AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #1 Skrevet 18. juni 2024 Vært sammen i 2 år. Han og hans mor har et nært forhold, og vi/han møter henne opptil flere ganger i uka. Hyggelig det, altså. Jeg og hun går godt overens, og jeg synes det er hyggelig å være med henne. Problemer er hun og min samboers dynamikk som begynner å komme tydeligere og tydeligere frem. Han er veldig bortskjemt - både i form av penger og handlinger. Hun gjør alt for han, og det kan han å utnytte. Alt fra å vaske klærne hans, til å smøre matpakke, til å vaske doen etter han. Når man ser på dynamikken dem i mellom, skulle man tro han var en tenåringsgutt. Hun som prøver å belære han, og han som gjerne kjefter om han blir irritert nok. Jeg skjønner dem begge; hun har gjort han en bjørnetjeneste ved å gjøre alt for han, og han er bortskjemt og nok mer umoden enn menn flest på hans alder på en del punkter. Jeg synes det forholdet deres er så utrolig usjarmerende… Samtidig er han en snill fyr, hjelper henne og folk rundt seg der han kan. Er ikke vond å be om hjelp, og stiller opp på flekken for de han bryr seg om. Hvordan ville dere forholdt dere til dette? Dette er ikke normalt der jeg kommer fra, men helt innafor i min samboers øyne. Så jeg må jo spørre: er dette normalt? Anonymkode: f0db5...e1e 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #2 Skrevet 18. juni 2024 Når mor etterhvert ikke kan, forventer han at du overtar. Utrolig usexy at han blir som et barn når mamma er i nærheten. Anonymkode: 132ae...696 11 1 6
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #3 Skrevet 18. juni 2024 Ja det er normalt, som feks norman bates tilfelle... Nei, eh, det er ikke normalt, og gjett hvem som blir hans mamma når hun en dag går bort? Denne mannen blir ikke bare selvstendig da, han blir avhengig av deg. Ikke. Få. Barn. Med. Ham. Anonymkode: dee8e...c7c 3 1 2
Granskudd Skrevet 18. juni 2024 #4 Skrevet 18. juni 2024 Innlegget ditt er ganske farget av ditt syn på saken, så slik du beskriver det tror jeg at jeg ville synes det var unormalt, men når jeg prøver å snu på det så er jeg ikke sikker. ...."Moren hans viser kjærlighet igjennom praktiske ting for sønnen sin, og han har arvet den samme tendensen som fikser og ordner ring for alle rundt han".... Er det slik at hun ser ned på deg fordi du ikke gjør disse tingene for han, eller er han ikke i stand til å gjøre dem selv? Vil han kunne ordne disse tingene hun gjør på egenhånd, eller er det slik som de over her sier at han da vil forvente at du tar stafettpinnen? 1 2
Sillymilly Skrevet 18. juni 2024 #5 Skrevet 18. juni 2024 Her bør du spørre deg selv om du orker å bli «reservemamma» for en voksen mann når dere flytter sammen/starter familie. Han kommer nok ikke til å gjøre en pukk av husarbeidet, og forvente at det er din oppgave. Bor han hjemme ? Voksen mann som får matpakken smurt av mamma .. er det mulig.. 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #6 Skrevet 18. juni 2024 Eller - snakk med ham og vent til du ser endring før du får barn med ham. Jeg er lykkelig gift med en særdeles bortskjemt attpåklatt som ikke hadde starta én eneste vaskemaskin klær når vi flytta sammen. Det måtte han pent lære seg. Jeg var forelska nok til å (noe oppgitt) lære ham om temperaturer og sentrifuge-styrke. Men sta nok til at jeg aldri gjorde det for ham. Har 'skjent på' svigermor i fin tone om den håpløse guttungen som var Bambi på isen i ettertid. Og han er far til ungene mine og gjør i periodevis alt i huset da jeg tar etterutdanning. Han er ræva på å pynte datterens hår, da. Skakke hestehale og laber fletting, men han prøver. Bare - se til at det snur først. Ellers går du inn i en fremtid med mann og svigermor i et trioforhold. Anonymkode: 74d19...b13 1 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #7 Skrevet 18. juni 2024 Så lenge han ikke forventer at du skal gjøre det samme for han som moren gjør for han så ser jeg ikke problemet. Det virker som både han og moren er omsorgsfulle mennesker og det er jo ikke negativt. Anonymkode: fd671...e5f 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #8 Skrevet 18. juni 2024 Granskudd skrev (1 time siden): Innlegget ditt er ganske farget av ditt syn på saken, så slik du beskriver det tror jeg at jeg ville synes det var unormalt, men når jeg prøver å snu på det så er jeg ikke sikker. ...."Moren hans viser kjærlighet igjennom praktiske ting for sønnen sin, og han har arvet den samme tendensen som fikser og ordner ring for alle rundt han".... Er det slik at hun ser ned på deg fordi du ikke gjør disse tingene for han, eller er han ikke i stand til å gjøre dem selv? Vil han kunne ordne disse tingene hun gjør på egenhånd, eller er det slik som de over her sier at han da vil forvente at du tar stafettpinnen? Du kan nok ha rett i at det er en måte å vise kjærlighet på, men jeg ser jo at han blir mer hjelpesløs når han ikke har henne der til å fikse og ordne. Gidder ikke ordne seg matpakke selv, lar klesbunken med skittentøy hope seg opp slik at hun kan ta det med hjem til seg og vaske, osv. Hun ser ikke ned på meg for å ikke gjøre de tingene, nei, og jeg har vært tydelig på at jeg ikke kommer til å oppføre meg som mammaen hans. Hun har sagt at hun har innsett selv at hun har gjort for mye for ham, men så faller det henne så naturlig å fikse og ordne, at hun fortsetter. TS Anonymkode: f0db5...e1e 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #9 Skrevet 18. juni 2024 Sillymilly skrev (1 time siden): Her bør du spørre deg selv om du orker å bli «reservemamma» for en voksen mann når dere flytter sammen/starter familie. Han kommer nok ikke til å gjøre en pukk av husarbeidet, og forvente at det er din oppgave. Bor han hjemme ? Voksen mann som får matpakken smurt av mamma .. er det mulig.. Vi bor allerede sammen, og nei, husarbeid er ikke hans sterkeste side. Han kan hvis han vil, så det handler nok mest om at han synes det er kjedelig. Men enkelte oppgaver tar han på seg som å måke snø, klippe plenen, skifte lyspære osv. TS Anonymkode: f0db5...e1e
Yodas Skrevet 18. juni 2024 #10 Skrevet 18. juni 2024 Dere bor sammen, og svigermor kommer innom og tar klesvasken hans og smører matpakka hans? 7 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #11 Skrevet 18. juni 2024 Husk kondom!! Det der kan bare gå en vei, og det er ikke den veien man kunne ønske seg! Yodas skrev (4 minutter siden): Dere bor sammen, og svigermor kommer innom og tar klesvasken hans og smører matpakka hans? kjenner jeg blir dårlig! Mor kommer til deres hjem og rydder opp etter han, smører matpakka. Rett og slett rystet! TS: hva sier han selv til dette? Har han null ønsker om å kutte navlestrengen?? Anonymkode: 4675c...10a 4 1
bullehurk Skrevet 18. juni 2024 #12 Skrevet 18. juni 2024 Sillymilly skrev (3 timer siden): Voksen mann som får matpakken smurt av mamma .. er det mulig.. Og ikke minst ..... " Vasker doen etter han " Det er jo nesten på høyde med ... " Mamma kom å tørk " 2 3
Sillymilly Skrevet 19. juni 2024 #13 Skrevet 19. juni 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Vi bor allerede sammen, og nei, husarbeid er ikke hans sterkeste side. Han kan hvis han vil, så det handler nok mest om at han synes det er kjedelig. Men enkelte oppgaver tar han på seg som å måke snø, klippe plenen, skifte lyspære osv. TS Anonymkode: f0db5...e1e Så dere bor sammen og likevell tar han med skittentøyet sitt til mor? Det hadde ikke skjedd her i huset! Da hadde mannen virkelig fått høre det.. 3
Sillymilly Skrevet 19. juni 2024 #14 Skrevet 19. juni 2024 bullehurk skrev (13 timer siden): Og ikke minst ..... " Vasker doen etter han " Det er jo nesten på høyde med ... " Mamma kom å tørk " Det der hadde jeg løpt i fra fort som fy🙈 Skikkelig mannebaby 🤢 5
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #15 Skrevet 19. juni 2024 Ikke få barn med han! Da får du en baby, og en uoppdratt ungdom i huset. Det er veldig tungt..😰 Anonymkode: e81ae...e05 4
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #16 Skrevet 19. juni 2024 Gratulerer. Du er sammen med en mammadalt. Anonymkode: 6a581...13d 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #17 Skrevet 19. juni 2024 Innlegg nr 2 om mannebaby. Hun på 19 har allerede skjønt at hun kommer til å bli mammaen til kjæresten. Når kommer du til å forstå det? Før eller etter barn? Den dynamikken du misliker mellom dem er deres dynamikk også. Anonymkode: f869c...585 4
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #18 Skrevet 19. juni 2024 Yodas skrev (16 timer siden): Dere bor sammen, og svigermor kommer innom og tar klesvasken hans og smører matpakka hans? Noe sånt, ja. Hun lager også mat til han om han er sulten, serverer og rydder opp etter han når han er ferdig. Da minner han virkelig om et barn. TS Anonymkode: f0db5...e1e 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #19 Skrevet 19. juni 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Husk kondom!! Det der kan bare gå en vei, og det er ikke den veien man kunne ønske seg! kjenner jeg blir dårlig! Mor kommer til deres hjem og rydder opp etter han, smører matpakka. Rett og slett rystet! TS: hva sier han selv til dette? Har han null ønsker om å kutte navlestrengen?? Anonymkode: 4675c...10a Jepp, og motsatt. Han drar innom henne før jobb for å få servert frokost + matpakke han kan ta med seg. Han sier ikke så mye selv. Har vel mer inntrykk av at han mener det skal være sånn (han vet jo ikke om annet). Ler det bare bort når jeg påpeker at han er bortskjemt og at dette er spesielt hvor jeg kommer fra. TS Anonymkode: f0db5...e1e 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #20 Skrevet 19. juni 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Innlegg nr 2 om mannebaby. Hun på 19 har allerede skjønt at hun kommer til å bli mammaen til kjæresten. Når kommer du til å forstå det? Før eller etter barn? Den dynamikken du misliker mellom dem er deres dynamikk også. Anonymkode: f869c...585 Barn har vi ikke engang pratet om, men jeg skjønner jo at dette er en varsellampe. Samtidig sier han jo ikke akkurat nei takk når moren hans gjerne gjør alle disse tingene for han.. TS Anonymkode: f0db5...e1e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå