Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flere enn meg som er lei? Ja, jeg er medlem flere plasser, fordi man av og til kan få kundeklubb-tilbud. Men ofte får man ingenting, og likevel spør de? I det siste har jeg konsekvent spurt: Vil jeg få noen rabatt på å oppgi mobilnummeret?» Svaret er alltid «Eeeh nei», Hvorpå jeg svarer «Da ønsker jeg ikke at dere skal logge kjøpet mitt heller». Alltid med et smil og et hyggelig tonefall.  Og de blir såå sure! Ikke et «nei, det er helt ok», ikke «javel/neivel/ok/what ever suits» heller… Bare en sur grimase… 

Flere som gjør som meg? Ja, jeg skjønner de er pålagt å spørre, men de kan ta svare på en hyggelig måte?? Eller er det for mye å forlange av folk i kassa på senteret? 

Anonymkode: b2c97...9dd

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke de folka i kassa på senteret som er problemet. Det er de j**** kundeklubbene som noen av sjefene deres har funnet ut at de skal ha for å få samlet inn mest mulig informasjon om folk. 

• Liker 33
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg er lei, men lar det ikke gå utover den ansatte som er pålagt å mase. Som kunde får man bare spørsmålet når man handler, den stakkars ansatte må gjennom dette hundrevis av ganger om dagen: Er du kunde? Nei, får jeg rabatt hvis jeg blir? Nei. Eller Er du kunde? Ja, blir det rabatt? Nei. Osv osv. At de orker dette hele dagen. Hvis man skal klage til noen bør man skrive til butikkjeden. 

Anonymkode: 34c18...a2f

• Liker 21
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
Gliffy skrev (2 minutter siden):

Det er ikke de folka i kassa på senteret som er problemet. Det er de j**** kundeklubbene som noen av sjefene deres har funnet ut at de skal ha for å få samlet inn mest mulig informasjon om folk. 

Ja, og det er helt greit. Det jeg reagerer på er hvor sure de blir når man ikke vil logge kjøpet. Hva med et hyggelig smil og «helt i orden, da blir det x kr « ? Istedet for et surt tryne som ikke sier et ord?

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Som regel får du jo en rabatt/kupong etter du har brukt x sum med penger, og derfor spør de. Forventer du virkelig noe gratis hver eneste gang du handler?

Anonymkode: e304c...33f

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Som regel får du jo en rabatt/kupong etter du har brukt x sum med penger, og derfor spør de. Forventer du virkelig noe gratis hver eneste gang du handler?

Nei, men da trenger de ikke logge kjøpet mitt heller. Da kan de si at denne varen er på medlemstilbud, er du medlem? Men det jeg reagerer på er måten de takler mitt svar på. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, men da trenger de ikke logge kjøpet mitt heller. Da kan de si at denne varen er på medlemstilbud, er du medlem? Men det jeg reagerer på er måten de takler mitt svar på. 

Tror veldig mange setter stor pris på å kunne logge kjøpene sine, slik at de får flere rabatter og tilbud. Om du ikke liker rabatter og tilbud er jo det en ærlig sak, men forstår ikke hvorfor du henger deg sånn opp i det?

Jeg har aldri opplevd denne typen oppførsel du beskriver, så det er jo en mulighet for at det er deg og måten du svarer på som er problemet.

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke det er noe mas.

Anonymkode: eefe2...bc9

• Liker 6
Skrevet

Jeg har innlært den perfekte strategien mot dette. Når de sier: er du medlem så sier du bare "Nei Takk!". Da spør de ikke om du vil bli medlem eller noe slikt - noen blir faktisk ganske morsomt satt ut 😉

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

jeg opplever det ikke som mas. jeg svarer ja/nei/vet ikke/husker ikke ettersom jeg har lyst og har aldri opplevd sure miner. Men så er jeg en hyggelig kunde og en hyggelig person da. 

Anonymkode: a7a1a...065

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg aldri opplevd, de svarer som regel bare "Greit/Ok, da blir det ***".

Anonymkode: fc4f4...49a

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Flere enn meg som er lei? Ja, jeg er medlem flere plasser, fordi man av og til kan få kundeklubb-tilbud. Men ofte får man ingenting, og likevel spør de? I det siste har jeg konsekvent spurt: Vil jeg få noen rabatt på å oppgi mobilnummeret?» Svaret er alltid «Eeeh nei», Hvorpå jeg svarer «Da ønsker jeg ikke at dere skal logge kjøpet mitt heller». Alltid med et smil og et hyggelig tonefall.  Og de blir såå sure! Ikke et «nei, det er helt ok», ikke «javel/neivel/ok/what ever suits» heller… Bare en sur grimase… 

Flere som gjør som meg? Ja, jeg skjønner de er pålagt å spørre, men de kan ta svare på en hyggelig måte?? Eller er det for mye å forlange av folk i kassa på senteret? 

Nei, jeg svarer bare pent Nei takk. Ingen grunn til å være krass mot en betjening som gjør jobben sin. Andre steder har jeg valgt å være medlem. Setter særlig pris på at jeg får kvitteringene på mail/i appen.

Anonymkode: 323d8...582

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jobba på rusta,var dritt lei av spørre,men tilbudet går automatisk inn når dem kjøper på medlemstilbud.Men vær dag sa sjefen hvem som hadde hatt mest medlemmer i kassa,da skrøyt hu av den ansatte,og fortsatte mase på oss andre om bli bedre.Selv en brus måtte vi spørre om medlemskap.Så er sjefene som gnåler om dette.Ikke oss i kassa.

Anonymkode: ca8a6...a2d

• Liker 8
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i butikk, og er pålagt av sjef å spørre. Det lages statistikk av hvor mange jeg registrerer, og sjefen tar det opp dersom jeg ikke spør kundene. 

Vi vet at noen kunder ikke liker det. Allikevel vil jeg få problemer med sjefen  hvis jeg ikke spør. Er like slitsomt for oss, og spesielt nedverdigende når en kunde tror hen har noe å vinne på å kverulere med oss i kassen.  Jeg har ingen personlig agenda ved å spørre. 

Anonymkode: 51342...656

• Liker 15
  • Hjerte 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker man blir greit susen i hodet av å jobbe i butikk, så for meg går det helt fint at de spør på automatikk fremfor å studere handlekurven min etter medlemsrabatter😊

Har heller ikke noe i mot å bli loggført, jeg er en rotekopp når det kommer til kvitteringer, så for min del har det lettet ganske mye å få kjøpene digitalisert.

Men jeg kan forstå at du reagerer på at

de blir sure, dersom det er tilfellet. Skjønner ikke helt hvorfor de skulle blitt det da det påvirker både liv og lønn lik null, men jeg må jo bare ta deg på ordet😊

Anonymkode: 7999b...1e5

Skrevet

Derfor handler jeg stort sett kun på nettet. Orker ikke masete selgere.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jobba på rusta,var dritt lei av spørre,men tilbudet går automatisk inn når dem kjøper på medlemstilbud.Men vær dag sa sjefen hvem som hadde hatt mest medlemmer i kassa,da skrøyt hu av den ansatte,og fortsatte mase på oss andre om bli bedre.Selv en brus måtte vi spørre om medlemskap.Så er sjefene som gnåler om dette.Ikke oss i kassa.

Anonymkode: ca8a6...a2d

Haha, har også jobbet på Rusta. De er helt sykelig opptatt av å vise frem beste og verste på medlemsregistrering.

Så folk spør som regel ikke for å være masete, men fordi prosenten deres går ned for hvert slag i kassa som ikke er medlemsregistrert.

Anonymkode: eab55...c65

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle ansatte i butikkene bry seg om hvorvidt du er medlem? Det gir overhodet ikke mening. Kanskje de oppfatter tonen din som sur, og derfor lar de vær å si noe mer?

Anonymkode: afb83...054

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg jobber i butikk, og er pålagt av sjef å spørre. Det lages statistikk av hvor mange jeg registrerer, og sjefen tar det opp dersom jeg ikke spør kundene. 

Vi vet at noen kunder ikke liker det. Allikevel vil jeg få problemer med sjefen  hvis jeg ikke spør. Er like slitsomt for oss, og spesielt nedverdigende når en kunde tror hen har noe å vinne på å kverulere med oss i kassen.  Jeg har ingen personlig agenda ved å spørre. 

Anonymkode: 51342...656

Word!

Det er ledelsen i kjeden og lederne i de ulike distriktene som pålegger butikkmedarbeiderne å spørre. 

Om dere som blir så irriterte over spørsmål om medl.skap så tenk på om dere hver uke hadde fått negativ tilbakemelding frå leder på jobben din. 

Og til dere som kommenterer at dere handler på nett istedenfor.. tenk på lokale arbeidsplasser! Når butikker blir lagt ned da klager dere kanskje?

Anonymkode: fa621...a97

• Liker 2
Gjest Solanum
Skrevet (endret)

Jeg handler kun på nett og "mas" om å bli registrert er en av grunnene. For det er ikke mas egentlig, men den siste lille tingen som gjør at jeg ikke orker fysiske butikker. 

Det er trang og fælt på alt for mange butikker, det er lydforurensning, kø, alt for mye lys, alt for varmt, ansatte som er støpt fast bak kassa, ansatte som prater i mobilen eller hverandre, ansatte du ikke finner og så er det siste spørsmålet du får "er du medlem?" 

Ja, særlig at jeg ønsker å bli medlem hos noen som plager meg når jeg skal kjøpe en kakespade. 

Endret av Solanum

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...