Gå til innhold

Trenger tips for å skjule graviditet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er blitt gravid og vil ikke at noen skal vite det enda. Skal på mange sosiale arrangementer fremover, blant annet jobbfest og festival. Gode tips? Selges det alkoholfri øl på festival? 

Anonymkode: 7baef...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alkoholfritt øl selges. 

Anonymkode: bcbe4...a35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyll vann på tom ølboks, hell alkoholfri vin/druejuice over på vanlig vinflaske. Hell mozell over på en proseccoflaske eller lignende. På festival får du bare gå rundt med et ølglass og helle ut dersom det ikke er mulig å kjøpe alkoholfritt uten at noen merker det. Det er nok ingen eller få som merker noe. 

Anonymkode: 9d4c1...d0c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Alkoholfritt øl selges. 

Anonymkode: bcbe4...a35

takk🙂

Men hva gjør jeg på jobbfesten? Og hytteturen?

Anonymkode: 7baef...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fyll vann på tom ølboks, hell alkoholfri vin/druejuice over på vanlig vinflaske. Hell mozell over på en proseccoflaske eller lignende. På festival får du bare gå rundt med et ølglass og helle ut dersom det ikke er mulig å kjøpe alkoholfritt uten at noen merker det. Det er nok ingen eller få som merker noe. 

Anonymkode: 9d4c1...d0c

Men hvor får jeg gjort det? Gå på toalettet? 

Anonymkode: 7baef...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

takk🙂

Men hva gjør jeg på jobbfesten? Og hytteturen?

Anonymkode: 7baef...550

Kan du kjøre på noen av disse tilfellene? Jeg er i "prime alder" og var på jobbfest i forrige uke og kun meg og en med veldig grått hår (for gammel til mistanke) som kjørte selv. Har ikke hørt et fnys og tror ikke noen går rundt og tenker at jeg er gravid heller. 

Anonymkode: 1e74c...18d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan du kjøre på noen av disse tilfellene? Jeg er i "prime alder" og var på jobbfest i forrige uke og kun meg og en med veldig grått hår (for gammel til mistanke) som kjørte selv. Har ikke hørt et fnys og tror ikke noen går rundt og tenker at jeg er gravid heller. 

Anonymkode: 1e74c...18d

Nei, dessverre. Festen er i jobblokalene (jeg bor i gåavstand). Folk på jobben spør hele tiden «når skal du bli gravid», så tror de kommer til å mistenke det fort.. 

Anonymkode: 7baef...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare si det..

Så mye mindre stress med å jyge..skjule det og finne på masse ting.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

takk🙂

Men hva gjør jeg på jobbfesten? Og hytteturen?

Anonymkode: 7baef...550

Si at du er for fyllesyk på jobbfesten, hvis den er på en lørdag? Eller bare at det blir mye alkohol i sommer, så du vil ha en hvit kveld. På hytteturen kan du vel feks fylle på med alkoholfri vin, på en gammel hvitvinsflaske eller rosé? 

Anonymkode: bcbe4...a35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, AnonymBruker said:

takk🙂

Men hva gjør jeg på jobbfesten? Og hytteturen?

Anonymkode: 7baef...550

På hytteturen: ta initiativ til å lage og servere gin tonic. De andre får gin tonic, du får bare tonic😎

Anonymkode: 8c662...b03

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri skjønt grunnen til at det på død og liv er så hemmelig at man er gravid. Alle får vite det ettehvert uansett. Mitt beste tips er å takke entusiastisk ja til alkohol, ta en slurk (èn slurk er ikke farlig) og bare la glasset stå. Ingen kommer til å tenker over det. Mye mer suspekt med unnskyldninger som "jeg kjører" eller "jeg går på antibiotika" 

Anonymkode: b7be8...996

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Aldri skjønt grunnen til at det på død og liv er så hemmelig at man er gravid. Alle får vite det ettehvert uansett. Mitt beste tips er å takke entusiastisk ja til alkohol, ta en slurk (èn slurk er ikke farlig) og bare la glasset stå. Ingen kommer til å tenker over det. Mye mer suspekt med unnskyldninger som "jeg kjører" eller "jeg går på antibiotika" 

Anonymkode: b7be8...996

Jeg ville ikke at mine kollegaer skulle vite det tidlig da jeg heller ikke ville delt med med dem hvis det ble en spontanabort. Med venner er det annerledes, blant nære venner hadde jeg ikke orket å late som på en middag f. eks.

På jobb er det kanskje ikke så gøy at leder vet det tidlig heller. En del ledere kan bli veldig stressa hvis de vet de må finne en vikar, det kanskje blir mer sykefravær, etc. 

Anonymkode: 1fc78...a00

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkleste er å late som du drikker, og bare ikke drikke. På festival, få alkoholfri øl i et vanlig glass. På jobbfest, enten allier deg med en bartender / hent drikke selv som er alkoholfri men servert i vanlig glass, eller (om det f.eks serveres vin ved bordet) takk ja til ett glass, men bare lat som du nipper av det (hell evt ut litt på en tur på kjøkkenet, eller bytt glass underveis med en alliert venn). Gin tonic uten gin, osv., funker også.

Om du vanligvis er festens midtpunkt, skyld gjerne på hodepine, trøtt eller lignende som unnskyldning for at du tar det rolig om noen påpeker det. Men stort sett er folk opptatt med seg selv, og ingen legger merke til at du ikke drikker opp vinglasset. Om du høylytt takker nei til vin og forteller alle at du går på antibiotika, osv, kommer derimot folk sannsynligvis til å spekulere. Bare ikke gjør noe nummer ut av det, så går det bra 😅

Anonymkode: 381c7...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...