Gå til innhold

Sopp i underlivet - Hva skal jeg gjøre nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var senest hos gynekologen idag. Jeg nevnte det ikke men mistenker at jeg kanskje har sopp. Gynekologen nevnte ingenting heller. Det lukter ikke vondt, men det klør og i tillegg så fikk jeg masse tykk cottage cheese aktig utflod etter timen. Første gang jeg opplever dette, og jeg aner ikke hva dette kan komme av(har ikke gjort noe endringer i livet mitt). Hva bør jeg gjøre nå? Skal jeg bestille ny time hos gynekologen eller finnes det behandlingsmåter som jeg kan få lett tak i på apoteket? 

Anonymkode: 2e01a...780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp canesten vagitorie og krem på apoteket. Husk å bruke krem lenge nok så du ikke får tilbakefall av sopp fordi du slutter for tidlig. 

Anonymkode: 6af65...ecc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kjøp canesten vagitorie og krem på apoteket. Husk å bruke krem lenge nok så du ikke får tilbakefall av sopp fordi du slutter for tidlig. 

Anonymkode: 6af65...ecc

Lest på nett at man bør bruke det 1-2 uker, gjelder det også vagitorie? Og bør jeg dra til en lege først eller er det bare å kjøpe fra apoteket? 

Anonymkode: 2e01a...780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Lest på nett at man bør bruke det 1-2 uker, gjelder det også vagitorie? Og bør jeg dra til en lege først eller er det bare å kjøpe fra apoteket? 

Anonymkode: 2e01a...780

Spør på apoteket. Du trenger ikke til legen først. 

Anonymkode: 56aa7...cb6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det selges diflucan tablett reseptfritt på apoteket. De har også canesten, men diflucan er enklere å bruke da du bare svelger tabletten og slipper de vagitoriene og krem etc.

Anonymkode: 725f2...8bc

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Lest på nett at man bør bruke det 1-2 uker, gjelder det også vagitorie? Og bør jeg dra til en lege først eller er det bare å kjøpe fra apoteket? 

Anonymkode: 2e01a...780

Vagitorie er engangs. Alt er i pakka, bare følg bruksanvisningen. 

Anonymkode: 6af65...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor sa du ingenting? Det er forresten mange tråder om temaet her inne. Anbefaler deg å lese de. Og hadde heller tatt kontakt med lege eller gynekolog før jeg kjøpte noe på apoteket selv om du har den muligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at mannen også må behandle penis med soppkrem, ellers smitter dere hverandre bare tilbake igjen. Erfarte det på den kjipe måten, slet med sopp stadig vekk. Helt til noen sa at han også måtte behandles... da ble jeg endelig bra igjen.

Anonymkode: 64e41...e0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det selges diflucan tablett reseptfritt på apoteket. De har også canesten, men diflucan er enklere å bruke da du bare svelger tabletten og slipper de vagitoriene og krem etc.

Anonymkode: 725f2...8bc

Ts er gravid og skal IKKE ta Diflucan.

Anonymkode: 1f3c7...bc2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts er gravid og skal IKKE ta Diflucan.

Anonymkode: 1f3c7...bc2

Hvor står det at hun er gravid?

Anonymkode: 55650...0bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar du er gravid siden du skriver i denne underdelen av forumet: Det er mange som får endret utflod i både mengde, lukt og konsistens ynder svangerskapet. Jeg ville ha dobbeltsjekket med lege/gynekolog hvis jeg var der. Kan være det ee ingenting, kun en naturlig forandring. 

Anonymkode: d07ec...f08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.6.2024 den 19.51):

Ts er gravid og skal IKKE ta Diflucan.

Anonymkode: 1f3c7...bc2

Det vet vi faktisk ikke om ts er..   det er ikke sikkert bare pga forumet. For fryktelig mange tråder postes feil og flyttes aldri av admin.. 

Anonymkode: 56aa7...cb6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.6.2024 den 18.47):

Var senest hos gynekologen idag. Jeg nevnte det ikke men mistenker at jeg kanskje har sopp. Gynekologen nevnte ingenting heller. Det lukter ikke vondt, men det klør og i tillegg så fikk jeg masse tykk cottage cheese aktig utflod etter timen. Første gang jeg opplever dette, og jeg aner ikke hva dette kan komme av(har ikke gjort noe endringer i livet mitt). Hva bør jeg gjøre nå? Skal jeg bestille ny time hos gynekologen eller finnes det behandlingsmåter som jeg kan få lett tak i på apoteket? 

Anonymkode: 2e01a...780

Dypp en tampong i youghurt naturell og bruk den i en eller to timer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

jeg er ikke gravid men jeg er aktiv prøver. Har sopp infeksjon noe å si for fertilitet? 

Anonymkode: 2e01a...780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. 

Men gå til lege på nytt og få en diagnose stilt ordentlig og gode råd for hva du skal gjøre mtp. prøving, fertilitet og evt graviditet. Det er altfor mange som selvbehandler med soppmidler uten at det er nødvendig, og siden det er første gang du opplever dette anbefaler jeg at du får en diagnose, og råd for hva du skal gjøre dersom det kommer igjen under graviditet. Dersom det kommer igjen så vil du jo være mer kjent med hva det kan være og evt selvbehandle ut fra rådene og kunnskapen du fikk av legen denne gangen. 

Anonymkode: d07ec...f08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier som andre: Spør på apoteket.

Så og si alle kvinner opplever soppinfeksjon. Det er veldig, veldig vanlig og helt ufarlig. Det er heller ingenting å bli flau over. Hvis du prøver å få barn, så har du antagelig mye sex og da er det duket for bakterier.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...