Gå til innhold

Tisse ute på tur.


Happy2hanne

Anbefalte innlegg

Når dere er ute på tur i naturen med familie, tisser dere i andre familiemedlemmers påsyn?

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eeem ja.. Hva ellers skal vi gjøre hvis vi må på do? 

Vi snur oss jo gjerne bort mens andre tisser.. Er jo ikke som om at vi står å stirrer ned den som tisser.. 

Anonymkode: 34bc7...570

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går bak en stein eller busk osv

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei går unna de selvsagt så de ikke ser

Anonymkode: d4801...bc1

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi går å finner oss en busk eller noe vi går bak. Har og med pose og liten spadde

Anonymkode: 9a6a1...799

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man går vel bare litt sånn unna og vender ryggen til? Sånn som alle turfolk.

Det er mye viktigere å unngå nærgående gresstrå enn om noen tilfeldigvis hører at man tisser. (Enkelte plasser vil man bare ikke ha flått.)

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går litt unna. Og gjerne bak en busk/stein. 

Men er det helt snaufjell så sier jeg jo bare at jeg må tisse og ber dem snu seg. 

Anonymkode: 0f81d...257

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei altså… er det ikke vanlig å gå unna? 

Anonymkode: 5b18e...f22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man går jo litt unna - vel så mye for å ikke tisse akkurat der folk går eller oppholder seg.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Happy2hanne skrev (1 time siden):

Når dere er ute på tur i naturen med familie, tisser dere i andre familiemedlemmers påsyn?

Går bak en stein eller tre eller noe 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foran min mann er ikke noe problem. Er andre med går jeg litt unna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man går vel bare litt unna i skauen?

Anonymkode: 12f48...1f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, så klart ikke. Går langt inn bort vekkimellom O_o

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går unna! Vil jo ikke sitte å vise ett kefirblå skræv til resten av slekta! 

Jeg vil jo si at den mest normale oppførsel er å gjemme seg. Det er jo en grunn til at vi har separate toaletter, med vegger, på offentlige toaletter 😅

Anonymkode: fe55c...ee2

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg vil jo si at den mest normale oppførsel er å gjemme seg. Det er jo en grunn til at vi har separate toaletter, med vegger, på offentlige toaletter 😅

Anonymkode: fe55c...ee2

Det er kulturelt og har ingenting med hva som er naturlig å gjøre. Om man ser på hva som har vært vanligst over store deler av jorden og over lengst tid, så er det felles-latriner.

Anonymkode: f5569...8eb

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er kulturelt og har ingenting med hva som er naturlig å gjøre. Om man ser på hva som har vært vanligst over store deler av jorden og over lengst tid, så er det felles-latriner.

Anonymkode: f5569...8eb

Men nå var det vel snakk om Norge og  Norges kultur og her har og bruker vi toaletter og vi bruker å gå aleine på do. Hva de gjør i Afghanistan er da vel revnende likegyldig. Her i Norge er det ikke vanlig å sitte med dodøra åpen, kalle inn til fellesmøte på toalettet, dra ned buksene og pisse samstemt. I den norske kulturen er det vanlig å vise et snev av anstendighet og bluferdighet.

 

Jeg går vekk i fra folk ja, bak en knaus, stein, busk. 

Anonymkode: 78b81...498

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man går vel unna også fordi man ikke vil gjøre fra seg midt på stien eller området man oppholder seg. Og det er vel egentlig det naturlige.. selv om man ikke bryr seg om folk ser eller ei. Å skjule seg for andre er noe som har dukket opp senere..

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men nå var det vel snakk om Norge og  Norges kultur og her har og bruker vi toaletter og vi bruker å gå aleine på do. Hva de gjør i Afghanistan er da vel revnende likegyldig. Her i Norge er det ikke vanlig å sitte med dodøra åpen, kalle inn til fellesmøte på toalettet, dra ned buksene og pisse samstemt. I den norske kulturen er det vanlig å vise et snev av anstendighet og bluferdighet.

 

Jeg går vekk i fra folk ja, bak en knaus, stein, busk. 

Anonymkode: 78b81...498

Det jo kun de siste 50–75 årene at nordmenn har begynt å gå alene på do. Før det gikk man gjerne flere sammen. Særlig menn. 
På hytta er det fortsatt en del som går på do sammen. I barnehagen og skolen er det fremdeles normen.
Det er norsk kulturhistorie. 

Anonymkode: f5569...8eb

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det jo kun de siste 50–75 årene at nordmenn har begynt å gå alene på do. Før det gikk man gjerne flere sammen. Særlig menn. 
På hytta er det fortsatt en del som går på do sammen. I barnehagen og skolen er det fremdeles normen.
Det er norsk kulturhistorie. 

Anonymkode: f5569...8eb

So what hva de gjorde i hundredeogpilogbue. I 2024 har vi innendørs toaletter og dusj, vi har innlagt vann og strøm og vi går ikke på do i felleskap! Nei det gjør vi faktisk ikke.

Hva de gjorde før spiller ingen rolle. De kjørte med hest og vogn før i tiden, hadde fysisk avstraffelse titt og ofte på barn også før i tiden. Hva folk gjorde og ikke gjorde før i tiden spiller ingen trille. I dagens Norge (som er det resten av oss prater om) så går en på do aleine! 

Anonymkode: 78b81...498

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...