BobbySocks Skrevet 18. juni 2024 #2 Skrevet 18. juni 2024 Pizza margerita. Dekker dog ikke gluten og melk, så da har man noen glutenfrie pølsebrød og noen kyllingpølser uten melk. 😅 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #3 Skrevet 18. juni 2024 Her pleier vi å servere pizza 😊 Noen vegetar og en glutenfri. Er en i klassen til sønnen min som har melkeproteinallergi, de sender alltid med egen mat og kake 😊 ellers er pølser også ganske ok Anonymkode: 4cf7c...152 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #4 Skrevet 18. juni 2024 Halal/ kalkunpølser og kake uten melk hvis det ikke tåles, eller uten egg hvis det ikke tåles. Anonymkode: 986c0...b68 1
Trøndere1 Skrevet 18. juni 2024 #5 Skrevet 18. juni 2024 (endret) Serverer normal norsk mat. Tar ikke hensyn til noen ting av innbilt allergi og tull og vas fra andre verdensdeler vedr hva de kan spise og ikke. Folkeskikk lærte vi oss. Spis det som blir servert fikk vi beskjed om. Endret 18. juni 2024 av Trøndere1 4 2 6
Daisy-love Skrevet 18. juni 2024 #6 Skrevet 18. juni 2024 (endret) Taco eller pasta(salat)buffet hvor en setter frem skåler med ulikt så gjestene tar selv. Piano ferdiggele, og crazy cake med glutenfri miks eller denne her: http://www.veganmisjonen.com/2014/07/oppskrift-vegansk-browniekake.html igjen med glutenfri miks. 😊 Jeg er melkeallergiker som i tillegg har litt ulike tilpasninger i kosten, og jeg blir selv veldig rørt når folk tar hensyn, og det er noe jeg kan spise. Jeg er matpakkedronningen, som gjerne tar med noe allergivennlig for å dele, men det er likevel utrolig koselig når jeg blir husket på 💚 Det kan bety utrolig mye for både voksne og særlig barn 😊 Endret 18. juni 2024 av Daisy-love Glemte et ord. 4
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #7 Skrevet 18. juni 2024 Trøndere1 skrev (Akkurat nå): Serverer normal norsk mat. Tar ikke hensyn til noen ting av innbilt allergi og tull og vas fra andre verdensdeler vedr hva de kan spise og ikke. Folkeskikk lærte vi oss. Spis det som blir servert fikk vi beskjed om. Jeg tenker man legger til rette for at alle barna skal kunne kose seg i selskapet. Ts Anonymkode: 5d8b5...951 13 5 4
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #8 Skrevet 18. juni 2024 Har aldri arrangert bursdag hjemme. Men i klassen er det bare en med nøtte allergi og ikke noe annet.. Veldig greit. Anonymkode: e1b30...9a3 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #9 Skrevet 18. juni 2024 Mitt barn har melkeproteinallergi og en av vennene spiser ikke svin. Vi serverer kyllingpølser i lompe og melkefri sjokoladekake. Godteposene har vi smågodt uten gelatin og melk. Helt uproblematisk foreløpig. Anonymkode: dddcd...225 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #10 Skrevet 18. juni 2024 Har kun klasse med de som ikke spiser svin og et par med nøtteallergi, så ganske enkelt å fikse 👍 Pizza/ kake uten svinekjøtt/ nøtter 🤣🍕🎂 Hadde ellers tilrettelagt ved andre behov. Anonymkode: f6fb3...260 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #11 Skrevet 18. juni 2024 Taco i buffet-form med kjøttdeig av lam eller storfe. Dette til tenåringer og opp, da. Samme unge har erklært ønske om sushi neste bursdag. Jau. Pizza, men ulike toppingernor evt glutenfritt alternativ om du har en gjest som trenger dette. Pølser i brød/lompe men ha egen gryte med kalkun alternativ. Ene jenta mi hadde Lady og Landstrykeren-bursdag når hun var seks år og vi hadde kyllingkjøttboller med pastasaus og masse spagetti. Anbefales ikke om du har lyse møbler 😂 Men stor suksess ellers. Anonymkode: 25eb5...db2 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #12 Skrevet 18. juni 2024 Har kun en som er veganer-ish (spiser melkeprodukter og egg), og pleier å kjøpe veganpølser eller lage pizza margerita. Pizza margerita er innertier for alle for selv om det ikke er andre som ikke tåler ditt og datt så er det nok av barn som kun liker skinke eller pepperoni osv. så vi gjør det enkelt! Anonymkode: a3484...a82 1
Thyra Skrevet 18. juni 2024 #13 Skrevet 18. juni 2024 Trøndere1 skrev (7 minutter siden): Serverer normal norsk mat. Tar ikke hensyn til noen ting av innbilt allergi og tull og vas fra andre verdensdeler vedr hva de kan spise og ikke. Folkeskikk lærte vi oss. Spis det som blir servert fikk vi beskjed om. Er det mangel på folkeskikk om barn lar være å spise mat de blir syke av?!? Allergi er ikke noe de innbiller seg. I verste fall kan det være dødelig. 10
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #14 Skrevet 18. juni 2024 Trøndere1 skrev (12 minutter siden): Serverer normal norsk mat. Tar ikke hensyn til noen ting av innbilt allergi og tull og vas fra andre verdensdeler vedr hva de kan spise og ikke. Folkeskikk lærte vi oss. Spis det som blir servert fikk vi beskjed om. Er det da fårikål eller grøt du går for? Anonymkode: acfa4...0ac 2 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #15 Skrevet 18. juni 2024 Legger til rette for barna med allergi. Resten får enten spise det som serveres, la være å spise eller bli hjemme Anonymkode: 54e64...fff 2
Trøndere1 Skrevet 18. juni 2024 #16 Skrevet 18. juni 2024 Thyra skrev (1 minutt siden): Er det mangel på folkeskikk om barn lar være å spise mat de blir syke av?!? Allergi er ikke noe de innbiller seg. I verste fall kan det være dødelig. Det er vel dokumentert at rundt 90 % av de som hevder de er er allergisk mot alt mulig rart i dag ikke er det. 4 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #17 Skrevet 18. juni 2024 Jeg lagde vegetarpizzasnurrer til bursdagen til førsteklassingen min, på grunn av et par muslimske barn i klassen. Men det virker som de ikke stolte på at det var halal (selv om jeg sa det til dem), for de spiste ikke noe🤔 Vi flyttet året etter til en veldig "vestlig" bydel, og her er det ingen spesielle hensyn å ta med tanke på religion. Ingen matallergier heller så langt, det er jo flaks! Anonymkode: 628c4...6f2 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #18 Skrevet 18. juni 2024 Trøndere1 skrev (16 minutter siden): Serverer normal norsk mat. Tar ikke hensyn til noen ting av innbilt allergi og tull og vas fra andre verdensdeler vedr hva de kan spise og ikke. Folkeskikk lærte vi oss. Spis det som blir servert fikk vi beskjed om. Da håper jeg du gi beskjed på forhånd at du ikke respekterer andre mennesker slik at ingen barn ender opp med å bli dau dårlig etter å ha vært på besøk hos dere Anonymkode: 4030c...5c0 4 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #19 Skrevet 18. juni 2024 Bursdagsbarnet velger rett og så fikser jeg tilpasningene. Blant ungene som kommer hit i bursdag til våre tre har vi halal, melkeproteinallergi, laktoseintoleranse, cøliaki, hveteallergi, eggallergi og veganer (heldigvis ikke alle i samme bursdag!). Noen tilpasninger er vanskelige å finne én som passer alle, så vi kjører feks to-tre sorter pølser feks, eller to sorter is. Jeg har allergibarn selv og tilbyr alltid å sende med pølse/kake/pizza/is (hva enn de skal ha), men jeg ser jo hvor mye barnet setter pris på å få spise det samme som resten, så jeg ønsker å lage mat til alle som kommer her. Anonymkode: e3562...0e6 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #20 Skrevet 18. juni 2024 Daisy-love skrev (17 minutter siden): Taco eller pasta(salat)buffet hvor en setter frem skåler med ulikt så gjestene tar selv. Piano ferdiggele, og crazy cake med glutenfri miks eller denne her: http://www.veganmisjonen.com/2014/07/oppskrift-vegansk-browniekake.html igjen med glutenfri miks. 😊 Jeg er melkeallergiker som i tillegg har litt ulike tilpasninger i kosten, og jeg blir selv veldig rørt når folk tar hensyn, og det er noe jeg kan spise. Jeg er matpakkedronningen, som gjerne tar med noe allergivennlig for å dele, men det er likevel utrolig koselig når jeg blir husket på 💚 Det kan bety utrolig mye for både voksne og særlig barn 😊 Må bare spørre! Jeg er ikke TS, men lurte på kaken! Vi lager ofte crazy cake fordi en venninne av datter ikke tåler egg. Nå har datter trolig fått cøliaki. Funker det bra med glutenfri melblanding? (Skal vente med glutenfritt til diagnosen er satt) Anonymkode: 1903a...7cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå