kan skje ulykker som man ikke volder selv. 

Det er nå moren som velger å spille russisk rulett med barnet som evt. ødelegger en familie. 

Anonymkode: 7c8e7...bf6

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

dette har du ingenting med, hvorfor ødelegge en familie ?

Anonymkode: 543ed...a73

Hvorfor driver foreldrene å utsetter barna for fare, helt frivillig og syns det er gøy? Tenk å risikere barna sine liv sånn??

Anonymkode: a04ec...4e0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

dette har du ingenting med, hvorfor ødelegge en familie ?

Anonymkode: 543ed...a73

Vel, en har nå faktisk noe med det, en kan ikke sitte å se på lovbrudd uten å melde fra, særlig ikke der hvor små uskyldige barn blir utsatt for foreldrenes dumskap. Det her er snakk om en 50 sone, om de kjørte i 50 eller ei spiller liten rolle, da det er høyst sannsynlig at en møtende bil vil gjøre det. Men det er meldt til politiet nå, de har fått videoen av moren selv har publisert på Instagram også. Ettersom dette kun er en av flere hendelser jeg kjenner til, som ikke står dem spesielt nære så kommer jeg også til å ringe å rådføre meg med barnevernet. 
 

Du snakker om å ikke ødelegge en familie, men det er greit å sitte å se på at de ødelegger den selv? Det er veldig mange flere enn de foreldrene som elsker og forguder disse barna, hvorfor skal foreldrene få utsette de for potensielt store skader og kanskje død?

Anonymkode: 5f1e0...84f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mor til barnet legger «stolt» ut video av at barnet på 5 år sitter på fanget i en 50 sone å kjører. Hva gjør man med det? Det er ikke første gangen, så nå har jeg sikret bevis, er det politi eller barnevernet som er riktig instans? Hva gjør eventuelt politiet med slike meldinger?

Anonymkode: 5f1e0...84f

Politi og barnevern selvsagt! Ta screenshot av snappen så du kan vise politiet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Når unga her var fem styrte de traktor på jordet og de kjørte atv og liten mc på bane drev konkurranse kjøring.De drev å med skytting med rifle   der og konkurranse 

Anonymkode: 823a0...994

Da snakker du om i kontrollerte former, en 5-åring på fanget i 50-sone er noe helt annet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vel, en har nå faktisk noe med det, en kan ikke sitte å se på lovbrudd uten å melde fra, særlig ikke der hvor små uskyldige barn blir utsatt for foreldrenes dumskap. Det her er snakk om en 50 sone, om de kjørte i 50 eller ei spiller liten rolle, da det er høyst sannsynlig at en møtende bil vil gjøre det. Men det er meldt til politiet nå, de har fått videoen av moren selv har publisert på Instagram også. Ettersom dette kun er en av flere hendelser jeg kjenner til, som ikke står dem spesielt nære så kommer jeg også til å ringe å rådføre meg med barnevernet. 
 

Du snakker om å ikke ødelegge en familie, men det er greit å sitte å se på at de ødelegger den selv? Det er veldig mange flere enn de foreldrene som elsker og forguder disse barna, hvorfor skal foreldrene få utsette de for potensielt store skader og kanskje død?

Anonymkode: 5f1e0...84f

De kan jo ødelegge andre familier også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (7 timer siden):

Selvfølgelig skal man melde fra om grov omsorgssvikt.

Det handler ikke bare omsorgssvikt, men at uskyldige andre trafikanter settes i fare.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...