Gå til innhold

Miljøarbeider/Barn og ungdomsarbeider barneskole


Lolle

Anbefalte innlegg

Noen som jobber som miljøarbeider eller barn og ungdomsarbeider på barneskole og SFO her? Kan dere fortelle litt om arbeidsoppgaver, hvordan en typisk arbeidsdag ser ut, arbeidstider (jeg vet SFO har åpent fra 07:00 og stenger 16:30, så regner med det er forskjellige vakter innforbi denne tiden), hvilke utfordringer dere møter?

Jeg har fått et jobbtilbud og ønsker gjerne å få vite litt mer om denne type jobb og litt mer info så jeg vet hva jeg skal spørre om før jeg aksepterer tilbudet. Håper noen har lyst til å svare meg! 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På skolen hvor jeg jobber har barne- og ungdomsarbeidere og miljøterapeuter stillinger som innebærer 50% av arbeidsdagen i skole og 50% på SFO. På skolen jobber de f.eks som støtte i klassene sammen med kontaktlærere, 1 til 1 med elever som har behov for tett oppfølging for å mestre skoledagen (elever på autismespekteret, nevroutv.forstyrrelser etc) både i klasserom eller på grupperom.
 

Noen dager starter de kl. 7.00 for å åpne SFO og er da ferdige kl. 14.30. Andre dager jobber de 8.15 (skolestart) til kl. 15.45 og senvakt er 9.30 til 17.00 (evt 9.00 til 16.30). 

 

Anonymkode: 9fc1c...73b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

På skolen hvor jeg jobber har barne- og ungdomsarbeidere og miljøterapeuter stillinger som innebærer 50% av arbeidsdagen i skole og 50% på SFO. På skolen jobber de f.eks som støtte i klassene sammen med kontaktlærere, 1 til 1 med elever som har behov for tett oppfølging for å mestre skoledagen (elever på autismespekteret, nevroutv.forstyrrelser etc) både i klasserom eller på grupperom.
 

Noen dager starter de kl. 7.00 for å åpne SFO og er da ferdige kl. 14.30. Andre dager jobber de 8.15 (skolestart) til kl. 15.45 og senvakt er 9.30 til 17.00 (evt 9.00 til 16.30). 

 

Anonymkode: 9fc1c...73b

Tusen takk for svar! 😃  

Det høres jo veldig greit ut og varierende arbeid. Jeg kan tenke meg at det er en del utfordringer underveis alt etter hvilke elever en skal følge, men det virker som en spennende jobb! 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...