AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #1 Skrevet 18. juni 2024 Og før noen sier at hun er altfor liten, hear me out For noen uker siden hadde vi dratt ut våkentiden ganske langt fordi lille nektet siste lur på dagen. Hun var da våken i rundt 5 timer og svært overtrøtt når hun la seg for natta. Etter 1-2 timer våkner hun hylende og er nesten umulig å roe ned. Hun virker ikke helt våken når det pågår og er helt hysterisk. Etter mye byssing, synging og kosing roet hun seg og sovnet igjen. I dag skjedde det igjen, men nå er hun syk. Jeg leser at natteskrekk oppstår oftere når baby er overtrøtt eller syk, men så leser jeg også at det kommer i 2-3 års alder. Min lille er 6 og en halv måned. Er det andre som har opplevd dette på så små babyer? Anonymkode: 35ec4...35a
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #2 Skrevet 18. juni 2024 Ja, og nei det var ikke natteskrekk. Det var en overstimulert baby med forstyrret døgnrytme. Dagen bearbeides når vi sover. Har et barn med natteskrekk, og mønsteret begynte å bli tydelig rundt 1,5-2 års alder. Ikke samme barn med natteskrekk, episoden var med et storesøsken da hen var baby. Anonymkode: 691c4...fa6 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #3 Skrevet 18. juni 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Og før noen sier at hun er altfor liten, hear me out For noen uker siden hadde vi dratt ut våkentiden ganske langt fordi lille nektet siste lur på dagen. Hun var da våken i rundt 5 timer og svært overtrøtt når hun la seg for natta. Etter 1-2 timer våkner hun hylende og er nesten umulig å roe ned. Hun virker ikke helt våken når det pågår og er helt hysterisk. Etter mye byssing, synging og kosing roet hun seg og sovnet igjen. I dag skjedde det igjen, men nå er hun syk. Jeg leser at natteskrekk oppstår oftere når baby er overtrøtt eller syk, men så leser jeg også at det kommer i 2-3 års alder. Min lille er 6 og en halv måned. Er det andre som har opplevd dette på så små babyer? Anonymkode: 35ec4...35a Jeg tror vår eldste startet omkring der. Det tok litt tid før vi skjønte sammenhengen mellom for lang våkentid og nattskrekken. Anonymkode: 0d10a...837
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #4 Skrevet 19. juni 2024 Vi har en på 4 mnd og han hadde det vi tror var nattskrekk for et par uker siden. Kan ikke huske at vi gjorde noe spesielt eller at han hadde sovet veldig lite den dagen heller. Han begynte å skrike plutselig en time etter han hadde sovnet og skrek med øynene lukket i rundt 10 minutter. Det var ingen forskjell om han lå for seg selv, ble bysset eller trøstet. Om morgenen skriker han noen ganger litt i halvsøvne før han våkner og er helt fin. Denne episoden minte litt om det, bare at han skrek enda kraftigere. Han våknet da vi la han på stellebordet og sluttet å skrike med en gang. Anonymkode: 54304...36c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå